Co pro nás znamená rozhlas?
Rozhlas - vzpomínka na dětství s rozhlasem.
Můj dědeček si každé ráno pouštěl rozhlas po drátě a poslouchal, co se děje nového, nebo co se bude dít. Hrála hudba, příjemné hlasy moderátorů oznamovaly různé zvěsti a i když jsem tomu moc nerozuměla, přesto jsem tuto součást ranního rituálu měla ráda, nějak to patřilo k probuzení. A to nebylo tolik stanic, jak dnes. Rádio jsme měli i v létě na chatě; těšili jsme se na oblíbené programy, třeba čtení na pokračování, nedělní pohádky a hudební programy, na nedělní koncerty, odpolední programy. O jeho pozadí jsme samozřejmě nic nevěděli a protože jsme znali jen hlasy redaktorů a neměli možnost vidět jejich tváře,vybuzovalo to pocit, že se všechno snáší z éteru odněkud do soukromí rodin, pro které to byla příjemná zábava a dokonce i nezbytnost, neboť vytvářel zvukovou kulisu ke každodennímu životu. Bylo to setkávání s literaturou, hudbou, sportem, divadlem, ze světem. Nikdo nebyl sám. Učili jsme se poslouchat a přijímat kulturu a informace. Umět naslouchat je důležité, což v současné době takové soustředění lidé velmi podceňují ke své škodě a ke škodě dětí, které mají problémy se soustředěním, protože mají jiné prostředky, daleko modernější, zajímavější a poutavější.
Rozhlas a jeho kulturní přínos.
Rozhlasové vysílání by nemělo zaostávat za televizí a jinými informačními prostředky. To, co je něm důležité, je jeho kulturní náplň. Můžeme si naladit svou oblíbenou stanici, kdekoliv jsme a poslouchat své oblíbené relace. Rozhlas nás nenutí upírat oči na obrazovku, ale natahovat uši, soustředit se a sdílet program, který je pro posluchače připravený. Je to příjemné si ráno pustit rádio, chystat snídani, připravovat se na práci, kterou hodláme ten dělat a zvuky hlasů, hudby létají kolem nás a dodávají energii a náladu. A pokud si lidé, kteří připravují programy vzpomenou, že by mohli rozhlas poslouchat děti při hře, pak pro ně zařadit v určitou dobu vysílání, které je mohou zaujmout. Je třeba příjemné v nevlídných dnech si pustit rádio a odpočívat. Věřím, že rozhlasové vysílání má i dobré účinky na duševní rozpoložení posluchače, který je obklopen zvukem a zajímavým programem je jeho přenášena do prostor, kam nemá zrovna chuť cestovat.
Současné boje kolem médií rozhodně mnoho posluchačů i Internetových a televizních diváků odrazuje, protože sami prožívají různé boje ve svém životě a u rozhlasového vysílání by chtěli najít trochu toho klidu, když se vracejí z práce nebo si prostě chtějí odpočinout. Podle mého názoru je nutné rozlišit, co je interní záležitostí mezi vedením, redaktory a moderátory, jaké animozity prožívají, a různé dehonestující ataky proti tomu či někomu by si měli vyříkat mimo posluchačskou či diváckou, v případě televize, sféru a nevytvářet v posluchači či divákovi zbytečné napětí, protože si sám ve svém každodenním životě si toho užije dost a dost.
Vztah mezi médiemi a veřejností.
Zatímco posluchač, případně divák XTV si poslechne Luboše Xavera v rozhlase, který vede rozhovor se zajímavou osobou a v tu chvíli se mu to zalíbí, nemá zapotřebí být účastníkem útoků na jeho výkony, protože je to pro něho zbytečná zátěž. Jsou moderátoři, kteří dokáží vyladit chvíli, v které jsou sledováni, že si je někdo poslechne, pokud hovoří se zajímavou osobou, ale dál to posluchač nebo divák neřeší. Protože rozhlas, Internet, televize jsou zdrojem zábavy v klidném prostředí domova a ne bojiště, co kterého rozhodně valná většina lidí nemíní vstupovat.
