Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Romantická povídka: Opravdu, profesionál! - pokračování - díl 2

Drama nabývá na své velikosti a absurditě. Hlavní protagonisté se pomalu scházejí. Schůzka s bývalým učitelem mi mohla dát jistotu v mých pochmurných tušeních o budoucím vývoji.

Věděla jsem, že vyhotovení posudku bude trvat tak do jara, a tak jsem se věnovala jiným případům s tím, že budu sledovat situaci a podle možností se i scházet s klientem, abychom se na další stání pořádně připravili.

Navštívila jsem svého profesora

A rozhodla jsem se, že navštívím svého bývalého profesora, abych s ním všechno probrala. Pokud tedy dovolí. Rozhodla jsem se, že vyhraji a také budu hřešit na příliš velké ego mého protivníka. Nesmím ho podceňovat, ale ani přeceňovat. Kolegovi jsem neřekla ani půl slova, i když se snažil vyzvídat a dokonce jsem ho podezírala, že je strůjcem všelijakých hrátek, tedy i mého setkání s Janíčkem a mého konečného zesměšnění. Nicméně, nemínila jsem doktora Janíčka ponížit, přeci jenom něco zůstalo, co bych nerada zatracovala. Omlouvala jsem to tím, že má koneckonců právo zneužít mé jisté slabé chvilky a rozhodně mne nechtě vyškolil k mému dobru. Ovšem, pár lidí bylo zasvěceno a k mému sluchu došlo, že každému naletím, kdo se na mne usměje. Jsem prý ještě moc mladá na velké případy! A že si všichni diví komoře, že mi ten případ dala a že jsem jistě dobře pojištěná. Samozřejmě, že mně to zamrzelo, ale viděla jsem v tom i svou výhodu. Někdo touží bojovat a nebude šetřit prostředky.

„No, měla jste štěstí, zřejmě stála paní soudkyně trochu při vás. Šla jste do toho upřímně,“ řekl pan profesor, když jsem mu vylíčila svůj problém.

„No až na to, že jsem udělala chybu,“ řekla jsem zkroušeně a přiznala jsem mu svou schůzku s doktorem Janíčkem.

A pan profesor se smál a smál.

„Je to můj žák, dokonce jeden z nejlepších. Taky za mnou někdy chodí.“

Zarazila jsem se.

„Ne. Nebojte se, děvenko, já své žáky nikdy nezrazuji. To víte, to vaše povolání, to je boj a někdy není vedený zrovna čestnými prostředky. Hlavní je klient. Jeho zájem, a taky samozřejmě, profesionalita. No, jak mi to tak líčíte, tak někdo o vás něco řekl ještě před vaším setkáním a pan kolega se dobře připravil, ovšem se všemi rekvizitami. Tak to víte, dosud se neoženil a asi ani neožení a tak líčí na křepelky. Nic si z toho nedělejte a buďte opatrná. Chcete to vyhrát, ne?“

„Chci,“ řekla jsem.

„Jak se tak dívám do spisu, není to ztracený, ale hodně pracný případ. A na to vy máte. Uberte na emocích a přidejte na věcnosti. Jinak je to vzorně připravené a mám z vás i z vašeho soupeře opravdu radost. A víte, že byste se k sobě hodili?“

„Pane profesore, co si myslíte,“ řekla jsem pobouřeně.

„Já? Nic zvláštního. Jen vyvozuji z toho, co jste mi řekla, že si vás sice naklepal jako řízek, ale neusmažil. Vidíte? Dala jste mu příležitost a přeci ji nevyužil. Ale ne proto, že by byl tak morální nebo že by měl nějaké ohledy. Však vám to brzy dojde. Tak, a teď k tomu případu.“

Krásný pes a zasmušilý pán

Už se blížila desátá hodina večerní, když jsem přijížděla domů. Zaparkovala jsem před domem a vystoupila, zabouchla dveře u auta.

„Jaká náhoda,“ uslyšela jsem za sebou hlas doktora Janíčka, až mne přejelo horko po celém těle. Nasadila jsem úsměv. Stál na chodníku v elegantním kabátě a u jeho nohou seděl překrásný pes.

„Vy máte krásného psa,“ neudržela jsem se, „mohu si ho pohladit?“

„Jistě,“ řekl a já jsem k němu vztáhla ruku a pohladila ho po hlavě. Strčil mi čenich do tašky.

„Teda Boro,“ napomenul ho.

„Mám tam kousek čokolády. Mohu mu dát?“

Ve světle pouličního osvětlení jsem zahlédla jeho úsměv, který mne zase táhl do pekel. Musím být tvrdá. Na sebe i na něho.

„Vezmi si,“ řekla jsem psovi a rozbalila jsem čokoládu. Ulomila jsem čtvereček a podala mu ji.

„Ten pes se má,“ řekl, a tak jsem mu také nabídla. Ulomil si kousek a vložil do úst.

„Výborná, hořká čokoláda. Dobrá na nervy,“ povzdechl si.

