Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Romantická povídka: Opravdu, profesionál! - pokračování - díl 5

Snad poprvé za celou praxi jsem pocítila hluboké znechucení z práce, která mne měla po  celý zbytek života živit a těšit. Bývala jsem někdy otrávená, to ano, ale takový stav jsem ještě neměla. Všechny údaje a jména v této pov

 

A byl opět večer. Už ty dlouhé večery mne štvaly. Dřív jsem to dobře snášela, chodívala jsem do divadla nebo do kina, ale v poslední době jsem ráda, když skončím v kanceláři, přijdu domů a naložím se do teplé vody. Něco se děje! A není to jen pocit, jak bych se mohla domnívat. Už si to nevymlouvám, nejsem paranoidní!

Dnes odpoledne se zastavilo metro, nějaká žena chtěla skočit pod jedoucí vlak. Nějaký muž ji zachytil dřív, než se stalo neštěstí. Ale než se to vyšetřilo, metro nejezdilo, a tak jsem šla pěšky na schůzku se svým klientem. Pozval mne do stylové kavárny. Musím říci, že i přes to, že je v takové situaci, se dokáže dokonale ovládat a dokonce je i dvorný. Scházím se s ním raději mimo svou kancelář. Kdo ví, jestli mi tam nenastrčili kameru nebo odposlech. Pro jistotu raději volím veřejné místnosti, kde nás může každý vidět a nikdo nás nemůže poslouchat.

"Dáte si kávu?" zeptal se a já přikývla. Objednal dvakrát kávu a než servírka přišla, vyptával se mne, jak se mi daří a mluvil o tom, jak se těší na jaro. Ženě se těžko daří potlačit soucit s trpícími lidmi, ale jeho můj soucit nezachrání. A tak jsme si chvíli vyprávěli, abychom odlehčili atmosféru, která mezi námi vibrovala a byla hustá. Musel cítit, že mám strach stejně, jako jsem to cítila i v jeho případě. Až autě mi prozradil, že mu slíbili za určitých podmínek, že zakázku určitě vyhraje a mně došlo, že se hasič domluvil s doktorem Janíčkem.

"Nevím, proč mu to nevěřím," řekl a zabočil. Já taky nevím, proč mu nevěřím, ale slušný člověk nedělá stále intriky kolem každé kauzy, v které lítají velké peníze.

"Najali si prý manažera, který jedná se zadavatelem. A ten zřejmě má na ty úředníky šéma. Byl také u mne ten manažer, který dělá prostředníka, a nabízel mi, že jakmile dostanou přiklepnutou zakázku, že mne odškodní. Odmítl jsem to, korumpovat se nedám a svou firmu, kterou tak těžce budoval, tak nedám nikomu k dispozici. I kdybych měl, jak slibovali, spoustu zakázek jako jejich subdodavatel. Ale pak jsem si najednou uvědomil, že se dopustili korupčního jednání a hned by podali na mne trestní oznámení.

Dnes ráno jsem se dozvěděl, že Policie ukončila šetření ve smyslu podaného trestního oznámení z důvodů nedostatku důkazů a nebudu stíhán, alespoň tak. Myslím, že pokud doktor Janíček nebude chtít další důkazy a tím se nebude stále odročovat řízení, že bychom mohli docela jednoduše vyhrát. Ale někteří advokáti stále něco vymýšlí a soud na to přistupuje, takže by z toho mohl být jeden z těch nekonečných příběhů."

Překvapení

Druhý den ráno vysvitlo slunce, a i když přetrvávalo chladné počasí, přesto to byl příslib, na který jsem dlouho čekala. Dvě BEBE sušenky a čaj, to byla má snídaně. Seběhla jsem ze schodů a odemkla dveře u auta.

"Dobré ráno," ozval se hlas, mně tak známý, že mi zatrnulo u žaludku. Hasič!

"Dobré ráno," odpověděla jsem a nasedla do vozu, zabouchla dveře a nastartovala. Zaťukal mi na okno. Okamžik pro rozhodnutí. Podívala jsem se na něho přes sklo, v ruce držel nějaký papír. Stáhla jsem okno.

