Zamyšlení: V první linii
Svěží vánek Topolánek - jen nápad
Ministerstvo školství má zřejmě protržený bok a hrozí, že se loď potopí i se svými pasažéry. A to jsou nejen naši milí učitelé, ale také děti a studenti. Víte, podle mého názoru se pan ministr asi potýkal i se svými kolegy na ministerstvu a vztahy tam mohou být všelijaké. Chtělo by to pevnou ruku, muže ostříleného v politice a znalého boje v první linii. Půjde o dotace, půjde o dokončení některých reformních kroků a on je jistě zkušený, když byl ministerským předsedou, a pak znechuceně odešel. Já se mu nedivím, není sám, ale politika je jako peklo - koho schvátí, toho už nenávrátí. Nikdo jiný mne nenapadá. I když - určitě by mi za to vynadal. On přeci do politiky už nepůjde! A za ty prachy. Já vím, byl to jen nápad, nezlobte se, pane řediteli.
Osobní sympatie a antipatie do politiky nepatří
Mám pocit, že si to hodně kazíme také přístupem k politikům. Mnoho lidí si je bere osobně. Není divu - tamhle strejda Fanda z Chlumce přijede dvakrát za rok na svátky, ale oni s námi uléhají, vstávají, jedou do práce, jsou s námi pořád jako naše druhé já. A tak se začínáme do nich projektovat, zatímco my jsme jen šedý dav, statistika. A to je naše nevýhoda. Například teta: "Já toho Kalouska nemám tak ráda," sedí u televize a plete svetřík. Zrovna vystupuje v Parlamentu a mluví a mluví. "Proč?" ptám se, "znáš osobně?" Teta se ohrazuje: "Ale jak bych ho znala. Odkud." Tak se ptám: "A proč se nad ním rozčiluješ?" Teta si posune brýle na nose a zlostně zablýská očima: "Za chvíli sebere lidem důchody. A jsem zvědavá, co budeš dělat ty a celá tvá rodina. To tady ještě nebylo." Teta je spolkařka, v mládí cvičila v Sokole cvičence a dělala spoustu aktivit. "Dnes bych se na všechno vykašlala. Podívej se, jak to tady vypadá. Pořád se hádají, lidi nadávají. Ještě tak, aby se opravdu naštvali. Znáš je." Jasně, že to znám a vím. Je to o komunikaci, o nezkušenosti, o sympatiích, nadějích, mít toho svého v Parlamentě, na kterého se ráda podívám, ať už mám nějakou zábavu, když už za tu mrchu televizi platím. No né?
Chléb a hry
Lidé dobře vědí, jak se věci mají. Je jich víc, jsou zkušení v tom, jak bojovali o chléb vezdejší a švejkovali. A český lid má srdce a hlavu na politiku. Jenomže, nikomu se tam nahoru nechce. Ono to prostředí není žádný med. Není to totiž o lidech, ale o účelech. A o tom politika je. Nebere se osobně a když ano, kouká z toho jen ostuda. Záleží na tom, zda člověk, jehož oblek nasál pachem Parlamentního sálu, vzrušujících debat a možností přesáhnout běžné lidské chování a konání, ano, dokonce i etiku, odejde znechucen jako Mirek Topolánek a jiní anebo v tom jede dál. Dobrý politik to chápe a ví, že musí umět řídit úřad, tam sklapnout podpatky, tam zase pusu, tu jít na ostří, tam zase do obrany, něco utajit a něco pouštět do luftu, nevoňavého, aby na sebe upozorňoval nejen lidi. Jak začne ztrácet podporu svých voličů, může jít od válu. Takže o o čem to všechno je? O komunikaci, sociálním dialogu, o chování a o politice v celém jejím úžasném proměnlivém a nestálém rozměru. Lidi by se měli politikou bavit a sem tam i přiložit polínko nebo něco udělat navíc. Ale oni jsou naštvaní a nevěří, že je to všechno také k jejich dobru.
A škrtá a škrtá ...
Tato vláda ztratila podporu lidu a také možná i podporu opozice v důležitých krocích. Jediné dobro vidím v tom, že se lid vzchopil a má oči na šťopkách. Václavák si už párkrát obešli. Po Václavem už mockrát stáli v dobách zlých a dobrých. A známe to - není třeba vůdce, lidi se dokáží semknout sami. Jen to ne, proboha, myslím si. Dávná píseň v nich probouzí cosi, čemu se nedá uhnout. A přitom stačí tak málo. Umět sociální dialog, jít do diskuse. Ale asi už je pozdě ...
Bedřich Smetana - Tábor
Irena Aghová
Sírachovec
Chtěla bych připomenout tuto biblickou knihu a též, že následující napomenutí platí dodnes jajo zdroj moudrosti
Irena Aghová
Senátní návrh cen za věrnost zachrání tisíce manželství.
Určitě se tím nesníží rozvodovost, Ale spíše konflikty v rodinách posílí.zamyslela jsem se nad otázkou, jak chápeme věrnost a kdy nastává nevěra.
Irena Aghová
To bylo už tenkrát v Mezopotámii 1.Úvod.
Následující článek se bude dotýkat témat, která se týkají úvah o bytí a nesmrtelnosti i o právu, a v dějinách starověkých mezopotámských civilizacích a chtěla bych sdělit čtenářům, jen to, co starověké společnosti vyprodukovaly.
Irena Aghová
O svědomí
Na svědomí jednoho člověka je možné ostře útočit nebo ho probouzet v přátelském rozhovoru. Záleží na tom, zda ti dva chtějí spolu vycházet do budoucna, nebo si nakrátko vyřídit účty.
Irena Aghová
A zase máme další semestr za sebou.