Také málokdo si asi vytváří nějaké osobní vztahy proto, že rád poslouchá pana Štrunce či Xavera Veselého, ale tím to končí. Divák pak vypne počítač, televizi či rádio a jde si po svém. Myslím, že veřejnoprávní charakter médií, které chápeme tak, že jsou určena pro veřejnost by měla být i chápána tak, že zpětnou vazbou nebude veřejnost zapojována do vnitřních záležitostí rozhlasu či televize nebo Internetového vysílání Televize seznam.cz, ale zůstane jen konzumentem programů, které jsou pro veřejnost připravovány z vkusem a pochopením, že je sleduje ten, kdo chce a kdy chce a vypne je , když je sledovat nechce. Je naprosto neadekvátní, aby posluchači či Internetoví nebo televizní diváci byli vystaveni věcem, které v nich vzbuzují zbytečné napětí a znechucení. A to je škoda, protože lidé mají rozhlas, Internet a televizi pro svou osobní potřebu a zábavu a i sebevzdělávání. Na druhé straně tohoto spektra jsou lidé, pro které je to práce, podnikání zaměstnání. Obě tyto sféry jsou v určitých vztazích a vůči sobě to jsou neznámé osoby, které se třeba nikdy osobně nesetkají. A proč taky? Jsou to hlasy z éteru nebo tváře za sklem.
Irena Aghová
Sírachovec
Chtěla bych připomenout tuto biblickou knihu a též, že následující napomenutí platí dodnes jajo zdroj moudrosti
Irena Aghová
Senátní návrh cen za věrnost zachrání tisíce manželství.
Určitě se tím nesníží rozvodovost, Ale spíše konflikty v rodinách posílí.zamyslela jsem se nad otázkou, jak chápeme věrnost a kdy nastává nevěra.
Irena Aghová
To bylo už tenkrát v Mezopotámii 1.Úvod.
Následující článek se bude dotýkat témat, která se týkají úvah o bytí a nesmrtelnosti i o právu, a v dějinách starověkých mezopotámských civilizacích a chtěla bych sdělit čtenářům, jen to, co starověké společnosti vyprodukovaly.
Irena Aghová
O svědomí
Na svědomí jednoho člověka je možné ostře útočit nebo ho probouzet v přátelském rozhovoru. Záleží na tom, zda ti dva chtějí spolu vycházet do budoucna, nebo si nakrátko vyřídit účty.
Irena Aghová
A zase máme další semestr za sebou.
Je mi líto , když studenti neuspějí u maturity a odcházejí ze školy s výhledem na nejistou budoucnost. Čeká je jen realita, do které spadnou nepřipravení a mládí je za nimi. Co na to ministr školství? Jde o budoucnost.
Irena Aghová
Kdo si šlape po štěstí?
dospěla jsem k názoru, že mnoho lidí chce být šťastnými a hledají štěstí, v různých událostech a možnostech, jakoby se mělo naskytnout mimo ně, nikoliv v interním pocitu blaženosti.
Irena Aghová
Od sebe jsem odešel, sebe jsem nenalézal. Sv. Augustin
Ani to předjaří není takové, jaké bývalo. Mrazivé dny a noci odrazují od procházek, styku s blízkými na příjemných místech.
Irena Aghová
Co se to děje se světem?
Je dobře věřit svým pocitům, názorům, myšlenkám a tomu, co se odehrává v našem nitru a vlastním hodnotám, které rozlišují díky rozumu, co je dobře a co dobře není a nespoléhat, co se předkládá zvenčí.
Irena Aghová
Brno ve větru a měsíc v úplňku.
Přírodě nic nevyčítám. Jestli je něco špatně ona nemá žádnou vinu. To člověk bývá hlavním podezřelým, když se něco zvrtne. Má přeci dar rozumu.
Irena Aghová
Nelze vstoupit dvakrát do jedné řeky.
Než ta situace nastala, měl každý z nás navyklý komfort a ten se pomalu rozpadával a bylo třeba najít jiné cesty, nebylo lehké se smířit s tím že v mnohých situacích není návratu k navyklému způsobu života..
