Společnost: Kam se mají ubírat naše úvahy?
Manipulace věštbami
Není dne (už delší dobu), aby se v médiích neobjevily zprávy, mezi jinými, o dávných věštbách z díla Nosterdamova a prorokyně Vargy. Zřejmě autoři těchto zpráv, které jsou mezi ostatními zařazeny jako něco, co mluví k dnešku, se velmi důkladně zaobírají věštbami a rozumí tomu tak dokonale, že mají potřebu své poznatky sdělovat celé republice. To já takovým věštbám nerozumím, i když jsem si Nosterdama přečetla, ale jaksi jsem nepochopila, jakým geniálním úkonem lze z díla ze 16. století vydedukovat osudy světa a jak lze současnému lidstvu, které má problémy s náboženstvím, církvemi a vlastní vírou vnutit víru v proroctví. Je to snad jednodušší, aby se budoucnost jen tak objevila na tácku a servírovala se inteligentním lidem, kteří mají schopnost myslet a používat rozum, mají vzdělání a svět tak trochu jinde, než před pětisty lety? Z druhé strany chápu autory, že jsou tak hluboce zainteresováni v tak "poutavém" textu, že s tím prostě musí ven, jinak by se asi zalkli. Také chápu, že pokud dostávají autorské honoráře, musí si je zasloužit. Doporučovala bych potom placený web, do kterého by mohli své články ukládat a přeji jim příval čtenářů, které jim budou platit za působivé informace o budoucnosti nejen jejich osobní, ale o celém světě. Všem přeji hodně štěstí. Horší je, že podle astrofyziků se do budoucnosti nepodíváme, ale podívat se do minulosti máme asi šanci. Pak přepíšeme dějiny, v kterých se už těžko běžný člověk zorientuje.Do tohoto malého souhrnu toho, co se lze dozvědět, počítám i průzkumy dlouhověkosti a co je za prahem života. Jeden článek tvrdí, že je to krásné a smrt je modrá, druhý zase, že je to děsivé. Hm, těm lidem, kteří se vydali na průzkum tajemství smrti vůbec nezávidím. Ale ve dvacátých/třicátých letech minulého století napsal český badatel a autorBřetislav Kafka, přední parapsycholog, celou řadu knih, z které by mohli zainteresovaní a lační vzrušujících parapsychologických knih načerpat mnoho vědomostí. A jděme dál ...
Kam by měly směřovat naše úvahy
Naše úvahy by měly však nabrat jiný směr; podle všeho se chystá školská reforma, jak praví média, která se nedotkne vysokého školství, ale základního školství a středních škol, podle všeho, o učňovském školství se zatím neuvažuje, alespoň jsem nenašla jedinou zmínku; buď se o tom neuvažuje anebo se učňovské školství vůbec neplánuje. Také jsme se nedozvěděli, jak dopadla konference praktických lékařů, kteří se chystali opustit hlavně venkovské ordinace kvůli e-receptům. To je pro lidi všeho věku dost podstatné. Ale dozvěděli jsme se, že byl zrušen registr smluv, kvůli kterému bylo velké pozdvižení. Škoda, že jeho navrhovatelé už tehdy neposlouchali námitky, mohly se ušetřit dost velké náklady z veřejných prostředků, které někde určitě chybějí. Třeba v moderní vědě, že?
Co lidé upřednostňují, aby byli šťastní? Někteří bohatství, jiní zdraví, jiní zase děti, vzdělání, harmonický život, je toho mnoho na výběr. Dějiny lidské společnosti nabízejí mnoho podnětů, jak na to, abychom byli šťastní, spokojení a vyrovnaní, jenže takové studium stojí mnoho času a peněz. Zatím co se ve světě běžně poskytuje klasické vzdělání, v naší zemi jsme prostě pragmatici. O které obory je zájem a které je možné studovat, to určuje trh práce. Určitě v budoucnosti to budou technické obory, je jen otázka, kolik dětí má perspektivu, aby se z nich stali špičkoví odborníci ve stavebnictví, atomové fyzice, medicínských oborech, v astronomii, fyzice apod., když rok co rok zápasí s matematikou a propadají u maturit? Jaké jsou perspektivy pro ty, kteří u maturity neuspěli? A další otázkou je, zda se děti, vůbec i starší studenti umí opravdu učit. Kdo je to má jiný naučit, než škola? A jsme zase u školského systému. Moderní technologie, kterým věříme a o které se opíráme potřebují vzdělané lidi a nástupce těch, kteří s nimi pracují a rozvíjejí je do nekonečné dokonalosti.
