Svoboda sexuálního chování je také o odříkání
Sex jako prostředek
Četla jsem několik článků o tom, že prostřednictvím sexu každý dosáhne psychickou rovnováhu, posílí si zdraví, příznivě ovlivní krevní oběh, posílí srdce a zpomalí stárnutí. Sex je tedy, v tomto případě, prostředkem k ovlivňování zdraví. To znamená, logicky, že ten, kdo se sexu zdržuje, nemá šanci své zdraví udržovat a posilovat, protože to tímto způsobem nepraktikuje. Myslím si, že je to přehnané a lidé, kteří tyto názory sledují, nemají možnost se přesvědčit, že mohou dosahovat kvality zdraví mnoha jinými způsoby a úzkostlivě sledují svou výkonnost. I pomocí přírodních prostředků i léčiv, které povzbuzují, jak se tvrdí, jedince k vyšší sexuální aktivitě. Tedy ne té přirozené, která je vzbuzována vlastní touhou a přirozeným instinktem, ale povzbuzené prostředky, které mohou působit na organismus škodlivě. Ale o tom se příliš nemluví. Lidé mají pocit, že musí za každou cenu udržovat svou výkonnost, jinak mají pocit méněcennosti. A tento pocit jim přináší příliš silný důraz na "přirozenost" sexuálního života jako neodmyslitelnou součást kvality života. Ale čím více se nadužívá přirozené lidské sexuality, tím se snižuje, a tak přicházejí na trh prostředky, které sice vybuzují člověka k činnosti, ale za cenu ztráty toho nejdůležitějšího, co by měl sexuální vztah doprovázet, a to je láska. Neuspokojenost, ke které stejně může docházet, vede k hledání dalších a dalších vzruchů, které pocházejí z vnějšího a nabízeného prostředí. Odmítnout takový způsob není - in. Neboť je očekáván v partnerském životě, který je především založený na intimním životě.
Nesoulad v sexuálním životě
Nesouhlasím, aby byly děti od malička vychovány k prudérii. Prudérie je nebezpečná. Vyvolává něco, co by lidská bytost neměla nikdy poznat a to je falešný stud. Člověk, vychovaný v pruderii má sklony k sebeklamu a klamání svého partnera. A možná, že je to cesta, jak najít cestu k sexuálnímu vydírání, což je ten nejhorší způsob vztahů v partnerském životě. Tím, že je člověk vychováván k falešné morálce v sexuálním životě, nedokáže se upřímně k těmto otázkám postavit a navíc, neprožívá svůj sexuální život tak, jak je mu to jeho přirozeným založením dáno. Hranice přirozeného lidského studu v sexuálním životě je dána citem a neměla by být nikdy překonávána. Je to delikátní záležitost. Ale pokud se sejdou dva lidé a začínají se intimně poznávat, pak se ukáže pravda o každém z nich. Jeden může být už zkušený, znalý a bere sex jako prostředek k uspokojení. Druhý může považovat sex za důkaz svého vztahu k tomu, koho miluje, nepotřebuje nic víc, než přirozenost, která ho vede k výměně pocitů a sdělení své lásky. A jedno, zda je to žena nebo muž. A v těchto vnitřních postojů k sexuálnímu životu může vzejít mnoho nedorozumění, které vyvrcholí až do neschopnosti se sladit, protože se nedokáží přizpůsobit jeden k druhému. Mnohdy ani nevědí, jak.
