Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vídeňské bonbónky: Unylé odpoledne ... díl 3.

A vlastně jsou krásné dny, v pozdním létě. Těším se ... ne, to jsem nechtěla říci. Celou dobu, co žijeme spolu, než děti odešly z domu, byl klid. A já neříkám, že to bylo zrovna fantastický. Kdysi jsem si dala namluvit, že muž je zázrak přírody a tak se s ním také musí zacházet, všechno brát z rezervou, když je nervózní, protože talent je a na ty se nesmí křičet, aby se nesplašily asi múzy. Je pravda, že jsem na jeho výchovu nedbala. Ale teď se opravdu ukazuje, že je sice umělec, ale také sebestředný sobec. Napravím ho? A proč? Každý jsme jiný, já jsem upřednostnila jeho zájmy před svými s pocitem, že dělá něco krásného, co já neumím. Kdyby přišel a přiznal se, že to spískal on, a radši nechci vědět, proč, odpustila bych mu to, protože mi připravil horké chvíle úzkosti, že čtverylku nemám šanci zvládnout. Že znovu vypluje můj dávný problém, kdy se nemohu přiblížit k něčemu tak božskému, jako je hudba. Další je to, že zhýčkaní a sebestřední muži mají ošklivé sklony se povyšovat nad ostatní. Ale tak daleko to asi není, utěšovala jsem se. Stejně si to musím promyslet, co dál. Nechci vyvolávat krize, ale tance se nevzdám.

Na břehu řeky Svratky

A tak jsem se vydala na procházku s Baronkou. Nikdo jiný s ní nechodí, jen já, ale všichni se s ní mazlí. Naštěstí má rozum a ví, že musí respektovat svou domácnost a několikrát mne uznala tím, že mi olízla špičku nosu. Ale stejně má ráda i mého muže, protože se na něho směje tím zvláštním výrazem v očích psí radosti a čisté oddanosti. Vydala jsem se po polní cestě, podél řeky. Nikde nikdo nebyl. Myslím, že začíná babí léto, protože ve vzduchu je cítit kouř. Je to přesně ta doba, kdy už už začíná školní rok. Baronka zaštěkala a já zvedla oči ze země. Naproti nám šel můj učitel tance. Byl sám, vedl si pěkného pejska a mával na nás.

"Tak tomu říkám šťastná náhoda," řekl a tiskl mi ruku a pohladil Baronku po hlavě. Ta se nedůvěřivě dívala na jeho pejska a ten se mu schovával za nohavici.

"Chtěl jsem s vámi mluvit. Všiml jsem si, že váš pan manžel není nijak nadšený naší smlouvou."

"S tím si nelamte hlavu. On všechno moc prožívá. Naši věc dokončíme. A já vám opravdu zaplatím."

"Nechme to na jindy, ale chtěl jsem vám říci jednu věc, víte, je mi to trapné ..."

Jeho hezké, zářivé a jasné oči se opřely do mých a já jsem se usmála.

"Já to vím. Nebudeme o tom vůbec mluvit. Mně na tom nezáleží. Chci se jen dostat z té pasti a vy mi pomůžete. Myslím, že právě vy to dokážete."

http://www.youtube.com/watch?v=bXhQNRsH3uc

http://www.youtube.com/watch?v=eEihlLmetuU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=EcDyo1VhC58&feature=related

"Učím moderní a latinský tanec," rozpovídal se, "občas učinkuji i v klubech, člověk si musí vydělávat, když je sám, aby to všechno zvládnul. Rodiče už nemám a jsem sám. Ale když je takový den, jako dnes, jsem šťastný."

Chvíli jsme šli mlčky vedle sebe.

"Napadlo mne, nevím, zda se vám to bude líbit, že až budeme cvičit čtverylku, označím páry, abyste věděla, jak se máte pohybovat mezi nimi. To je velmi obtížné pro člověka, který má trochu komplikace s orientací. Ale já mám pocit, že je to spíš blok ve vás. Vy tomu vnitřně vzdorujete a to proto, že vám někdo ubližoval. Myslel jsem na to, že bych mohl udělat pokus vám vrátit sebevědomí. Bez toho to nepůjde a brzy, co jste se tak pracně naučila, zapomenete."

