Když nás doběhne dávná nevěra

31. 08. 2010 14:11:51
Ještě dnes o tom vypráví. Chvílemi  naštvaná, ale přeci dobře ví, že do toho šla, jak se říká "jak do kréda". Tak abychom to neprotahovali. Jde o příběh nevěry, která vznikla z nespokojenosti. Ale ona opravdu byla z těch

Franta, říká o svém manželovi, je slušný člověk, pomáhá mi, ale nikdy jsem od něho neslyšela něco jako - mám tě rád, líbíš se mi. Někdy jsem se ho ptala, proč mi nic takového neříká, ale on se jen usmál a řekl, že to není potřeba, však víme oba, o co jde, ne? A šel spravovat tu svou motorku. Já si myslím, že každá ženská to ráda slyší od svého manžela. Nebo ne?

Usmívám se a raději neříkám nic. Protože znám případy, kdy takové všetečné dotazy na city a obdiv skončily hádkou. A to se pak vyčítali příbuzní a kdo ví co ještě.

A jednou v sobotu, když jsem vařila, pokračuje, kouknu na sebe do zrcadla a říkám si - pane jo, táhne mi na pětačtyřicet, jsem ještě k světu, ale jak vypadám. Vzala jsem hřeben a pomalu jsem se česala. A přitom jsem myslela na mládí, jak se kolem mne točili kluci a já neviděla nikoho jiného, než Frantu. A ten mi zůstal. Ale co z toho mám? Najednou zvoní telefon, zvednu ho. A hned jsem poznala,  o koho jde. Arnošt, můj kolega z prvního zaměstnání. Po letech se ozval, že prý se zastavil v Praze a chtěl by mě zase vidět. Byli jsme tehdy mladí, sice jsem chodila s Frantou, on taky už někoho měl, ale ... však víte jak to chodí. Příležitost, večírek, a tak...

Domyslela jsem si, že vznikl náhodný poměr. Pokývala jsem hlavou

A tak mně pozval na schůzku. Proč ne? Za hodinu jsem byla se vším hotová a taky upravená, Frantovi jsem řekla, že jdu na Michalou, mou kamarádkou, protože ten stejně byl v servisu s autem a šla jsem na místo naší schůzky. Jestli byl Arnošt tehdy sexy, tak roky z něho udělaly hotového svůdníka. A měla jsem pocit, že náš románek, který tehdy na krátkou dobu začal a skončil jeho svatbou, v nás stále žije. Měl už vybraný hotel, zavedl mne do kavárny a řekl mi: To není možné, ty jsi se vůbec nezměnila. Víš, že jsem na tebe nikdy nezapomněl? Usmála jsem se, protože on měl v tu chvíli tak úpřímný pohled a tiskl mi ruce, jako tenkrát... V tu chvíli jsem zapomněla na všechno. Vracel mi totiž vzpomínky na mládí, na ty naše chvíle, které se už nikdy neopakovaly... i když dlouho netrvaly. Ale stály za to...

Dívá se zasněně před sebe a já ji chápu.

Tak jsme trochu pili, zpomaluje tok řeči a zasněně se dívá do prázdna, a čas běžel. Už jsem dvě hodiny z domu, ale Franta určitě je ještě v servisu. Volám mu na mobil, ale má ho vypnutý. Tak jsem se zase zaposlouchala do jeho vyprávění, a pak jsem se nechala vlákat do jeho pokoje, že mi ukáže fotky. Chvíli mi ukazoval nějaké fotografie, sem tam se mně dotkl a skončilo to ... víte jak.

Přikývla jsem a vážně jsem ji naslouchala.

Rozloučili jsme se, nic jsme si dalšího nesmlouvali,  a já spěchala domů. U domu policie. Krve by se ve mně nedořezal. Obrátil se na mne jeden z policistů, jestli jsem majitelka domu. Přikývla jsem. Váš dům byl vykraden. Zapomněla jste zabezpečit vchodové dveře, velmi snadno se tam dostali, paní. Takže myslím, že vám pojišťovna nic neproplatí. Úplně jsem vytuhla. Zvláště, když přijížděl i Franta. A samozřejmě, že se mně zeptal, kde jsem byla. No, u Michaly, přeci. Jenomže on k ní volal, chtěl mi říci, že přijede později. Byla doma a o tom, že jsme měli něco domluveného, nevěděla. Ani nevíte, jaký jsem dostala strach. Z našeho dosud bezproblémového vztahu se mohlo stát peklo. Sepsali škody, odcizené věci, podepsali jsme protokol a odjeli s tím, že se ozvou, kdyby se něco našlo.

A jak to dopadlo s Frantou, zeptala jsem se.

Nakonec jsem mu přiznala, že jsem si odběhla na schůzku s jedním dávným kolegou, který se tady zastavil. Že jsem se mu to bála říci, aby nežárlil. A proč bych měl žárlit, zeptal se mně nevinně a přitom se mi díval do očí. Nic mne tak nenamíchlo v ten den, jako ta jeho otázka. Pokrčila jsem rameny, a pak jsme spolu dávali až do noci dům do pořádku. A když jsme šli konečně spát, říkala jsem si - nemáš čeho litovat, holka. I když jsi za to zaplatila vybíleným domem.

Myslím, že...

Důvěra partnera není projev nevšímavosti a nebo jeho hlouposti, pomyslela jsem si, když jsem se za ní dívala, jak odchází. Muži těžko pochopí stárnoucí ženy, že potřebují slyšet občas něco něžného, občas důkaz, že je ještě milují. A mnozí muži si myslí, že každému myslícímu tvorovi to musí být přeci jasné, když jsou pořád spolu, ne?

 

Autor: Irena Aghová | úterý 31.8.2010 14:11 | karma článku: 27.75 | přečteno: 2452x

Další články blogera

Irena Aghová

Sírachovec

Chtěla bych připomenout tuto biblickou knihu a též, že následující napomenutí platí dodnes jajo zdroj moudrosti

29.3.2023 v 14:48 | Karma článku: 9.83 | Přečteno: 116 | Diskuse

Irena Aghová

Senátní návrh cen za věrnost zachrání tisíce manželství.

Určitě se tím nesníží rozvodovost, Ale spíše konflikty v rodinách posílí.zamyslela jsem se nad otázkou, jak chápeme věrnost a kdy nastává nevěra.

11.11.2022 v 18:28 | Karma článku: 13.90 | Přečteno: 312 | Diskuse

Irena Aghová

To bylo už tenkrát v Mezopotámii 1.Úvod.

Následující článek se bude dotýkat témat, která se týkají úvah o bytí a nesmrtelnosti i o právu, a v dějinách starověkých mezopotámských civilizacích a chtěla bych sdělit čtenářům, jen to, co starověké společnosti vyprodukovaly.

6.10.2022 v 15:29 | Karma článku: 14.03 | Přečteno: 271 | Diskuse

Irena Aghová

O svědomí

Na svědomí jednoho člověka je možné ostře útočit nebo ho probouzet v přátelském rozhovoru. Záleží na tom, zda ti dva chtějí spolu vycházet do budoucna, nebo si nakrátko vyřídit účty.

19.8.2022 v 10:23 | Karma článku: 12.49 | Přečteno: 233 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 27.97 | Přečteno: 526 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 50 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 299 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.78 | Přečteno: 525 | Diskuse

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...