Irena Aghová
Norimberský proces a Arendtová
I když jsem se narodila po válce, přesto její dozvuky v mém dětství rezonovaly. Jednak tím že se o válce mluvilo a též existovaly knihy, které jsem bohužel našla v knihovně v příliš dětském věku.
Irena Aghová
O milostných dopisech.
Psali jste někdy za někoho milostné dopisy? Jestli ne, tak to nikdy nedělejte. Můžete v sobě odhalit něco, co jste o sobě nikdy netušili. Povídka je psána v ich – formě, osoby jsou fiktivní.
Irena Aghová
Povídka. Seminárka a co všechno způsobila.
Příběh je fiktivní, je psán v ich formě. Postavy příběhu jsou též fiktivní. Snad se takové příběhy nedějí, možná, že v jiném světě a mezi jinými lidmi.
Irena Aghová
Obraz světa a jeho vliv na úroveň společnosti
Od Sumerů až po současnou dobu se všechny generace v historii snažily zanechat světu své vidění světa. Jaké je vidění světa současných obyvatel naší planety?
Irena Aghová
Vláda a lid jako konstitutivní prvky státu
Ano, k těmto prvkům ještě náleží ohraničené území. Ale já nyní uvažuji o sepjetí těch dvou jmenovaných. Jak se vlastně navzájem míjejí anebo se chápou jako lidé, kteří jsou svázáni zákony a odpovídají za dění v zemi jako občané?
Irena Aghová
Dějiny ukazují cestu následníkům co je dobře a není .
Nemyslím, že by měla Evropa opakovat chyby svých kulturních předků a dospět ke zkáze, ale měla by hledat východiska a dospívat k určitým cílům, i když vzdáleným.
Irena Aghová
O soucitu s nemocnými a o predikování smrti přeživších.
Před chvílí jsem si přečetla článek, který mi vyrazil dech a ráda si přečtu Vaše diskusní příspěvky. Studie: Těžký průběh nemoci covid-19 zvyšuje riziko úmrtí v následujícím roce (msn.com). To je výchozí článek.
Irena Aghová
Politika je věc veřejná na sociální půdě.
Na první pohled se zdá, že společnost rozdělují názory na situaci, která je složitá a v ní se projevuje zranitelnost hodnot a nutnost dosud ustálené hodnoty zvážit a neobávat se jejich přehodnocování.
Irena Aghová
Jak je důležité pěstovat ve státě etiku.
Po roce 1989, po sametové revoluci vzešla tendence pokračovat v ideálech První Masarykovy republiky. Jenže po Masarykovi svět prožil II. Sv válku a po ní další vývoj, který známe pod názvem totalita.
Irena Aghová
Ghosting jako způsob týrání člověka.
Poprvé jsem se setkala s pojmem, jehož obsahem je projev egoismu a sebestřednosti či vážného nedostatku empatie. Tím pojmem je ghosting.
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |
Seznam rubrik
- Antika
- Román o orosených růžích
- Umění
- Vídeňské bonbónky
- In memoriam
- Články roku 2011
- 2011 Povídky z maloměsta
- Příroda a její dary
- Hudba pro specialisty na etno
- Zahrada
- 2013
- Územní členění a problematika
- Sociální problematika v ČR
- Martin a Liliana
- Biblické dějiny
- Stres. frustrace, deprese nebr
- 2014
- Mezi drakem a hadem
- Společnost
- Články roku 2010
- 2015
- Z historie
- Demokracie
- Politika
- Smlouvy nejsou kus papíru
- Rodina a život kolem ní
- Tajemství zdraví a krásy
- Umět vařit je -in -
- Povídky a novely na sobotu
- Moje domácí kuchyně
- Milostná lyrika
- Až budou padat hvězdy
- On ženatý, ona vdaná
- Můj rozmarný Bůh, harmonie
- Náboženství
- Občanský zákoník a předpisy so
- Pohádky
- Těžké chvíle s lehkým srdcem
- Filozofování s filozofy
- Ženou v každém věku
- Paragrafy
- 50 +
- Druhé housle
- Čtenářský deník
- Osobní
- Nezařazené
- Rok 2012
- 2017
- Rok 2016