Úcta a zachování důstojnosti - to především
Hledání souladu v sexuálním životě je důležité, nikoliv pouhé hledání prostředků, jak vyhovět. V hledání souladu hraje úlohu vnitřní vztah muže a ženy. Chladnější typ se přizpůsobí k náruživějšímu jen tehdy, když poznává tím své uspokojení, když prožívá štěstí a prohlubuje se náklonnost. Nemělo by však docházet k závislosti na partnerovi a ani k tomu cíli, že přizpůsobením se k němu si ho žena (nebo muž) lépe udrží. Že zabrání nevěře a nebo jiným, pro vztah, fatálním záležitostem. Proto by měli lidé, které navazují intimní vztah, přistupovat k sobě ve vzájemné úctě, nikoliv jako k předmětu svého uspokojení (a zakrývat tento vztah hojnými dary, ohnivými vyznáními a žárlivostí), zachovávat přirozenou důstojnost svého protějšku (nenutit ho vystavovat nahotu za účelem vlastního vzrušení a podobně, když nechce) a nepovzbuzovat sexuální akt pornografickými filmy, protože ženy ve valné většině je nepotřebují vidět.
Co říci dětem
To je těžké. Vždyť my nevíme, jak se dítě bude sexuálně vyvíjet a vykládat mu nějaké vlastní poučky není o něm, ale o tom, kdo mu je vykládá. Každý člověk si projde nějakým vlastním vývojem a najde si vlastní způsob svého uspokojování sexuálních tužeb. Sexualita, podle mého názoru, není o napodobování různých praktik, ale o vyvíjení vlastního sebepoznání a fantazií. V tom je ta jedinečnost každého z nás. Postupem času člověk vyloučí některé věci a k některým, se přikloní, ale všichni normální lidé, kteří mají vztah k opačnému pohlaví, chtějí prožít štěstí nejen ve vztahu jeden k druhému, ale také v intimním vztahu. A proto je nutné děti učit k úctě k ženám i mužům, varovat je před škodlivými praktikami a poučit je, že sex není nic hanebného, nenormálního, pokořujícího, ale člověk by měl mít úctu sám k sobě a tím i k druhému. Nenechat se k ničemu donucovat, nenechat se sexuálně vydírat, ale přistoupit k intimnímu vztahu s přesvědčením, že si to tak přeje on i ten druhý. Myslím, že by se měly děti seznámit především s reprodukčními funkcemi a nebezpečími, které mohou nezralý sexuální život doprovázet. Hovořit s nimi o znásilnění, jak mu předcházet, jak se ubránit a také o nemocech, které mohou dostat. Ale nestrašit je! Vysvětlit jim, že sex je také výrazem dospívání organismu a že je normální. Avšak. nejlepší je si začínat intimní vztah s tím, kde je oboustranná náklonnost, nikoliv s tím, kdo si to chce jen vyzkoušet.
Přemýšlet o sobě ...
Samozřejmě, že požadavek na dívky, aby se vdávaly jako panny je dvojsečný. Z jedné strany je dobré začít intimní vztah s vyvoleným partnerem, z druhé strany chybí sexuální zkušenost, která může být někdy na závadu, zvláště, když si dívka vybere partnera, který za sebou nějaké intimní vztahy už měl. Nicméně, každá by si měla osvojit znalosti z dobré literatury, nikoliv pornografické. Vědět o svém těle a jeho funkcích co nejvíce. A tak, aby co nejdéle byla zachována přirozená sexualita, která přivádí člověka k pocitům štěstí, uspokojení a k lásce k druhému člověku, s kterým tyto vrcholné lidské pocity sdílí. Jsou ovšem lidé, kteří se sexuálního styku chtějí zdržet. Čekají na svého vyvoleného nebo vyvolenou, s kterou chtějí tyto vztahy prožívat, budovat je a zkrášlovat, nebo jim chybí motivace a raději se věnují něčemu jinému. Nemusí mít starost, že tím ubíjejí svou přirozenou energii, že nebudou schopni vyhovět, až opravdu někoho potkají, koho budou milovat. A nemusí to ani skrývat, i když si ostatní budou myslet, že jsou divní. Je to svobodný postoj k vlastní sexualitě a k vlastnímu citovému životu. I když žijí v záplavě názorů, které jsou spíše opačné. I v tomto případě by měli přemýšlet, co jim abstinence přináší, jak dalece jsou ovlivněni obecným míněním a zda dokáží jemu samotnému úspěšně vzdorovat, protože jsou o užitečnosti své abstinence přesvědčeni. Je to důležité pro jejich rovnováhu.