„Máte pravdu. Ale vy takové berličky nepotřebujete. To víte, nejsem ještě kovaná v řemesle.“

„Proč taková slova? To se na vás nehodí. Jste moc skromná.“

„Musím už jít, dobrou noc,“ řekla jsem a nechala ho stát na chodníku. Vyběhla jsem po schodech, odemkla byt a nakoukla za záclonou. Stále tam stál a zřejmě sledoval, které okno se rozsvítí. Tu radost jsem mu neudělala. Zatáhla jsem v koupelně žaluzie, rozsvítila jsem a vlezla si pod sprchu. Vida, pomyslela jsem si, zřejmě mne sleduje. Když jsem zkontrolovala ulici v setmělém pokoji, za záclonou, byla už prázdná.

Tenký led

Ráno hodně přituhlo a přes noc se udělalo náledí. Nechtělo se mi jet autem do práce, a tak jsem šla pomalu a opatrně pěšky po zmrzlých a kluzkých chodnících. A všechno kolem bylo ponořeno do ponurého rána. Odemkla jsem kancelář, postavila si na kávu a otevřela okno. Zahleděla jsem se do ulice. Něco mi dal, pomyslela jsem si, krásnou vzpomínku, která mne bude provázet, dokud nevybledne. I když to bylo nastraženo do nejmenších detailů. I ten rozkošný růžový ubrousek, i to magické místo, které vybral k posezení. Ale věta – uberte na emocích a přidejte na věcnosti – kterou mi připomněl hlas pana profesora, mne vzpamatovala. Jistě to nebude poslední případ, který mne svede s panem kolegou do soudní síně, a musím být opatrná. Hodně opatrná. Protože šetřit mne nebude. Ale mám jednu jistotu, že se na ta místa už nevrátím. Zavřela jsem okno a sedla si k počítači. V poště byla zpráva. A od něho. Nic jiného, než báseň.

 

Budím se do dalšího rána,

zmrzlý sníh padá ze stromů.

Báseň leží, je nedopsána,

verše jsem nepsal nikomu.

 

Snad tě neláká má brána?

Mohu jenom říci k tomu:   

Neumíš být milována!

Věř jen citu, nevěř slovu.

 

Zamyslela jsem se. Je to zase vějička na ptáčka anebo se něco děje? Asi chce, abych nad ním přemýšlela, luštila záhadu jeho veršů. Tedy, ten to bere zostra! Jsem odmítnuta dřív, než jsem se vůbec k něčemu vyslovila. Ne, na tohle odpovídat tedy nebudu. A zlobila jsem se celý den sama na sebe, že na tu báseň myslím. Co to asi znamená? A proti své vůli jsem ji odpoledne znovu otevřela a vytiskla si ji, strčila do kabelky a opustila kancelář. Náledí už povolilo a vál takový chladný a čerstvý vítr od nedaleké řeky. 

 

Pokračování

Autor: Irena Aghová | neděle 13.3.2011 0:00 | karma článku: 21,78 | přečteno: 1777x
  • Další články autora

Irena Aghová

Sírachovec

Chtěla bych připomenout tuto biblickou knihu a též, že následující napomenutí platí dodnes jajo zdroj moudrosti

29.3.2023 v 14:48 | Karma: 10,50 | Přečteno: 116x | Diskuse

Irena Aghová

Senátní návrh cen za věrnost zachrání tisíce manželství.

Určitě se tím nesníží rozvodovost, Ale spíše konflikty v rodinách posílí.zamyslela jsem se nad otázkou, jak chápeme věrnost a kdy nastává nevěra.

11.11.2022 v 18:28 | Karma: 14,44 | Přečteno: 313x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

To bylo už tenkrát v Mezopotámii 1.Úvod.

Následující článek se bude dotýkat témat, která se týkají úvah o bytí a nesmrtelnosti i o právu, a v dějinách starověkých mezopotámských civilizacích a chtěla bych sdělit čtenářům, jen to, co starověké společnosti vyprodukovaly.

6.10.2022 v 15:29 | Karma: 14,56 | Přečteno: 271x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

O svědomí

Na svědomí jednoho člověka je možné ostře útočit nebo ho probouzet v přátelském rozhovoru. Záleží na tom, zda ti dva chtějí spolu vycházet do budoucna, nebo si nakrátko vyřídit účty.

19.8.2022 v 10:23 | Karma: 13,07 | Přečteno: 233x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

A zase máme další semestr za sebou.

Je mi líto , když studenti neuspějí u maturity a odcházejí ze školy s výhledem na nejistou budoucnost. Čeká je jen realita, do které spadnou nepřipravení a mládí je za nimi. Co na to ministr školství? Jde o budoucnost.

19.5.2022 v 6:09 | Karma: 15,02 | Přečteno: 337x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Kdo si šlape po štěstí?

dospěla jsem k názoru, že mnoho lidí chce být šťastnými a hledají štěstí, v různých událostech a možnostech, jakoby se mělo naskytnout mimo ně, nikoliv v interním pocitu blaženosti.