Usmála jsem se.

¦

Doma bylo všechno při starém, tak jsme se s Baronkou dohodly, že si uděláme večerní toaletu, lehneme si, každá do svého pelíšku a budeme se dívat na večerní film. Bylo mi trošku, jen maličko úzko, protože nebylo všechno v pořádku, jak jsem si zvykla i za cenu upozaďování mých zájmů před Mistrovými. Nebyla jsem si dost jistá, jestli to zvládnu, ale musím opatrně. Pokud mne miluje ... tak, tím si už vůbec ńejsem tak jistá.

 

Without you

http://www.youtube.com/watch?v=DeDfPNqEgLQ

Pokračování

Autor: Irena Aghová | pátek 19.8.2011 18:02 | karma článku: 18,97 | přečteno: 1089x
  • Další články autora

Irena Aghová

Sírachovec

Chtěla bych připomenout tuto biblickou knihu a též, že následující napomenutí platí dodnes jajo zdroj moudrosti

29.3.2023 v 14:48 | Karma: 10,50 | Přečteno: 116x | Diskuse

Irena Aghová

Senátní návrh cen za věrnost zachrání tisíce manželství.

Určitě se tím nesníží rozvodovost, Ale spíše konflikty v rodinách posílí.zamyslela jsem se nad otázkou, jak chápeme věrnost a kdy nastává nevěra.

11.11.2022 v 18:28 | Karma: 14,44 | Přečteno: 313x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

To bylo už tenkrát v Mezopotámii 1.Úvod.

Následující článek se bude dotýkat témat, která se týkají úvah o bytí a nesmrtelnosti i o právu, a v dějinách starověkých mezopotámských civilizacích a chtěla bych sdělit čtenářům, jen to, co starověké společnosti vyprodukovaly.

6.10.2022 v 15:29 | Karma: 14,56 | Přečteno: 271x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

O svědomí

Na svědomí jednoho člověka je možné ostře útočit nebo ho probouzet v přátelském rozhovoru. Záleží na tom, zda ti dva chtějí spolu vycházet do budoucna, nebo si nakrátko vyřídit účty.

19.8.2022 v 10:23 | Karma: 13,07 | Přečteno: 233x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

A zase máme další semestr za sebou.

Je mi líto , když studenti neuspějí u maturity a odcházejí ze školy s výhledem na nejistou budoucnost. Čeká je jen realita, do které spadnou nepřipravení a mládí je za nimi. Co na to ministr školství? Jde o budoucnost.

19.5.2022 v 6:09 | Karma: 15,02 | Přečteno: 337x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Kdo si šlape po štěstí?

dospěla jsem k názoru, že mnoho lidí chce být šťastnými a hledají štěstí, v různých událostech a možnostech, jakoby se mělo naskytnout mimo ně, nikoliv v interním pocitu blaženosti.

13.5.2022 v 13:58 | Karma: 15,91 | Přečteno: 237x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Od sebe jsem odešel, sebe jsem nenalézal. Sv. Augustin

Ani to předjaří není takové, jaké bývalo. Mrazivé dny a noci odrazují od procházek, styku s blízkými na příjemných místech.

12.3.2022 v 4:28 | Karma: 16,31 | Přečteno: 223x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Co se to děje se světem?

Je dobře věřit svým pocitům, názorům, myšlenkám a tomu, co se odehrává v našem nitru a vlastním hodnotám, které rozlišují díky rozumu, co je dobře a co dobře není a nespoléhat, co se předkládá zvenčí.

25.2.2022 v 13:25 | Karma: 15,55 | Přečteno: 266x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Brno ve větru a měsíc v úplňku.

Přírodě nic nevyčítám. Jestli je něco špatně ona nemá žádnou vinu. To člověk bývá hlavním podezřelým, když se něco zvrtne. Má přeci dar rozumu.

