Irena Aghová

Moje domácí kuchyně: Polévky - 3. Z německé tradiční kuchyně

Následující pokrmy jsou v naší rodině zabydleny po celé generace. Stejně, jako moje babička i maminka, v sobotu a v neděli ráno, když vím, že se bude vařit rodinné jídlo (a na to všichni těší), tak si připravím základní vývary buď ze zeleniny nebo z masa a pak se pustím teprve do velkého vaření. A k tomu si pustím rádio, otevřu ventilačku a jsem moc ráda, když mne nikdo nechodí kontrolovat, jak jsem s tím daleko. Protože na vaření je třeba se soustředit a postupovat podle receptů, které jsou dány zkušenostmi přechozích kuchařek, které prostě nemám. Pro mne je vaření relax. Ale je asi mnoho lidí, které vaření nebaví a raději se rodina vypraví do restaurace. Každý podle svých potřeb.

10.11.2011 v 1:45 | Karma: 23,15 | Přečteno: 2150x | Diskuse| Ostatní

Irena Aghová

Moje domácí kuchyně: Polévky - 2. Solyanka a jiné pochoutky

Do domácí kuchyně jsem zařadila některé recepty z ruské kuchyně. Občas je vaříme a chutnají nám. Dokonce je vařím i při společenské večeři, když máme hosty, kteří očekávají, že dostanou něco na zub. Polévky, o kterách se v receptáři zmiňuji, jsou u nás hlavním jídlem. Děsně syté! Můžete si je vyzkoušet. Bliny jsou vynikající, můžete dosadit místo uzeného lososa jiné maso, podle chuti. Tato jídla zdomácní, když si na ně zvyknete, jejich výhoda je, zvláště v zimních měsících, že zasytí a zahřejí. Solyanka se dá vařit s obměnami, to se dá všechno vyzkoušet. Je to na fantazii a také na vytříbené chuti.

8.11.2011 v 0:00 | Karma: 21,65 | Přečteno: 1148x | Diskuse| Ostatní

Irena Aghová

Moje domácí kuchyně: Domácí vaření - 1

Pracuji na trvalém plánu na domácím vaření, aby to ale chutnalo všem. Myslela jsem na tvorbu domácí kuchyně, která rozhodně není jednotvárná, dokáže pojmout potřeby každého ročního období a ještě ke všemu obsahuje co nejvíce potřebných vitamínů a prvků, které člověk, při tak napjatém životě, potřebuje. Každý člověk je jiný a potřebuje jíst podle sebe, ne podle druhých, podle svých potřeb, ne podle oka. A hlavně jednoduše, aby dokázal vše, co každý den sní, také zpracovat. Všichni víme, jak je psychická pohoda závislá na dobrém fungování organismu a všelijaké si odpírání jídla znamená oslabovat tělo i psychiku. Samozřejmě, že je velmi těžké sestavit program domácí kuchyně, zjednodušit si vaření, zlevnit své nákupy potravin a ještě myslet na to, aby jídlo bylo pestré a naplnilo potřeby rodiny. Ale zkusme to. Stojí to za to!

7.11.2011 v 12:08 | Karma: 21,92 | Přečteno: 1529x | Diskuse| Ostatní

Irena Aghová

Moje domácí kuchyně: Zeleninové polévky - 1. Petrželová polévka

O přínosu celeru pro naše zdraví jsem psala v minulém článku. O užitečnosti kořenové petržele jsem vybrala několik zajímavých údajů z německých receptů pro lidovou medicínu.

5.11.2011 v 9:01 | Karma: 22,82 | Přečteno: 1998x | Diskuse| Ostatní

Irena Aghová

Moje domácí kuchyně: Zdravě a cibulovo-česnekově

Všimli jste si, že je počasí už trochu nevlídné? I když je pořád hezky. A dokonce hygienik pravil, že letos se žádná chřipková epidemie nekoná. Tak to je dobře, ale to neznamená, že bychom si neměli nasadit prevenci a pustit se do jídel, která obsahují přírodní antibiotika, vitamíny a látky, které pomáhají posilovat imunitu. A jde i o jídla rychlá, na kterými nemusíte stát celé dopoledne, než je uvaříte.

30.10.2011 v 19:08 | Karma: 21,67 | Přečteno: 1213x | Diskuse| Ostatní