13.5.2022 v 13:58 | Karma: 15,91 | Přečteno: 237x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Od sebe jsem odešel, sebe jsem nenalézal. Sv. Augustin

Ani to předjaří není takové, jaké bývalo. Mrazivé dny a noci odrazují od procházek, styku s blízkými na příjemných místech.

12.3.2022 v 4:28 | Karma: 16,31 | Přečteno: 223x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Co se to děje se světem?

Je dobře věřit svým pocitům, názorům, myšlenkám a tomu, co se odehrává v našem nitru a vlastním hodnotám, které rozlišují díky rozumu, co je dobře a co dobře není a nespoléhat, co se předkládá zvenčí.

25.2.2022 v 13:25 | Karma: 15,55 | Přečteno: 266x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Brno ve větru a měsíc v úplňku.

Přírodě nic nevyčítám. Jestli je něco špatně ona nemá žádnou vinu. To člověk bývá hlavním podezřelým, když se něco zvrtne. Má přeci dar rozumu.

20.2.2022 v 2:51 | Karma: 15,21 | Přečteno: 244x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Aghová

Nelze vstoupit dvakrát do jedné řeky.

Než ta situace nastala, měl každý z nás navyklý komfort a ten se pomalu rozpadával a bylo třeba najít jiné cesty, nebylo lehké se smířit s tím že v mnohých situacích není návratu k navyklému způsobu života..

9.2.2022 v 5:26 | Karma: 14,72 | Přečteno: 195x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Norimberský proces a Arendtová

I když jsem se narodila po válce, přesto její dozvuky v mém dětství rezonovaly. Jednak tím že se o válce mluvilo a též existovaly knihy, které jsem bohužel našla v knihovně v příliš dětském věku.

1.2.2022 v 23:37 | Karma: 17,53 | Přečteno: 311x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

O milostných dopisech.

Psali jste někdy za někoho milostné dopisy? Jestli ne, tak to nikdy nedělejte. Můžete v sobě odhalit něco, co jste o sobě nikdy netušili. Povídka je psána v ich – formě, osoby jsou fiktivní.

1.2.2022 v 12:26 | Karma: 16,48 | Přečteno: 212x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Aghová

Povídka. Seminárka a co všechno způsobila.

Příběh je fiktivní, je psán v ich formě. Postavy příběhu jsou též fiktivní. Snad se takové příběhy nedějí, možná, že v jiném světě a mezi jinými lidmi.

20.1.2022 v 7:45 | Karma: 16,93 | Přečteno: 213x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Aghová

Obraz světa a jeho vliv na úroveň společnosti

Od Sumerů až po současnou dobu se všechny generace v historii snažily zanechat světu své vidění světa. Jaké je vidění světa současných obyvatel naší planety?

18.1.2022 v 6:50 | Karma: 16,82 | Přečteno: 193x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Vláda a lid jako konstitutivní prvky státu

Ano, k těmto prvkům ještě náleží ohraničené území. Ale já nyní uvažuji o sepjetí těch dvou jmenovaných. Jak se vlastně navzájem míjejí anebo se chápou jako lidé, kteří jsou svázáni zákony a odpovídají za dění v zemi jako občané?

20.12.2021 v 7:55 | Karma: 16,86 | Přečteno: 164x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Dějiny ukazují cestu následníkům co je dobře a není .

Nemyslím, že by měla Evropa opakovat chyby svých kulturních předků a dospět ke zkáze, ale měla by hledat východiska a dospívat k určitým cílům, i když vzdáleným.

4.12.2021 v 14:18 | Karma: 18,57 | Přečteno: 307x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

O soucitu s nemocnými a o predikování smrti přeživších.

Před chvílí jsem si přečetla článek, který mi vyrazil dech a ráda si přečtu Vaše diskusní příspěvky. Studie: Těžký průběh nemoci covid-19 zvyšuje riziko úmrtí v následujícím roce (msn.com). To je výchozí článek.

3.12.2021 v 1:36 | Karma: 24,80 | Přečteno: 473x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Politika je věc veřejná na sociální půdě.

Na první pohled se zdá, že společnost rozdělují názory na situaci, která je složitá a v ní se projevuje zranitelnost hodnot a nutnost dosud ustálené hodnoty zvážit a neobávat se jejich přehodnocování.

28.11.2021 v 0:56 | Karma: 15,87 | Přečteno: 184x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Jak je důležité pěstovat ve státě etiku.

Po roce 1989, po sametové revoluci vzešla tendence pokračovat v ideálech První Masarykovy republiky. Jenže po Masarykovi svět prožil II. Sv válku a po ní další vývoj, který známe pod názvem totalita.

6.11.2021 v 14:28 | Karma: 17,32 | Přečteno: 249x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Ghosting jako způsob týrání člověka.

Poprvé jsem se setkala s pojmem, jehož obsahem je projev egoismu a sebestřednosti či vážného nedostatku empatie. Tím pojmem je ghosting.

2.11.2021 v 8:09 | Karma: 18,60 | Přečteno: 760x | Diskuse| Společnost