Dodatečná poznámka:
Seriál, který nyní čtete je o vývoji lidské sexuality a svobodě sexuálního chování. Nejsem psycholog a tudíž se trochu odkloním od tradiční a klasické psychologické literatury, ale ne na dlouho. Články budou prokládány názory na lidskou sexualitu z dnešního pohledu z nejrůznějších zemích světa. Cílem této práce je zjištění, do jaké míry je člověk ve svém rozhodování o sexuálním chování svobodný a zda je plně uznána i jeho svoboda k odříkání. Texty nejsou psány na základě náboženské morálky a s morálkou vůbec nějak nesouvisejí. Ale toto téma se mi zdá hodně zajímavé a také závažné i z hlediska rovnoprávnosti žen a mužů v těchto otázkách.
Irena Aghová
Sírachovec
Chtěla bych připomenout tuto biblickou knihu a též, že následující napomenutí platí dodnes jajo zdroj moudrosti
Irena Aghová
Senátní návrh cen za věrnost zachrání tisíce manželství.
Určitě se tím nesníží rozvodovost, Ale spíše konflikty v rodinách posílí.zamyslela jsem se nad otázkou, jak chápeme věrnost a kdy nastává nevěra.
Irena Aghová
To bylo už tenkrát v Mezopotámii 1.Úvod.
Následující článek se bude dotýkat témat, která se týkají úvah o bytí a nesmrtelnosti i o právu, a v dějinách starověkých mezopotámských civilizacích a chtěla bych sdělit čtenářům, jen to, co starověké společnosti vyprodukovaly.
Irena Aghová
O svědomí
Na svědomí jednoho člověka je možné ostře útočit nebo ho probouzet v přátelském rozhovoru. Záleží na tom, zda ti dva chtějí spolu vycházet do budoucna, nebo si nakrátko vyřídit účty.
Irena Aghová
A zase máme další semestr za sebou.
Je mi líto , když studenti neuspějí u maturity a odcházejí ze školy s výhledem na nejistou budoucnost. Čeká je jen realita, do které spadnou nepřipravení a mládí je za nimi. Co na to ministr školství? Jde o budoucnost.
Irena Aghová
Kdo si šlape po štěstí?
dospěla jsem k názoru, že mnoho lidí chce být šťastnými a hledají štěstí, v různých událostech a možnostech, jakoby se mělo naskytnout mimo ně, nikoliv v interním pocitu blaženosti.
Irena Aghová
Od sebe jsem odešel, sebe jsem nenalézal. Sv. Augustin
Ani to předjaří není takové, jaké bývalo. Mrazivé dny a noci odrazují od procházek, styku s blízkými na příjemných místech.
Irena Aghová
Co se to děje se světem?
Je dobře věřit svým pocitům, názorům, myšlenkám a tomu, co se odehrává v našem nitru a vlastním hodnotám, které rozlišují díky rozumu, co je dobře a co dobře není a nespoléhat, co se předkládá zvenčí.
Irena Aghová
Brno ve větru a měsíc v úplňku.
Přírodě nic nevyčítám. Jestli je něco špatně ona nemá žádnou vinu. To člověk bývá hlavním podezřelým, když se něco zvrtne. Má přeci dar rozumu.
Irena Aghová
Nelze vstoupit dvakrát do jedné řeky.
Než ta situace nastala, měl každý z nás navyklý komfort a ten se pomalu rozpadával a bylo třeba najít jiné cesty, nebylo lehké se smířit s tím že v mnohých situacích není návratu k navyklému způsobu života..
Irena Aghová
Norimberský proces a Arendtová
I když jsem se narodila po válce, přesto její dozvuky v mém dětství rezonovaly. Jednak tím že se o válce mluvilo a též existovaly knihy, které jsem bohužel našla v knihovně v příliš dětském věku.
