Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

New Age a rozpolcenost západní civilizace

Diskutovala jsem s několika lidmi, a lékaři i laiky na téma "alternativní způsob života". Četla jsem i mnoho zasvěcených diskusí na toto téma a ráda bych tímto svým článkem otevřela diskusi, týkající se tohoto dost vážného problému. A k tomu předkládám moc krásné video:    http://www.youtube.com/watch?v=Xath6kOf0NE&feature=channel Rodí se takto snad nový západní svět? A nebo se rodí císařským řezem?

http://www.youtube.com/watch?v=Ox2EMYGk9zE&translated=1Život ve stylu New Age a nebo pouhá fikce?

Nedávno jsem psala o problému předpovědí o konci světa 2012, a také jsem přiznala, že jsem se věnovala esoterice a věnuji se religionistice, protože mne to baví. Spíš jen tak pro sebe.  A takto vyzbrojená jsem vplula i do New Age, rozšířeného hnutí, které se nyní pěstuje v Evropě a zasahuje i do vědních oborů.

To, co mne opravdu velmi okouzlilo, byla hudba japonského skladatele Kitara.

http://www.youtube.com/watch?v=H2FFDDWz3R0&feature=related,

Jenže jsem brzy pochopila, že jsem ryze západní člověk a jakékoliv mé sympatie s východní kulturou a poznatky jsou ovlivněny jen mým dychtěním po změně způsobu života, ale ve skutečnosti je nemohu nikdy plně přijmout, i kdybych se rozkrájela. Protože nemám ani schopnosti Číňanů, Indů nebo Indiánů a kdybych se chtěla "přeonačit", pak si možná hodně ublížím tělesně i duševně. Nebo by ze mně byl kočkopes, který sice přijal askezi nebo jiný způsob života, ale současně požívá všech výhod a vymožeností západního světa, který je ve své podstatě založený na naprosto jiné kultuře a vnímání světa, přednostně vyznává, jak stále doufám  hodnoty ryze člověčenské a velkoryse se staví k jiným kulturám, protože je tolerantní. Současně je západní společnost veskrze konkureční a vzdělaná, bezpečná a prosperující jako celek. Když přemýšlím o svém duchovním životě, myslím na Ježíšovo učení, nikoliv na proroka Mohameda nebo na Buddhu či jiné zástupce duchovních kultur. Ateismus mi blízký není, jsem člověk, který potřebuje duchovní zázemí.  A když myslím na Ježíše, nemyslím současně na katolickou nebo jinou věrouku, ale na na to, co mi učení přináší mravně i lidsky. Neboť se toto učení nejvíce blíží každodennímu životu člověka z masa a kostí. A je mi jedno, zda žil v Palestině nebo Indii nebo kdekoliv jinde. A vím, nebo věřím, že takové postoje, jak doufám, se mnou sdílí mnoho lidí na této zemi. A tím se s nimi vzájemně sbližuji. To protože se řídíme pravidlem : podle skutků poznáš je. A je lhostejno, zda jsme bohatí či ne, stačí, že ctíme živé a čitelné, ověřitelné zkušeností a platné zásady, bez nichž se člověk neobejde a na kterých vyrůstala i tradiční evropská kultura, i když těch průšvihů bylo taky dost. Ale ty nastaly tehdy, když se začala odklánět k jiným názorům, než ji byly vlastní. Třeba k novopohanství. Ale já jsem tolerantní a přeji každému co jeho jest, pokud mi nezačne něco vnucovat, co je proti mé vnitřní přirozenosti. Když mi třeba někdo nabídne Korán, poděkuji a přečtu si ho. Když chce se mnou o tom diskutovat, tak se snažím vysvětlit, že tomu tak dalece nerozumím, že jsem vyrostla v jiné civilizaci. Ale aby měl radost, tak mu řeknu, že se mi moc líbí súra o fíkovníku.

  1. Při hoře Fíkovníku a hoře Stromu olivového,
  2. při hoře Sinaji,
  3. při tomto bezpečném území!
  4. Stvořili jsme věru člověka v postavě nejkrásnější
  5. a pak jsme jej svrhli tam, kde z bídných jsou nejbídnější,
  6. kromě těch, kdož uvěřili a zbožné skutky konali - a jim náleží odměna, jež se neupomíná.
  7. Co potom dovoluje, aby tě prohlašovali za toho, kdo lže o soudu posledním?
  8. Což Bůh není ze soudců všech nejmoudřejší?

Definice hnutí New Age, která platí

Takže, stejně tak jak jsem popsala svůj stav mysli a přání, i západní kultura, západní tradice a způsob života se dostal z určitých důvodů, na hranu svých idejí. Byl snad vyčerpán vědou, kulturou, racionalistickým způsobem myšlení, ekonomickým růstem a poklesem, zápasem o svůj životní standard, že se obloukem vrátil ke starým kulturám, aby v nich opět našel inspiraci? Zde je definice, kterou jsem převzala z Wikipedie:

"Hnutí New Age, stojí v v jeho charakteristice, "má ambice stát se novou globální ideologií, které by mohlo vytvořit celkové poznání světa a naší civilizace. Snaží se o splynutí různých náboženství a světonázorových proudů. Získalo příznivce i u čelních představitelů vědy a politiky a podle některých má vliv i na některé významné celosvětové organizace jako OSN. Hnutí má údajně na světě kolem čtvrt miliardy skutečných stoupenců, stává se součástí západní kultury. Jeho vyznavači hledají oporu v různých ekologických organizacích,čarodějnictví, feminismu, ufologii, šamanismu, transpersonální psychologii, atd. S neexistencí centrálního a slučujícího bodu je ale spojena i nejednotnost a rozmanitost hnutí New Age, což může způsobovat mnohé obtíže při pokusech vymezit a definovat hnutí jako takové. Příznivci New Age si obvykle vybírají pouze ty myšlenky a postoje, které jim osobně vyhovují a s kterými se následně identifikují".

