Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

A horkou noc zdobil půlměsíc ... část 6.

Na první pohled  to byla idylka, ale každý z nás cítil, že se brzy všechno dá pohybu a že naše osudy poznamenají události, kterých se tak obával Ahmed. Už ráno jsme se dozvěděli o tom, že Irak podnikl invazi do Kuvajtu a že začala válka. Paní Hayat chtěla do Bagdadu za každou cenu, ale Mohamed ji ujistil, že se nemá čeho obávat a že se pokusí pomocí svých známých zajistit její byt a převést peníze a cennosti, které má uloženy v bance do Libanonu. Zavolali jsme Ahmedovi, ale telefon nezvedal.

"Asi už odjeli," řekl Mohamed.

"A kam?"

"Myslím, že do Německa."

"Ale já musím zpět, abych neměla propadlé vízum. Mohou být uzavřená letiště. Dnes nebo později."

"No, já se obávám," řekl Mohamed, "že čím dřív odletíš, tím líp. A neboj se ničeho. My to tady zvládneme. A zavoláme si, ano?"

Paní Hayat zůstala a já jsem nasedla do auta a jela rychle do Damašku, abych si koupila letenku do České republiky. Naštěstí jsem ji dostala a za hodinu jsem už seděla v letadle.

Když jsem procházela letištní halou v Praze, veškeré věci, které jsem prožila v těch pár dnech, mi způsobily zmatek. Za prvé jsem nevěděla přesně, co chci vlastně udělat, protože Mohamed mi jasně řekl, že Karima do Evropy nepustí. A přitom jsem se s nimi cítila vázaná, protože i oni mne tak chápali jako příbuznou a očekávali ode mne, že  jim budu vycházet vstříc. Jenomže, ono to tak nebylo jednoduché. Pošta není moc spolehlivá a telefonovat se tam nedá tak snadno. A do Iráku už vůbec ne, teď, když je tam taková situace. Škoda, že jsem nestačila pořídit nějaké pěkné fotografie, pomyslela jsem si. Až doma jsem začala zase přemýšlet o své sestře. Nedokázala jsem nějak strávit, že už nežije, že její holčičky tam někde dole leží v muslimském hrobě, zabalené v plachtách, vedle ni. Kéž bych alespoň na chvíli mohla s ní mluvit, pomyslela jsem si. Chtěla bych slyšet, že byla šťastná i od ni. Ale i kdybych se s někým spojila, abych zjistila, jak to vlastně všechno bylo, nikdo mi nic neřekne. Chtěla jsem tak doufat, že v tom autobuse nebyla, že ji někdo unesl anebo že se rozhodla odjet ze Sýrie a nikomu nic neřekla. Ale to by určitě nenechala Karima doma, pomyslela jsem si. Na to byla moc dobrá máma. Neměla přeci žádný motiv, Mohamed ji miloval a ona jeho. Ale člověk nikdy neví, ono to není jednoduché žít tam, v jejich rytmu života, v jejich podnebí a v tom zvláštním prostředí. Třeba to už nemohla snést. A za chvíli jsem se začala obviňovat z bláznivých myšlenek. Byly jsme spolu tak spojené! Stále ještě jsem byla schopná se vžít do jejích myšlenek a úvah. S rodiči nemá smysl o tom mluvit, ale možná, že použiji to, co použila naše matka proti ni. A rozhodla jsem se, že navštívím pražského rabína a zjistím, jak to v naší rodině vlastně je a zeptám se ho, co o tom všem soudí a zda je možné, že moje sestra přežila. S tou myšlenkou jsem si hrála pár dní, než se ve mně usadila a než jsem se rozhodla.

Když jsem vstoupila do jeho pracovny, ovanul mne zase jiný pocit. V životě jsem tam nebyla. Ani jsem nikdy nepředpokládala, že bych tam někdy něco hledala.

"Dobrý den," řekla jsem a on mi naznačil, abych se posadila.