Myslím, že naše úvahy by měly postupovat hlavně tímto naznačeným směrem. Nedá se nic dělat, již naši předkové, a tím myslím starořeckou a římskou civilizaci, položili jisté základy k myšlení a vnímání reality. Byli velmi pragmatičtí, možná víc, než my v naší úžasné době.
Irena Aghová
Sírachovec
Chtěla bych připomenout tuto biblickou knihu a též, že následující napomenutí platí dodnes jajo zdroj moudrosti
Irena Aghová
Senátní návrh cen za věrnost zachrání tisíce manželství.
Určitě se tím nesníží rozvodovost, Ale spíše konflikty v rodinách posílí.zamyslela jsem se nad otázkou, jak chápeme věrnost a kdy nastává nevěra.
Irena Aghová
To bylo už tenkrát v Mezopotámii 1.Úvod.
Následující článek se bude dotýkat témat, která se týkají úvah o bytí a nesmrtelnosti i o právu, a v dějinách starověkých mezopotámských civilizacích a chtěla bych sdělit čtenářům, jen to, co starověké společnosti vyprodukovaly.
Irena Aghová
O svědomí
Na svědomí jednoho člověka je možné ostře útočit nebo ho probouzet v přátelském rozhovoru. Záleží na tom, zda ti dva chtějí spolu vycházet do budoucna, nebo si nakrátko vyřídit účty.
Irena Aghová
A zase máme další semestr za sebou.
Je mi líto , když studenti neuspějí u maturity a odcházejí ze školy s výhledem na nejistou budoucnost. Čeká je jen realita, do které spadnou nepřipravení a mládí je za nimi. Co na to ministr školství? Jde o budoucnost.
Irena Aghová
Kdo si šlape po štěstí?
dospěla jsem k názoru, že mnoho lidí chce být šťastnými a hledají štěstí, v různých událostech a možnostech, jakoby se mělo naskytnout mimo ně, nikoliv v interním pocitu blaženosti.
Irena Aghová
Od sebe jsem odešel, sebe jsem nenalézal. Sv. Augustin
Ani to předjaří není takové, jaké bývalo. Mrazivé dny a noci odrazují od procházek, styku s blízkými na příjemných místech.
Irena Aghová
Co se to děje se světem?
Je dobře věřit svým pocitům, názorům, myšlenkám a tomu, co se odehrává v našem nitru a vlastním hodnotám, které rozlišují díky rozumu, co je dobře a co dobře není a nespoléhat, co se předkládá zvenčí.
Irena Aghová
Brno ve větru a měsíc v úplňku.
Přírodě nic nevyčítám. Jestli je něco špatně ona nemá žádnou vinu. To člověk bývá hlavním podezřelým, když se něco zvrtne. Má přeci dar rozumu.
Irena Aghová
Nelze vstoupit dvakrát do jedné řeky.
Než ta situace nastala, měl každý z nás navyklý komfort a ten se pomalu rozpadával a bylo třeba najít jiné cesty, nebylo lehké se smířit s tím že v mnohých situacích není návratu k navyklému způsobu života..
Irena Aghová
Norimberský proces a Arendtová
I když jsem se narodila po válce, přesto její dozvuky v mém dětství rezonovaly. Jednak tím že se o válce mluvilo a též existovaly knihy, které jsem bohužel našla v knihovně v příliš dětském věku.