Je mi líto , když studenti neuspějí u maturity a odcházejí ze školy s výhledem na nejistou budoucnost. Čeká je jen realita, do které spadnou nepřipravení a mládí je za nimi. Co na to ministr školství? Jde o budoucnost.
Irena Aghová
Kdo si šlape po štěstí?
dospěla jsem k názoru, že mnoho lidí chce být šťastnými a hledají štěstí, v různých událostech a možnostech, jakoby se mělo naskytnout mimo ně, nikoliv v interním pocitu blaženosti.
Irena Aghová
Od sebe jsem odešel, sebe jsem nenalézal. Sv. Augustin
Ani to předjaří není takové, jaké bývalo. Mrazivé dny a noci odrazují od procházek, styku s blízkými na příjemných místech.
Irena Aghová
Co se to děje se světem?
Je dobře věřit svým pocitům, názorům, myšlenkám a tomu, co se odehrává v našem nitru a vlastním hodnotám, které rozlišují díky rozumu, co je dobře a co dobře není a nespoléhat, co se předkládá zvenčí.
Irena Aghová
Brno ve větru a měsíc v úplňku.
Přírodě nic nevyčítám. Jestli je něco špatně ona nemá žádnou vinu. To člověk bývá hlavním podezřelým, když se něco zvrtne. Má přeci dar rozumu.
Irena Aghová
Nelze vstoupit dvakrát do jedné řeky.
Než ta situace nastala, měl každý z nás navyklý komfort a ten se pomalu rozpadával a bylo třeba najít jiné cesty, nebylo lehké se smířit s tím že v mnohých situacích není návratu k navyklému způsobu života..
Irena Aghová
Norimberský proces a Arendtová
I když jsem se narodila po válce, přesto její dozvuky v mém dětství rezonovaly. Jednak tím že se o válce mluvilo a též existovaly knihy, které jsem bohužel našla v knihovně v příliš dětském věku.
Irena Aghová
O milostných dopisech.
Psali jste někdy za někoho milostné dopisy? Jestli ne, tak to nikdy nedělejte. Můžete v sobě odhalit něco, co jste o sobě nikdy netušili. Povídka je psána v ich – formě, osoby jsou fiktivní.
Irena Aghová
Povídka. Seminárka a co všechno způsobila.
Příběh je fiktivní, je psán v ich formě. Postavy příběhu jsou též fiktivní. Snad se takové příběhy nedějí, možná, že v jiném světě a mezi jinými lidmi.
Irena Aghová
Obraz světa a jeho vliv na úroveň společnosti
Od Sumerů až po současnou dobu se všechny generace v historii snažily zanechat světu své vidění světa. Jaké je vidění světa současných obyvatel naší planety?
Irena Aghová
Vláda a lid jako konstitutivní prvky státu
Ano, k těmto prvkům ještě náleží ohraničené území. Ale já nyní uvažuji o sepjetí těch dvou jmenovaných. Jak se vlastně navzájem míjejí anebo se chápou jako lidé, kteří jsou svázáni zákony a odpovídají za dění v zemi jako občané?
Irena Aghová
Dějiny ukazují cestu následníkům co je dobře a není .
Nemyslím, že by měla Evropa opakovat chyby svých kulturních předků a dospět ke zkáze, ale měla by hledat východiska a dospívat k určitým cílům, i když vzdáleným.
Irena Aghová
O soucitu s nemocnými a o predikování smrti přeživších.
Před chvílí jsem si přečetla článek, který mi vyrazil dech a ráda si přečtu Vaše diskusní příspěvky. Studie: Těžký průběh nemoci covid-19 zvyšuje riziko úmrtí v následujícím roce (msn.com). To je výchozí článek.
Irena Aghová
Politika je věc veřejná na sociální půdě.
Na první pohled se zdá, že společnost rozdělují názory na situaci, která je složitá a v ní se projevuje zranitelnost hodnot a nutnost dosud ustálené hodnoty zvážit a neobávat se jejich přehodnocování.
Irena Aghová
Jak je důležité pěstovat ve státě etiku.
Po roce 1989, po sametové revoluci vzešla tendence pokračovat v ideálech První Masarykovy republiky. Jenže po Masarykovi svět prožil II. Sv válku a po ní další vývoj, který známe pod názvem totalita.
Irena Aghová
Ghosting jako způsob týrání člověka.
Poprvé jsem se setkala s pojmem, jehož obsahem je projev egoismu a sebestřednosti či vážného nedostatku empatie. Tím pojmem je ghosting.
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |
Seznam rubrik
- Antika
- Román o orosených růžích
- Umění
- Vídeňské bonbónky
- In memoriam
- Články roku 2011
- 2011 Povídky z maloměsta
- Příroda a její dary
- Hudba pro specialisty na etno
- Zahrada
- 2013
- Územní členění a problematika
- Sociální problematika v ČR
- Martin a Liliana
- Biblické dějiny
- Stres. frustrace, deprese nebr
- 2014
- Mezi drakem a hadem
- Společnost
- Články roku 2010
- 2015
- Z historie
- Demokracie
- Politika
- Smlouvy nejsou kus papíru
- Rodina a život kolem ní
- Tajemství zdraví a krásy
- Umět vařit je -in -
- Povídky a novely na sobotu
- Moje domácí kuchyně
- Milostná lyrika
- Až budou padat hvězdy
- On ženatý, ona vdaná
- Můj rozmarný Bůh, harmonie
- Náboženství
- Občanský zákoník a předpisy so
- Pohádky
- Těžké chvíle s lehkým srdcem
- Filozofování s filozofy
- Ženou v každém věku
- Paragrafy
- 50 +
- Druhé housle
- Čtenářský deník
- Osobní
- Nezařazené
- Rok 2012
- 2017
- Rok 2016