"Tak, co máte?" zeptal se a přísně na mne upřel oči. Vyprávěla jsem mu celý příběh a on mlčel a poslouchal. Když jsem skončila, promnul si čelo a pak vstal. Otevřel dveře do kanceláře a zavolal nějaké jméno. Přišla vysoká paní vážného vzhledu.

"Prosím vás, slečna potřebuje informace s matriky. Můžete ji pomoci?"

"Jistě, pojďte se mnou."

Napsala mi několik doporučení, dala mi adresu, kam se mám obrátit a už jsem se zvedala, když se ve dveřích objevil zase pan rabín.

"Pojďte se mnou ještě na okamžik."

Zavřela jsem za sebou dveře.

"Vy si myslíte, že se vaše chtěla, dejme tomu, vzdálit ze Sýrie?"

"Chytám se každé myšlenky, jen si nechci připustit, že je mrtvá."

"A ona konvertovala?"

"Ne, nikdy. To by mi řekla. Nikdy nebyla nábožensky laděná. Jsme křesťané."

"Aha. To je pochopitelné. Jak říkáte, byly jste dvojčata. Máte pocit, že byste se měla dozvědět všechno. Víte, ono je to všechno od nepaměti tak složité. Řekne se: miluje mne, miluji jeho. A nikdo v tu chvíli nehledí, do čeho se může všeho zaplést. Tam je tak nestabilní situace a ještě ta válka. Ty války, to je neštěstí. Samozřejmě, mohla třeba odjet do Izraele, Ale co by tam dělala? Manželka muslima, křesťanka židovského původu. Zřejmě tedy. No, uvidíme. Rozhodně jste udělala dobře, že jste se dala do pátrání a třeba to bude důležité i pro vás ".

Pořád jsem ji v duchu viděla v těch bílých plážových šatech, jak utíká vstříc svému osudu. Šťastná, zamilovaná a pak jen zoufalá. Padala na mne tíseň, strach, že to všechno nezvládnu a naděje, že se něco dozvím. Připadalo mi naprosto logické, že ona také mohla pátrat po svém původu, protože ty dokumenty, které její matka dala Mohamedovi, neviděla. To vím jistě. A třeba to na něco potřebovala vědět. Třeba se s někým spojila, někam jela a ... Moje myšlenky přerušil telefon.

 

Pokračování

 

Autor: Irena Aghová | čtvrtek 25.11.2010 10:16 | karma článku: 8,72 | přečteno: 576x
  • Další články autora

Irena Aghová

Sírachovec

Chtěla bych připomenout tuto biblickou knihu a též, že následující napomenutí platí dodnes jajo zdroj moudrosti

29.3.2023 v 14:48 | Karma: 10,50 | Přečteno: 116x | Diskuse

Irena Aghová

Senátní návrh cen za věrnost zachrání tisíce manželství.

Určitě se tím nesníží rozvodovost, Ale spíše konflikty v rodinách posílí.zamyslela jsem se nad otázkou, jak chápeme věrnost a kdy nastává nevěra.

11.11.2022 v 18:28 | Karma: 14,44 | Přečteno: 313x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

To bylo už tenkrát v Mezopotámii 1.Úvod.

Následující článek se bude dotýkat témat, která se týkají úvah o bytí a nesmrtelnosti i o právu, a v dějinách starověkých mezopotámských civilizacích a chtěla bych sdělit čtenářům, jen to, co starověké společnosti vyprodukovaly.

6.10.2022 v 15:29 | Karma: 14,56 | Přečteno: 271x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

O svědomí

Na svědomí jednoho člověka je možné ostře útočit nebo ho probouzet v přátelském rozhovoru. Záleží na tom, zda ti dva chtějí spolu vycházet do budoucna, nebo si nakrátko vyřídit účty.

19.8.2022 v 10:23 | Karma: 13,07 | Přečteno: 233x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

A zase máme další semestr za sebou.

Je mi líto , když studenti neuspějí u maturity a odcházejí ze školy s výhledem na nejistou budoucnost. Čeká je jen realita, do které spadnou nepřipravení a mládí je za nimi. Co na to ministr školství? Jde o budoucnost.

19.5.2022 v 6:09 | Karma: 15,02 | Přečteno: 337x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!