Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Blog: Pan Buriánek mne opravdu rozesmál

Dnes jsem náhodně narazila na blog pana Jana Buriánka a rozesmál mne. Byl napsaný nejen vtipně, ale také pohledem, který by mne ve snu nenapadl ... Tři oříšky pro Popelku jako první český gay film. Ovšem, mohu ho doplnit jednou historkou, kterou jsem zažila se svým synem v divadle. http://janburianek.blog.idnes.cz/c/186527/Tri-orisky-pro-Popelku-prvni-cesky-gay-film.html

Mám ráda české opery, a tak jsem pozvala syna na Dalibora

Při vzpomínce na naše operní pěvce, kteří svou kvalitou se snadno dali srovnávat se zahraničními operními hvězdami své doby, jsem pozvala syna, který opery nemá rád, do divadla na českou operu od Bedřicha Smetany, Dalibor. Můj dědeček mne v dětství vozil do Prahy do Národního divadla, a tak jsem měla tu čest shlédnout všechny hvězdy naší české umělecké scény během 60 let minulého století, které se mi zapsaly krásnými hlasy navždy do srdce. Při svém zápalu pro české dějiny a umění jsem nikdy, až do dnešních dob, nepátrala po nuancích, které však nyní jsou středobodem zájmu a předmětem výkladu sexuálních orientací historických či smyšlených postav.

Odjakživa jsem asi naivní, anebo čistému vše čisté ...

Asi proto, že jsem měla představu, že rytířstvo a vyšší šlechta  (muži)  žili ve společenstvích mužského pohlaví, tedy v řádech, kde se cvičili ve zbrani i pletichách a dvorských intrikách. A ani Dalibor mi nepřipadal nijak výjimečný, dokonce ani tím, že podvedl svou rodinu stran dědictví a způsobil problém, který ho pak přivedl až na katovský špalek.

Přednáška před představením

A jak je mým zvykem, udělala jsem synovi přednášku o dějinách té doby a mezitím jsem vkládala popěvky z opery a i přes to, že kroutil hlavou a měl nepatřičné poznámky, jsem se ho snažila vzdělat. To jsem nikdy nevzdávala!

A tak jsme vešli do divadla

A on vyhledal naše místa a usadili jsme se. Cítila jsem jemné i méně jemné parfémy, jak se mísily s tou kouzelnou vůní jeviště, která nepostrádá tajemnosti, pokud si člověk jednou ta prkna vyzkoušel a vdechl vůni divadelních líčidel v citlivém věku. A divadlo zhaslo, ozvaly se první tóny předehry.

http://www.youtube.com/watch?v=rUBcMr11xDU&feature=related

Ha,kým to kouzlem

Vzpomínáte na srpen roku 1968? Tato árie jen krátce zazněla za zvuku tanků ... a tak jsem pod touto vzpomínkou zbožně poslouchala, zatímco syn se očividně nudil. Tahle generace ani neví, co se tehdy dělo...

http://www.youtube.com/watch?v=YStZDMbhIvs&feature=related

Teda mami ...

Nikdy mne nenapadlo si vykládat přátelství Dalibora a Zdeňka jinak, než bodré rytířské přátelsví. Ale dnešní mládež již rozlišuje a sleduje ... a tak tato árie ho vyvedla z míry a já viděla jeho ironický úsměv, který se zvětšoval při Arii - Vždy oddolal jsem čarozraku žen po příteli můj duch toliko toužil ...

http://www.youtube.com/watch?v=n_C4FhL1j98&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=3KhxDN3T8gA

http://www.youtube.com/watch?v=AG8xOdlzqH4&feature=related

O přestávce mi řekl: "No mami, to je tvá oblíbená opera? Ty se nezdáš."

Ale když stálo za to paní Fleming zpívat česky Miladu, tak asi to není jen má oblíbená opera.

http://www.youtube.com/watch?v=VME6ir4N8wQ&feature=fvsr

nebo Lucia Popp ...

http://www.youtube.com/watch?v=kVfvMW29TXU&feature=fvwrel

Některé texty arií, ještě za života Bedřicha Smetany, byly přepracovány, neboť i současníci byli zmateni tak nápadným přátelstvím mezi Daliborem a Zdeňkem, ale on už operu neslyšel. Je zajímavé, že se i dnes zpívají v původním znění.

A tak, myslím si, ať si to vykládáte, jak si to vykládáte, poučené a moderní milé děti, Dalibor zůstane skvostem české hudby, neboť ji zpívali lidé, jejichž jména zdobí dějiny operní hudby. Anebo Vám nezbyde, než se chopit díla a zhudebnit znovu tento starý příběh, který provázel předchozí generace, tak jak ho vidíte vy ... a nesmějte se mu. Dějiny nejsou k smíchu ... i když vlastně jsem si tím někdy nejsem docela tak jistá.

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Irena Aghová | pátek 29.4.2011 0:39 | karma článku: 22,49 | přečteno: 1997x
  • Další články autora

Irena Aghová

Sírachovec

Chtěla bych připomenout tuto biblickou knihu a též, že následující napomenutí platí dodnes jajo zdroj moudrosti

29.3.2023 v 14:48 | Karma: 10,50 | Přečteno: 116x | Diskuse

Irena Aghová

Senátní návrh cen za věrnost zachrání tisíce manželství.

Určitě se tím nesníží rozvodovost, Ale spíše konflikty v rodinách posílí.zamyslela jsem se nad otázkou, jak chápeme věrnost a kdy nastává nevěra.

11.11.2022 v 18:28 | Karma: 14,44 | Přečteno: 313x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

To bylo už tenkrát v Mezopotámii 1.Úvod.

Následující článek se bude dotýkat témat, která se týkají úvah o bytí a nesmrtelnosti i o právu, a v dějinách starověkých mezopotámských civilizacích a chtěla bych sdělit čtenářům, jen to, co starověké společnosti vyprodukovaly.

6.10.2022 v 15:29 | Karma: 14,56 | Přečteno: 271x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

O svědomí

Na svědomí jednoho člověka je možné ostře útočit nebo ho probouzet v přátelském rozhovoru. Záleží na tom, zda ti dva chtějí spolu vycházet do budoucna, nebo si nakrátko vyřídit účty.

19.8.2022 v 10:23 | Karma: 13,07 | Přečteno: 233x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

A zase máme další semestr za sebou.

Je mi líto , když studenti neuspějí u maturity a odcházejí ze školy s výhledem na nejistou budoucnost. Čeká je jen realita, do které spadnou nepřipravení a mládí je za nimi. Co na to ministr školství? Jde o budoucnost.

19.5.2022 v 6:09 | Karma: 15,02 | Přečteno: 337x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Chcete se ihned nastěhovat
Chcete se ihned nastěhovat

J. Wolkera, Kralupy nad Vltavou - Lobeček, okres Mělník
3 788 174 Kč