"Nezlobte se, že vás obtěžuji před cestou do práce. Ale vás klient mi podepsal plnou moc. Takže už ho nezastupujete. Jistě jste ráda. Ten případ přebírám. Soudu jsem to již oznámil, takže se můžete věnovat něčemu jinému."

Nevím, jestli jsem měla puknout vzteky anebo se radovat. Usmála jsem se, ačkoliv jsem se musela přemáhat a řekla jen - děkuji za zprávu. Neměla jsem nikoho, komu bych si postěžovala, ale zase mne těšilo, že jsem se dostala z ex offo. To mne rozhodně neživí! Vyjela jsem z garáže a za okamžik mi v kabelce zvonil mobil. Nechala jsem ho zvonit, i když jsem tušila, že je to můj bývalý klient. Už mu nemám co říci. A přestalo mi na něm záležet. Ještě, že jsem nedoložila do spisu něco důležitého, čeho by se mohl hasič chytit a mému bývalému klientu hrozí to nejhorší. Ani netuší, že jeho věc je tímto prohraná. Kolik asi žalující strana hasiči zaplatila? Co mu asi slíbila? Ano, on je schopen úplně všeho, jen aby vyhrál a rozhodně se dostal k posudku, takže tanec bude velkolepý. A u toho nemusím být. Ale měla bych to doktoru Janíčkovi nějak oznámit. Byla jsem však ve stavu, kdy mne nenapadal žádný verš. K čertu s básničkami a právníky. K čertu se všemi!

Je tu volno?

Po obědě jsem si zašla do kavárny na dobrou kávu a cigaretu. Nemohla jsem vydržet v kanceláři. I když jsem si to nepřiznávala, byla jsem z té nové situace nervózní. Ani jsem si nevšimla, že někdo přistoupil k mému stolku a zeptal se: "Je tu volno?"

"Prosím," řekla jsem a ztuhla, protože se na mne usmíval můj klient.

"Volal jsem vám. Chtěl jsem vám vysvětlit, proč jsem změnil právníka."

"To mi vysvětlovat nemusíte. Vzala jsem to na vědomí."

"Hodně jste na tom dělala. Rád bych vám to zaplatil."

"Ale nechte to být."

"Byl zpracován posudek v můj prospěch. Váš kolega se mi sám nabídl, že mne zastoupí, vysvětlil mi podrobnosti. Zdá se mi, že už přicházejí šťastnější dny. Velmi se mi ulevilo."

"To je dobře," usmála jsem se na něho a on z mého pohledu vytušil, že by se měl raději vzdálit, což udělal a já jsem se za ním dívala, dokud nezmizel za dveřmi.

To by bolelo každého

Takže, všichni se vlastně domluvili a ze mě udělali pitomečka. Neměla jsem chuť se mstít, dostala jsem prostě za vyučenou. V jejich očích jsem byla naivní, že jsem se rvala za svého klienta, kterého mi přidělili ex offo, že jsem se nespojila s vlky a přišla jsem o případ, který za mne vyhráli dospělí, kteří chápou lépe realitu života. Svému bývalému klientovi jsem to neměla za zlé. Možná, že to je slušný člověk a že ho to mrzí, ale nemůže kvůli tomu všechno ztratit. Doktoru Janíčkovi jsem to také neměla za zlé, zareagoval v pravý čas a zkušený hasič  našel cestu, jak to všechno urovnat a urazit hroty, které jsem vlastně ve svém boji nad případem vztyčila. Vlastně mi pomohli leccos pochopit, a to se cení. Dostat se do takového kolotoče s tak malými zkušenostmi, jaké jsem dosud měla, ze mě udělalo trochu jiného člověka. Občas se mnou zalomcovaly nesplněné ambice, ale emoce jsem poslala k vodě. Ty opravdu do takové profese nepatří. Vlastně spravedlnost zvítězila, můj bývalý klient vlastně nic špatného neudělal. Ale přesto to bolelo.

Uběhlo několik měsíců, v kterých jsem řešila běžné věci a zastupovala jsem lidi, kteří měli právo na zastoupení ex offo. Chodila jsem klidnější domů, než dřív. A jednoho večera jsem uviděla psa. Běžel mi naproti. Poznala jsem ho. Vytáhla jsem z kabelky sušenku a pohladila jsem ho po hlavě.

„Dobrý večer,“ pozdravil mne známý hlas.

