Povídky a novely na sobotu

Irena Aghová

Povídka. Cesta k šípkovému keři.

Šli jsme okolo potoka. Kolem se rozprostíraly louky a pole a už z dálky voněly lesy. Drželi jsme se za ruce a nepromluvili jsme spolu už od té chvíle, co jsme ve vsi zaparkovali na parkovišti auto . Psáno v ich formě

10.7.2021 v 19:18 | Karma článku: 16.81 | Přečteno: 159 | Diskuse

Irena Aghová

Amnézie. Povídka je psána v ich – formě

Jak člověk zapomíná na minulost, tak se mu najednou vrací a s ní i úvaha to, co mělo nebo nemělo být

5.7.2021 v 17:08 | Karma článku: 17.25 | Přečteno: 194 | Diskuse

Irena Aghová

Povídka sci fi. Orfeův sen.

Aby se čtenář dobře zorientoval v následujícím ději, tak je důležité upozornit, že jde o Orfeův sen, v němž vidí sám sebe v budoucnosti a on to ví. Eurydiku nahradila Anna. Prožívá lásku jak ve skutečnosti, tak i v té svém snu.

4.9.2019 v 10:16 | Karma článku: 18.63 | Přečteno: 219 | Diskuse

Irena Aghová

Povídka sci-fi: Na konci léta.

Letošní léto za moc nestálo, pomyslela Eva, když šla polní cestou směrem ke kopci, na kterém tvořila své obrázky. Takové utahané léto. Nic zvláštního se nestalo, jen takové všední příhody.

16.7.2019 v 7:48 | Karma článku: 22.16 | Přečteno: 265 | Diskuse

Irena Aghová

Povídka: Klára a František a nejen ztracená bedna.

Na počátku tohoto příběhu, který není ničím výjimečným, ačkoliv ho inspiroval život sám, ale není ani tuctovým, protože jeho protagonisté jsou svým způsobem zvláštní lidé.

14.7.2019 v 16:43 | Karma článku: 20.31 | Přečteno: 260 | Diskuse

Irena Aghová

Povídka: Šípkový keř.

Šli jsme okolo potoka. Kolem se rozprostíraly louky a pole a už z dálky voněly lesy. Drželi jsme se za ruce a nepromluvili jsme spolu ...

18.11.2018 v 8:41 | Karma článku: 21.83 | Přečteno: 226 | Diskuse

Irena Aghová

Povídka: Zeměžluč.

Není nic horšího, než když člověk nemůže najít klíče. Stojí před svým bytem, odkud se line krásná hudba, kterou před odchodem z bytu nevypnul, zpívá kanárek a ta představa, že nemůže dál, je až děsivá.

17.11.2018 v 18:02 | Karma článku: 19.93 | Přečteno: 216 | Diskuse

Irena Aghová

Dějepisáři a skripta v koši.

Povídka je psána v ich – formě. Věnováno učitelům a žákům, kteří zase usednou do lavic a učitelé se postaví za katedry. Ať se vám daří po celý školní rok, kterým vás budou učitelé provázet. Jednou si na ně vzpomenete. .

29.8.2018 v 18:25 | Karma článku: 24.20 | Přečteno: 522 | Diskuse

Irena Aghová

Romeo a Julie navždy s námi, nebo proti nám?

Následující příběh je fiktivní, stejně jako osoby v něm vystupující. Jádrem příběhu je, co z nás dělá podvědomí uhoněného času a jakým přínosem jsou pro nás příběhy, které nás smí zlidšťovat. Povídka je v ich- formě.

18.8.2018 v 22:26 | Karma článku: 23.49 | Přečteno: 360 | Diskuse

Irena Aghová

Povídka: Ale ten vítr ...

Povídka je psána v ich-formě. Postavy, prostředí a děj jsou fiktivní. I když se může zdát, že její zápletka je chronicky známá mnohým lidem.

15.5.2018 v 13:32 | Karma článku: 20.83 | Přečteno: 312 | Diskuse

Irena Aghová

Povídka: Amnézie

Následující povídka je psána v ich - formě. Je úvahou nad láskou, sobectvím a touhou po vnitřním klidu i za cenu zapření lidských hodnot.

4.4.2018 v 17:15 | Karma článku: 21.59 | Přečteno: 342 | Diskuse

Irena Aghová

Povídka: Ztracená karta

Motto: Augustin: „Bůh by nám rád něco dal, ale nemůže, protože máme plné ruce – nemá prostě kam to dát.“

30.9.2017 v 11:26 | Karma článku: 20.07 | Přečteno: 295 | Diskuse

Irena Aghová

Příběh: Rozhrada

Láska je silnější než smrt - strach z osamění silnější než vidina peněz, Člověk málokdy se rozhoduje správně, když si není jistý sám sebou, partnerem nebo odhadem do budoucnosti. O tom tento příběh.