Irena Aghová
O milostných dopisech.
Psali jste někdy za někoho milostné dopisy? Jestli ne, tak to nikdy nedělejte. Můžete v sobě odhalit něco, co jste o sobě nikdy netušili. Povídka je psána v ich – formě, osoby jsou fiktivní.
Irena Aghová
Povídka. Seminárka a co všechno způsobila.
Příběh je fiktivní, je psán v ich formě. Postavy příběhu jsou též fiktivní. Snad se takové příběhy nedějí, možná, že v jiném světě a mezi jinými lidmi.
Irena Aghová
Obraz světa a jeho vliv na úroveň společnosti
Od Sumerů až po současnou dobu se všechny generace v historii snažily zanechat světu své vidění světa. Jaké je vidění světa současných obyvatel naší planety?
Irena Aghová
Vláda a lid jako konstitutivní prvky státu
Ano, k těmto prvkům ještě náleží ohraničené území. Ale já nyní uvažuji o sepjetí těch dvou jmenovaných. Jak se vlastně navzájem míjejí anebo se chápou jako lidé, kteří jsou svázáni zákony a odpovídají za dění v zemi jako občané?
Irena Aghová
Dějiny ukazují cestu následníkům co je dobře a není .
Nemyslím, že by měla Evropa opakovat chyby svých kulturních předků a dospět ke zkáze, ale měla by hledat východiska a dospívat k určitým cílům, i když vzdáleným.
Irena Aghová
O soucitu s nemocnými a o predikování smrti přeživších.
Před chvílí jsem si přečetla článek, který mi vyrazil dech a ráda si přečtu Vaše diskusní příspěvky. Studie: Těžký průběh nemoci covid-19 zvyšuje riziko úmrtí v následujícím roce (msn.com). To je výchozí článek.
Irena Aghová
Politika je věc veřejná na sociální půdě.
Na první pohled se zdá, že společnost rozdělují názory na situaci, která je složitá a v ní se projevuje zranitelnost hodnot a nutnost dosud ustálené hodnoty zvážit a neobávat se jejich přehodnocování.
Irena Aghová
Jak je důležité pěstovat ve státě etiku.
Po roce 1989, po sametové revoluci vzešla tendence pokračovat v ideálech První Masarykovy republiky. Jenže po Masarykovi svět prožil II. Sv válku a po ní další vývoj, který známe pod názvem totalita.
Irena Aghová
Ghosting jako způsob týrání člověka.
Poprvé jsem se setkala s pojmem, jehož obsahem je projev egoismu a sebestřednosti či vážného nedostatku empatie. Tím pojmem je ghosting.
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |
Seznam rubrik
- Antika
- Román o orosených růžích
- Umění
- Vídeňské bonbónky
- In memoriam
- Články roku 2011
- 2011 Povídky z maloměsta
- Příroda a její dary
- Hudba pro specialisty na etno
- Zahrada
- 2013
- Územní členění a problematika
- Sociální problematika v ČR
- Martin a Liliana
- Biblické dějiny
- Stres. frustrace, deprese nebr
- 2014
- Mezi drakem a hadem
- Společnost
- Články roku 2010
- 2015
- Z historie
- Demokracie
- Politika
- Smlouvy nejsou kus papíru
- Rodina a život kolem ní
- Tajemství zdraví a krásy
- Umět vařit je -in -
- Povídky a novely na sobotu
- Moje domácí kuchyně
- Milostná lyrika
- Až budou padat hvězdy
- On ženatý, ona vdaná
- Můj rozmarný Bůh, harmonie
- Náboženství
- Občanský zákoník a předpisy so
- Pohádky
- Těžké chvíle s lehkým srdcem
- Filozofování s filozofy
- Ženou v každém věku
- Paragrafy
- 50 +
- Druhé housle
- Čtenářský deník
- Osobní
- Nezařazené
- Rok 2012
- 2017
- Rok 2016