Duchovní stav: Otevřené nebe
Dávné dějiny ...
Všechno souvisí se vším a nic není náhodné v tomto případě a řekla bych, že všechny věci, o kterých nyní hovoříme, do sebe zapadají. Kdysi se u Mrtvého moře sešlo etnikum, které, na rozdíl od ostatních etnik věřilo v jeden princip, z něho všechno pochází. Nazývali se Hebreové. Nesmíme ho chápat izolovaně, protože bylo současníkem a pamětníkem dějin, které vytvářely hmotnou i nehmotnou civilizaci a kulturu, která z této civilizace vzešla a zanechala za sebou něco památek, které jejich potomci buď uchovali nejrůznějšími způsoby anebo je používali a měnili. Je to věčné dědictví lidské civilizace. Dávné civilizace zanikaly a jiné vznikaly na podhoubí paměti a pokoušely si zodpovědět fundamentální otázky o smyslu a ceně života a také o nástrojích, duchovních i hmotných.
Pro Evropou je důležíté, že základem její kultury a myšlení je řecko-římská civilizace. Ale protože Řím svými výboji obsáhl ohromné území, spadlo do jejich nadvlády i konfliktní a složité území starého Izraele. Z Bible se dozvíme, v jakých složitých podmínkách žili lidé, možná již vyhaslí a ztracení, semletí jak zrno mlýnským kamenem. V době Ježíšova působení nebyla ve staré Izraeli světská vláda, ale chrámová moc, reprezentována kněžími, kteří dohlíželi nad dodržováním pravidel, která byla určena laickému lidu k udržení národní i náboženské identity.
Je to tak důležité?
Jistě si mnoho lidí ani neklade už žádné otázky, protože veškerá úsilí, která se odehrávala tehdy, se změnila v úsilí zmocňovat se zdrojů ne duchovních, ale ponejvíce materiálních. A to je v pořádku, kdyby se nevylévala i vanička s dítětem.
Zlobné nepřátelství vůči duchovní minulosti, které je zavazující vyústilo v odmítání duchovních principů a přijetí mechanismů, které zajišťují konkurenceschopnost, flexibilitu a efektivitu života v době ohromných technologií, které jsou poznatelné a hmatatelné a které umíme využívat a bez nichž cítíme, že bychom neměli právo se považovat za civilizovaný svět. Národům se vytrácejí ze slovníků slova, která hovoří o lásce, bezpečí, kráse, jemnosti, pokoře a sounáležitosti. Ale to jsou slova, která stojí na vrcholku pyramidy pojmů a výrazů, které se dají najít už jen ve starodávných básních.
Nesmírně jsme zchudli o znalost citů, lásky a vnitřní sounáležitosti s tou jemností, která prochází naší myslí, podvědomím, protože jsme sice stále tytéž bytosti, tělesně se nijak nelišící od člověka Cromagnonského, ale naše duše - někdy zavrhovaná a někdy se probouzející, která je nositelkou paměti světa živoří na úkor našeho instinktu tělesné sebezáchovy, protože i smrt považujeme za něco, co k nám nepatří. Ale existuje ještě jedna smrt, zánik, který je tragický o nic méně, než zánik hmotného těla. A to je ztráta nesmrtelnosti duše, neboť není sycena láskou, vírou, nadějí a ani přesvědčením o její existenci. Máme strach! Protože úsilí zachránit si tělesný život není tak těžké jako úsilí zachránit duši. A proto je to tak důležité se vnímat jako součást civilizace i kultury, která je součástí duchovní paměti věcí minulých.
Ježíš ve svých učeních stále mluví o duši, velmi naléhavě a také mluví o její smrti. Jeho slova pronikají k nám přes prizma věků, do moderní, úžasně vyspělé společnosti, která však trpí, bojí se a nemá ponětí, jak zabránit hrubé síle, která útočí na životy právě těmi vymoženostmi, kterými se lidstvo nyní tak chlubí. Myslím, že je čas si uvědomit, že násilí plodí jen násilí a zastaví ho jen společná vůle lidí, kteří ho z hloubi duše odmítnou jako možnou alternativu k dialogu.