„Dobrý večer,“ odpověděla jsem a usmála se na něho.

„Jak se vám daří?“ zeptal se mne.

„Výborně, a vám?“

„Ujde to.“

Odmlčeli jsme se. Pes se na mne díval, zda nemám ještě nějakou sušenku. Vytáhla jsem další.

„Chtěl bych vás pozvat na koncert,“ řekl a vytáhl z náprsní kapsy lístek, „dostal jsem je od kamaráda, ptal se mne, zda nechci dva, že bych mohl někoho pozvat, aby měl v sále víc lidí.“

Napadlo mne, že bych to měla odmítnout, ale nakonec jsem neodmítla. Koncert za moc nestál, nemám ráda tu moderní klasiku. Pak mne pozval na večeři. V duchu jsem se modlila, aby nezačal o tom případě. Moje modlitba byla vyslyšena. O práci jsme se nebavili, jen tak jsme se procházeli večerem městem. Cítila jsem napětí, už to nebylo ono. Když se mne zeptal, zda bychom se mohli vídat, řekla jsem, že k tomu nevidím zvláštní důvod. Až jsem za sebou zamkla dveře, vyhrkly mi slzy z očí. Nesmířila jsem se se vším tak, jak jsem si myslela.

      

Závěr

Autor: Irena Aghová | úterý 15.3.2011 0:00 | karma článku: 21,37 | přečteno: 1418x
  • Další články autora

Irena Aghová

Sírachovec

Chtěla bych připomenout tuto biblickou knihu a též, že následující napomenutí platí dodnes jajo zdroj moudrosti

29.3.2023 v 14:48 | Karma: 10,50 | Přečteno: 116x | Diskuse

Irena Aghová

Senátní návrh cen za věrnost zachrání tisíce manželství.

Určitě se tím nesníží rozvodovost, Ale spíše konflikty v rodinách posílí.zamyslela jsem se nad otázkou, jak chápeme věrnost a kdy nastává nevěra.

11.11.2022 v 18:28 | Karma: 14,44 | Přečteno: 313x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

To bylo už tenkrát v Mezopotámii 1.Úvod.

Následující článek se bude dotýkat témat, která se týkají úvah o bytí a nesmrtelnosti i o právu, a v dějinách starověkých mezopotámských civilizacích a chtěla bych sdělit čtenářům, jen to, co starověké společnosti vyprodukovaly.

6.10.2022 v 15:29 | Karma: 14,56 | Přečteno: 271x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

O svědomí

Na svědomí jednoho člověka je možné ostře útočit nebo ho probouzet v přátelském rozhovoru. Záleží na tom, zda ti dva chtějí spolu vycházet do budoucna, nebo si nakrátko vyřídit účty.

19.8.2022 v 10:23 | Karma: 13,07 | Přečteno: 233x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

A zase máme další semestr za sebou.

Je mi líto , když studenti neuspějí u maturity a odcházejí ze školy s výhledem na nejistou budoucnost. Čeká je jen realita, do které spadnou nepřipravení a mládí je za nimi. Co na to ministr školství? Jde o budoucnost.

19.5.2022 v 6:09 | Karma: 15,02 | Přečteno: 337x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Kdo si šlape po štěstí?

dospěla jsem k názoru, že mnoho lidí chce být šťastnými a hledají štěstí, v různých událostech a možnostech, jakoby se mělo naskytnout mimo ně, nikoliv v interním pocitu blaženosti.

13.5.2022 v 13:58 | Karma: 15,91 | Přečteno: 237x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Od sebe jsem odešel, sebe jsem nenalézal. Sv. Augustin

Ani to předjaří není takové, jaké bývalo. Mrazivé dny a noci odrazují od procházek, styku s blízkými na příjemných místech.

12.3.2022 v 4:28 | Karma: 16,31 | Přečteno: 223x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Co se to děje se světem?

Je dobře věřit svým pocitům, názorům, myšlenkám a tomu, co se odehrává v našem nitru a vlastním hodnotám, které rozlišují díky rozumu, co je dobře a co dobře není a nespoléhat, co se předkládá zvenčí.

25.2.2022 v 13:25 | Karma: 15,55 | Přečteno: 266x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Brno ve větru a měsíc v úplňku.