20.2.2022 v 2:51 | Karma: 15,21 | Přečteno: 244x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Aghová

Nelze vstoupit dvakrát do jedné řeky.

Než ta situace nastala, měl každý z nás navyklý komfort a ten se pomalu rozpadával a bylo třeba najít jiné cesty, nebylo lehké se smířit s tím že v mnohých situacích není návratu k navyklému způsobu života..

9.2.2022 v 5:26 | Karma: 14,72 | Přečteno: 195x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Norimberský proces a Arendtová

I když jsem se narodila po válce, přesto její dozvuky v mém dětství rezonovaly. Jednak tím že se o válce mluvilo a též existovaly knihy, které jsem bohužel našla v knihovně v příliš dětském věku.

1.2.2022 v 23:37 | Karma: 17,53 | Přečteno: 311x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

O milostných dopisech.

Psali jste někdy za někoho milostné dopisy? Jestli ne, tak to nikdy nedělejte. Můžete v sobě odhalit něco, co jste o sobě nikdy netušili. Povídka je psána v ich – formě, osoby jsou fiktivní.

1.2.2022 v 12:26 | Karma: 16,48 | Přečteno: 212x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Aghová

Povídka. Seminárka a co všechno způsobila.

Příběh je fiktivní, je psán v ich formě. Postavy příběhu jsou též fiktivní. Snad se takové příběhy nedějí, možná, že v jiném světě a mezi jinými lidmi.

20.1.2022 v 7:45 | Karma: 16,93 | Přečteno: 213x | Diskuse| Poezie a próza

Irena Aghová

Obraz světa a jeho vliv na úroveň společnosti

Od Sumerů až po současnou dobu se všechny generace v historii snažily zanechat světu své vidění světa. Jaké je vidění světa současných obyvatel naší planety?

18.1.2022 v 6:50 | Karma: 16,82 | Přečteno: 193x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Vláda a lid jako konstitutivní prvky státu

Ano, k těmto prvkům ještě náleží ohraničené území. Ale já nyní uvažuji o sepjetí těch dvou jmenovaných. Jak se vlastně navzájem míjejí anebo se chápou jako lidé, kteří jsou svázáni zákony a odpovídají za dění v zemi jako občané?

20.12.2021 v 7:55 | Karma: 16,86 | Přečteno: 164x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Dějiny ukazují cestu následníkům co je dobře a není .

Nemyslím, že by měla Evropa opakovat chyby svých kulturních předků a dospět ke zkáze, ale měla by hledat východiska a dospívat k určitým cílům, i když vzdáleným.

4.12.2021 v 14:18 | Karma: 18,57 | Přečteno: 307x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

O soucitu s nemocnými a o predikování smrti přeživších.

Před chvílí jsem si přečetla článek, který mi vyrazil dech a ráda si přečtu Vaše diskusní příspěvky. Studie: Těžký průběh nemoci covid-19 zvyšuje riziko úmrtí v následujícím roce (msn.com). To je výchozí článek.

3.12.2021 v 1:36 | Karma: 24,80 | Přečteno: 473x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Politika je věc veřejná na sociální půdě.

Na první pohled se zdá, že společnost rozdělují názory na situaci, která je složitá a v ní se projevuje zranitelnost hodnot a nutnost dosud ustálené hodnoty zvážit a neobávat se jejich přehodnocování.

28.11.2021 v 0:56 | Karma: 15,87 | Přečteno: 184x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Jak je důležité pěstovat ve státě etiku.

Po roce 1989, po sametové revoluci vzešla tendence pokračovat v ideálech První Masarykovy republiky. Jenže po Masarykovi svět prožil II. Sv válku a po ní další vývoj, který známe pod názvem totalita.

6.11.2021 v 14:28 | Karma: 17,32 | Přečteno: 249x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

Ghosting jako způsob týrání člověka.

Poprvé jsem se setkala s pojmem, jehož obsahem je projev egoismu a sebestřednosti či vážného nedostatku empatie. Tím pojmem je ghosting.

2.11.2021 v 8:09 | Karma: 18,60 | Přečteno: 761x | Diskuse| Společnost