Irena Aghová
O milostných dopisech.
Psali jste někdy za někoho milostné dopisy? Jestli ne, tak to nikdy nedělejte. Můžete v sobě odhalit něco, co jste o sobě nikdy netušili. Povídka je psána v ich – formě, osoby jsou fiktivní.
Irena Aghová
Povídka. Seminárka a co všechno způsobila.
Příběh je fiktivní, je psán v ich formě. Postavy příběhu jsou též fiktivní. Snad se takové příběhy nedějí, možná, že v jiném světě a mezi jinými lidmi.
Irena Aghová
Obraz světa a jeho vliv na úroveň společnosti
Od Sumerů až po současnou dobu se všechny generace v historii snažily zanechat světu své vidění světa. Jaké je vidění světa současných obyvatel naší planety?
Irena Aghová
Vláda a lid jako konstitutivní prvky státu
Ano, k těmto prvkům ještě náleží ohraničené území. Ale já nyní uvažuji o sepjetí těch dvou jmenovaných. Jak se vlastně navzájem míjejí anebo se chápou jako lidé, kteří jsou svázáni zákony a odpovídají za dění v zemi jako občané?
Irena Aghová
Dějiny ukazují cestu následníkům co je dobře a není .
Nemyslím, že by měla Evropa opakovat chyby svých kulturních předků a dospět ke zkáze, ale měla by hledat východiska a dospívat k určitým cílům, i když vzdáleným.
Irena Aghová
O soucitu s nemocnými a o predikování smrti přeživších.
Před chvílí jsem si přečetla článek, který mi vyrazil dech a ráda si přečtu Vaše diskusní příspěvky. Studie: Těžký průběh nemoci covid-19 zvyšuje riziko úmrtí v následujícím roce (msn.com). To je výchozí článek.
Irena Aghová
Politika je věc veřejná na sociální půdě.
Na první pohled se zdá, že společnost rozdělují názory na situaci, která je složitá a v ní se projevuje zranitelnost hodnot a nutnost dosud ustálené hodnoty zvážit a neobávat se jejich přehodnocování.
Irena Aghová
Jak je důležité pěstovat ve státě etiku.
Po roce 1989, po sametové revoluci vzešla tendence pokračovat v ideálech První Masarykovy republiky. Jenže po Masarykovi svět prožil II. Sv válku a po ní další vývoj, který známe pod názvem totalita.
Irena Aghová
Ghosting jako způsob týrání člověka.
Poprvé jsem se setkala s pojmem, jehož obsahem je projev egoismu a sebestřednosti či vážného nedostatku empatie. Tím pojmem je ghosting.
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |
Seznam rubrik
- Antika
- Román o orosených růžích
- Umění
- Vídeňské bonbónky
- In memoriam
- Články roku 2011
- 2011 Povídky z maloměsta
- Příroda a její dary
- Hudba pro specialisty na etno
- Zahrada
- 2013
- Územní členění a problematika
- Sociální problematika v ČR
- Martin a Liliana
- Biblické dějiny
- Stres. frustrace, deprese nebr
- 2014
- Mezi drakem a hadem
- Společnost
- Články roku 2010
- 2015
- Z historie
- Demokracie
- Politika
- Smlouvy nejsou kus papíru
- Rodina a život kolem ní
- Tajemství zdraví a krásy
- Umět vařit je -in -
- Povídky a novely na sobotu
- Moje domácí kuchyně
- Milostná lyrika
- Až budou padat hvězdy
- On ženatý, ona vdaná
- Můj rozmarný Bůh, harmonie
- Náboženství
- Občanský zákoník a předpisy so
- Pohádky
- Těžké chvíle s lehkým srdcem
- Filozofování s filozofy
- Ženou v každém věku
- Paragrafy
- 50 +
- Druhé housle
- Čtenářský deník
- Osobní
- Nezařazené
- Rok 2012
- 2017
- Rok 2016