Přírodě nic nevyčítám. Jestli je něco špatně ona nemá žádnou vinu. To člověk bývá hlavním podezřelým, když se něco zvrtne. Má přeci dar rozumu.

20.2.2022 v 2:51 | Karma: 15,21 | Přečteno: 244x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Aghová

Nelze vstoupit dvakrát do jedné řeky.

Než ta situace nastala, měl každý z nás navyklý komfort a ten se pomalu rozpadával a bylo třeba najít jiné cesty, nebylo lehké se smířit s tím že v mnohých situacích není návratu k navyklému způsobu života..

9.2.2022 v 5:26 | Karma: 14,72 | Přečteno: 195x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Norimberský proces a Arendtová

I když jsem se narodila po válce, přesto její dozvuky v mém dětství rezonovaly. Jednak tím že se o válce mluvilo a též existovaly knihy, které jsem bohužel našla v knihovně v příliš dětském věku.

1.2.2022 v 23:37 | Karma: 17,53 | Přečteno: 311x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

O milostných dopisech.

Psali jste někdy za někoho milostné dopisy? Jestli ne, tak to nikdy nedělejte. Můžete v sobě odhalit něco, co jste o sobě nikdy netušili. Povídka je psána v ich – formě, osoby jsou fiktivní.

1.2.2022 v 12:26 | Karma: 16,48 | Přečteno: 212x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Aghová

Povídka. Seminárka a co všechno způsobila.

Příběh je fiktivní, je psán v ich formě. Postavy příběhu jsou též fiktivní. Snad se takové příběhy nedějí, možná, že v jiném světě a mezi jinými lidmi.

20.1.2022 v 7:45 | Karma: 16,93 | Přečteno: 213x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Aghová

Obraz světa a jeho vliv na úroveň společnosti

Od Sumerů až po současnou dobu se všechny generace v historii snažily zanechat světu své vidění světa. Jaké je vidění světa současných obyvatel naší planety?

18.1.2022 v 6:50 | Karma: 16,82 | Přečteno: 193x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Vláda a lid jako konstitutivní prvky státu

Ano, k těmto prvkům ještě náleží ohraničené území. Ale já nyní uvažuji o sepjetí těch dvou jmenovaných. Jak se vlastně navzájem míjejí anebo se chápou jako lidé, kteří jsou svázáni zákony a odpovídají za dění v zemi jako občané?

20.12.2021 v 7:55 | Karma: 16,86 | Přečteno: 164x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Dějiny ukazují cestu následníkům co je dobře a není .

Nemyslím, že by měla Evropa opakovat chyby svých kulturních předků a dospět ke zkáze, ale měla by hledat východiska a dospívat k určitým cílům, i když vzdáleným.

4.12.2021 v 14:18 | Karma: 18,57 | Přečteno: 307x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

O soucitu s nemocnými a o predikování smrti přeživších.

Před chvílí jsem si přečetla článek, který mi vyrazil dech a ráda si přečtu Vaše diskusní příspěvky. Studie: Těžký průběh nemoci covid-19 zvyšuje riziko úmrtí v následujícím roce (msn.com). To je výchozí článek.

3.12.2021 v 1:36 | Karma: 24,80 | Přečteno: 473x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Politika je věc veřejná na sociální půdě.

Na první pohled se zdá, že společnost rozdělují názory na situaci, která je složitá a v ní se projevuje zranitelnost hodnot a nutnost dosud ustálené hodnoty zvážit a neobávat se jejich přehodnocování.

28.11.2021 v 0:56 | Karma: 15,87 | Přečteno: 184x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Jak je důležité pěstovat ve státě etiku.

Po roce 1989, po sametové revoluci vzešla tendence pokračovat v ideálech První Masarykovy republiky. Jenže po Masarykovi svět prožil II. Sv válku a po ní další vývoj, který známe pod názvem totalita.

6.11.2021 v 14:28 | Karma: 17,32 | Přečteno: 249x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Ghosting jako způsob týrání člověka.

Poprvé jsem se setkala s pojmem, jehož obsahem je projev egoismu a sebestřednosti či vážného nedostatku empatie. Tím pojmem je ghosting.

2.11.2021 v 8:09 | Karma: 18,60 | Přečteno: 761x | Diskuse| Společnost