Odkaz:
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/239876-pocet-obeti-norskeho-masakru-se-vysplhal-na-92.html
Duchovní povídání
http://www.youtube.com/watch?v=EmyFJOmK1us&feature=related
Paměti mystika - část 1
http://www.youtube.com/watch?v=kWrfh6Kk_l4&feature=related
Paměti mystika - část 2
http://www.youtube.com/watch?v=HWKh2yjkuio&feature=related
Paměti mystika - část 4
http://www.youtube.com/watch?v=MywbmDXD7fo&feature=related
Paměti mystika - část 6
Irena Aghová
Sírachovec
Chtěla bych připomenout tuto biblickou knihu a též, že následující napomenutí platí dodnes jajo zdroj moudrosti
Irena Aghová
Senátní návrh cen za věrnost zachrání tisíce manželství.
Určitě se tím nesníží rozvodovost, Ale spíše konflikty v rodinách posílí.zamyslela jsem se nad otázkou, jak chápeme věrnost a kdy nastává nevěra.
Irena Aghová
To bylo už tenkrát v Mezopotámii 1.Úvod.
Následující článek se bude dotýkat témat, která se týkají úvah o bytí a nesmrtelnosti i o právu, a v dějinách starověkých mezopotámských civilizacích a chtěla bych sdělit čtenářům, jen to, co starověké společnosti vyprodukovaly.
Irena Aghová
O svědomí
Na svědomí jednoho člověka je možné ostře útočit nebo ho probouzet v přátelském rozhovoru. Záleží na tom, zda ti dva chtějí spolu vycházet do budoucna, nebo si nakrátko vyřídit účty.
Irena Aghová
A zase máme další semestr za sebou.
Je mi líto , když studenti neuspějí u maturity a odcházejí ze školy s výhledem na nejistou budoucnost. Čeká je jen realita, do které spadnou nepřipravení a mládí je za nimi. Co na to ministr školství? Jde o budoucnost.
Irena Aghová
Kdo si šlape po štěstí?
dospěla jsem k názoru, že mnoho lidí chce být šťastnými a hledají štěstí, v různých událostech a možnostech, jakoby se mělo naskytnout mimo ně, nikoliv v interním pocitu blaženosti.
Irena Aghová
Od sebe jsem odešel, sebe jsem nenalézal. Sv. Augustin
Ani to předjaří není takové, jaké bývalo. Mrazivé dny a noci odrazují od procházek, styku s blízkými na příjemných místech.
Irena Aghová
Co se to děje se světem?
Je dobře věřit svým pocitům, názorům, myšlenkám a tomu, co se odehrává v našem nitru a vlastním hodnotám, které rozlišují díky rozumu, co je dobře a co dobře není a nespoléhat, co se předkládá zvenčí.
Irena Aghová
Brno ve větru a měsíc v úplňku.
Přírodě nic nevyčítám. Jestli je něco špatně ona nemá žádnou vinu. To člověk bývá hlavním podezřelým, když se něco zvrtne. Má přeci dar rozumu.
Irena Aghová
Nelze vstoupit dvakrát do jedné řeky.
Než ta situace nastala, měl každý z nás navyklý komfort a ten se pomalu rozpadával a bylo třeba najít jiné cesty, nebylo lehké se smířit s tím že v mnohých situacích není návratu k navyklému způsobu života..
Irena Aghová
Norimberský proces a Arendtová
I když jsem se narodila po válce, přesto její dozvuky v mém dětství rezonovaly. Jednak tím že se o válce mluvilo a též existovaly knihy, které jsem bohužel našla v knihovně v příliš dětském věku.