Takže z toho plyne, že každý člověk si může vybrat, co mu vyhovuje a hlásit se k tomu, co je mu nejbližší a tak i žít s plnou odpovědností a zdviženým hledím. To je však složitější problém, než jsem nastínila v minulém odstavci. Tím, že, podle svého poznání nejsem stoupencem hnutí New Age, ale vnímám ho jako jsoucí, existující a také sleduji jeho počínání, snažím se ho identifikovat v nejrůznějších oborech lidského poznání, aniž se cítím jím obohacena duchovně nebo hmotně. Nedovolím, aby můj život řídily každodenní horoskopy a já podle nich se buď hroutila nebo upadala do extáze, nechodím se radit ke kartářům, zda jsem milována a zda mne brzy šéf povýší či si mám hledat jinou práci a zda najdu svou "finální lásku po marném hledání, protože ani nyní to není ono", neprovozuji čarodějnické praktiky z jednoho prostého důvodu, že mám podezření, že to může fungovat a já chci žít fér, rozhodně nejsem feministka a tím si zbytečně nekomplikuji život s muži, s kterými musím ve své práci spolupracovat, na UFO věřit nechci, protože mne to dost děsí, šamanismus je sice hrozně zajímavý a ten nějak sleduji, ale raději budu chodit ke svému milému a rozumnému panu doktorovi, který za mně odpovídá a ne k šamanovi s kouzelnými hůlkami a paprsky, muži to učeném, který mi podá nápoj lásky nebo elixír mládí a tím všechno v mém životě vyřeší za šílený honorář a já dostanu pak břichabol a doktor mi právem vynadá. A rozhodně nechci nikdy a za žádnou cenu vědět něco o svých minulých životech, protože je to povážlivé, i když jsem si o tom přečetla spoustu věcí. Ale pokud to někoho vyléčí, tak mu to ze srdce přeji a kdyby někdo lidi zbavil jejich utrpení, pak musí chtít hlavně ani sami. Že ano?

Ale podle všeho ...

Asi si budu muset pořídit siderické kyvadlo, křišťálovou kouli a taroty, protože pokud některý z klientů neuvěří, že se musí držet psaného zákona a chce alternativní řešení pro svůj problém, pak mu nabídnu alternativní řešení, ale bude muset připlatit, protože do toho započítám studium na vyšší akademii esoterických studií, které je velmi drahé, pak pomůcky, které si musím pořídit a úbytek mé energie, kterou mu předám a kterou způsobím, že všechno zlé od něho kouzelnou formulí odvrátím.

Nechci níkomu brát žádnou víru, byť věří v placatý kámen, já jsem si tím prošla a jistě, že mne to obohatilo o poznání. Ale současně chápu, že si nemohu zahrávat s ničím, co je někde mimo mé smysly a já nevím, jak to působí. A pak, nežiji v chrámu, kde bych byla zasvěcována každý den, ale mezi lidmi, z masa a krve, plných nejistoty, zda ještě za týden budou mít práci a co bude, když bude a obrací se na mne v tomto stále méně čitelném světe o radu a pomoc ...

A tak ...

Líbí se mi přemýšlet nad touto větou ze sv. Matouše:

Proto pravím vám, Nemějte starost o svůj život, co budete jíst, nebo co byste pili, ani o své tělo, co budete mít na sebe. Není život víc než pokrm a tělo víc než oděv?

 

 

Příspěvek pro věřící katolíky od diskutujícího:

http://www.youtube.com/watch?v=enWiFcsBqIE&translated=1

Autor: Irena Aghová | středa 8.9.2010 22:30 | karma článku: 14,29 | přečteno: 1680x
  • Další články autora

Irena Aghová

Sírachovec

Chtěla bych připomenout tuto biblickou knihu a též, že následující napomenutí platí dodnes jajo zdroj moudrosti

29.3.2023 v 14:48 | Karma: 10,50 | Přečteno: 116x | Diskuse

Irena Aghová

Senátní návrh cen za věrnost zachrání tisíce manželství.

Určitě se tím nesníží rozvodovost, Ale spíše konflikty v rodinách posílí.zamyslela jsem se nad otázkou, jak chápeme věrnost a kdy nastává nevěra.

11.11.2022 v 18:28 | Karma: 14,44 | Přečteno: 313x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

To bylo už tenkrát v Mezopotámii 1.Úvod.

Následující článek se bude dotýkat témat, která se týkají úvah o bytí a nesmrtelnosti i o právu, a v dějinách starověkých mezopotámských civilizacích a chtěla bych sdělit čtenářům, jen to, co starověké společnosti vyprodukovaly.

6.10.2022 v 15:29 | Karma: 14,56 | Přečteno: 271x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

O svědomí

Na svědomí jednoho člověka je možné ostře útočit nebo ho probouzet v přátelském rozhovoru. Záleží na tom, zda ti dva chtějí spolu vycházet do budoucna, nebo si nakrátko vyřídit účty.

19.8.2022 v 10:23 | Karma: 13,07 | Přečteno: 233x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

A zase máme další semestr za sebou.

Je mi líto , když studenti neuspějí u maturity a odcházejí ze školy s výhledem na nejistou budoucnost. Čeká je jen realita, do které spadnou nepřipravení a mládí je za nimi. Co na to ministr školství? Jde o budoucnost.

19.5.2022 v 6:09 | Karma: 15,02 | Přečteno: 337x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!