Irena Aghová
O milostných dopisech.
Psali jste někdy za někoho milostné dopisy? Jestli ne, tak to nikdy nedělejte. Můžete v sobě odhalit něco, co jste o sobě nikdy netušili. Povídka je psána v ich – formě, osoby jsou fiktivní.
Irena Aghová
Povídka. Seminárka a co všechno způsobila.
Příběh je fiktivní, je psán v ich formě. Postavy příběhu jsou též fiktivní. Snad se takové příběhy nedějí, možná, že v jiném světě a mezi jinými lidmi.
Irena Aghová
Obraz světa a jeho vliv na úroveň společnosti
Od Sumerů až po současnou dobu se všechny generace v historii snažily zanechat světu své vidění světa. Jaké je vidění světa současných obyvatel naší planety?
Irena Aghová
Vláda a lid jako konstitutivní prvky státu
Ano, k těmto prvkům ještě náleží ohraničené území. Ale já nyní uvažuji o sepjetí těch dvou jmenovaných. Jak se vlastně navzájem míjejí anebo se chápou jako lidé, kteří jsou svázáni zákony a odpovídají za dění v zemi jako občané?
Irena Aghová
Dějiny ukazují cestu následníkům co je dobře a není .
Nemyslím, že by měla Evropa opakovat chyby svých kulturních předků a dospět ke zkáze, ale měla by hledat východiska a dospívat k určitým cílům, i když vzdáleným.
Irena Aghová
O soucitu s nemocnými a o predikování smrti přeživších.
Před chvílí jsem si přečetla článek, který mi vyrazil dech a ráda si přečtu Vaše diskusní příspěvky. Studie: Těžký průběh nemoci covid-19 zvyšuje riziko úmrtí v následujícím roce (msn.com). To je výchozí článek.
Irena Aghová
Politika je věc veřejná na sociální půdě.
Na první pohled se zdá, že společnost rozdělují názory na situaci, která je složitá a v ní se projevuje zranitelnost hodnot a nutnost dosud ustálené hodnoty zvážit a neobávat se jejich přehodnocování.
Irena Aghová
Jak je důležité pěstovat ve státě etiku.
Po roce 1989, po sametové revoluci vzešla tendence pokračovat v ideálech První Masarykovy republiky. Jenže po Masarykovi svět prožil II. Sv válku a po ní další vývoj, který známe pod názvem totalita.
Irena Aghová
Ghosting jako způsob týrání člověka.
Poprvé jsem se setkala s pojmem, jehož obsahem je projev egoismu a sebestřednosti či vážného nedostatku empatie. Tím pojmem je ghosting.
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |
Seznam rubrik
- Antika
- Román o orosených růžích
- Umění
- Vídeňské bonbónky
- In memoriam
- Články roku 2011
- 2011 Povídky z maloměsta
- Příroda a její dary
- Hudba pro specialisty na etno
- Zahrada
- 2013
- Územní členění a problematika
- Sociální problematika v ČR
- Martin a Liliana
- Biblické dějiny
- Stres. frustrace, deprese nebr
- 2014
- Mezi drakem a hadem
- Společnost
- Články roku 2010
- 2015
- Z historie
- Demokracie
- Politika
- Smlouvy nejsou kus papíru
- Rodina a život kolem ní
- Tajemství zdraví a krásy
- Umět vařit je -in -
- Povídky a novely na sobotu
- Moje domácí kuchyně
- Milostná lyrika
- Až budou padat hvězdy
- On ženatý, ona vdaná
- Můj rozmarný Bůh, harmonie
- Náboženství
- Občanský zákoník a předpisy so
- Pohádky
- Těžké chvíle s lehkým srdcem
- Filozofování s filozofy
- Ženou v každém věku
- Paragrafy
- 50 +
- Druhé housle
- Čtenářský deník
- Osobní
- Nezařazené
- Rok 2012
- 2017
- Rok 2016