7.9.2017 v 22:31 | Karma článku: 22.26 | Přečteno: 534 | Diskuse

Irena Aghová

Povídka: Po stopách zmizelé ženy

Jednoho dne jsem se rozhodla, že změním svůj dosavadní život a prostě se odstěhuji z Prahy. Jednak k tomu přispěly různé okolnosti, o kterých nebudu raději mluvit, aby to nevypadalo, že si stěžuji a za druhé jsem nutně potřebovala žít v lepším prostředí, kde je čistý vzduch a klid. To víte, to bylo překvapení mezi kolegy, známými a přáteli! Dohadovali se, že jsem se zamilovala do někoho z jiného konce republiky, nebo že se chci někde skrývat, ale v tom posledním se skoro nemýlili. Věděla jsem, že opouštím svou klientelu, věděla jsem, že moje honoráře klesnou, ale když jsem své rozhodnutí probírala sama v sobě, zdálo se mi nejlepší ze všech alternativ, které jsem měla k dispozici. Dokonce jsem tušila, že někteří klienti mne klidně vyhledají, i když mne nebudou mít, jak se říká u nosu. Povídka je psána v ich formě.

20.11.2011 v 0:35 | Karma článku: 22.69 | Přečteno: 855 | Diskuse

Irena Aghová

Povídka: Můj manžel je mafián

Láska... vyslovila jsem nahlas to slovo za jednoho ranního rozbřesku a dívala jsem se z postele na oblohu. Z blízkých zahrádek bylo slyšet ptačí domlouvání a vzduch zavoněl z pootevřeného okna. Vedle mne bylo místo prázdné. Položila jsem ruku na čistě povlečený polštář a dostavila se bolest prázdnoty.... zatím nevím, co se děje, ale tuším, že za vším je něco víc, než jedna hloupá nevěra a to mně štve. Znám přeci Karla. Bože, která tě asi dostala, Karle? Nemohu zadržet slzy ... Povídka je psána v ich formě, všechny osoby a děje i místa jsou smyšlené.

12.11.2011 v 9:24 | Karma článku: 22.35 | Přečteno: 1209 | Diskuse

Irena Aghová

Romantická povídka: Opravdu, profesionál! - závěr

Je večer, ležím na pohovce a přemýšlím. Moje myšlenky přeskakují z jedné události k druhé a sem tam mne ovane vůně z léta. Už aby bylo jaro, myslím si a přitom se mi zjevují oči, nepřehlédnutelné, kocouří oči. Nesmím podlehnout, je to jen epizoda. Všechny údaje a jména v této povídce jsou fiktivní!!! Povídka je psána v ich formě.

19.3.2011 v 23:59 | Karma článku: 22.32 | Přečteno: 1982 | Diskuse

Irena Aghová

Romantická povídka: Opravdu, profesionál! - pokračování - díl 5

Snad poprvé za celou praxi jsem pocítila hluboké znechucení z práce, která mne měla po  celý zbytek života živit a těšit. Bývala jsem někdy otrávená, to ano, ale takový stav jsem ještě neměla. Všechny údaje a jména v této pov

15.3.2011 v 0:00 | Karma článku: 21.37 | Přečteno: 1418 | Diskuse

Irena Aghová

Romantická povídka: Opravdu, profesionál! - pokračování - díl 4

Nikdy jsem neprožívala nenávist. A proto jsem ani nechápala, kam dovede zajít a jak umí být zákeřná. Od chvíle, kdy jsem si uvědomila, co všechno stojí za jediným případem, jsem však byla bdělá a ostražitá.Všechny údaje a jména v

14.3.2011 v 15:00 | Karma článku: 21.37 | Přečteno: 1406 | Diskuse

Irena Aghová

Romantická povídka: Opravdu, profesionál! - pokračování - díl 3

Po večeři jsem si rozsvítila stolní lampu a z kabelky vytáhla přeložený papír s básní. Dlaní jsem ho urovnala na stole a znovu se dala do jejího čtení.Všechny údaje a jména v této povídce jsou fiktivní!!! Povídka je psána v ich fo

13.3.2011 v 11:42 | Karma článku: 21.49 | Přečteno: 1202 | Diskuse

Irena Aghová

Romantická povídka: Opravdu, profesionál! - pokračování - díl 2

Drama nabývá na své velikosti a absurditě. Hlavní protagonisté se pomalu scházejí. Schůzka s bývalým učitelem mi mohla dát jistotu v mých pochmurných tušeních o budoucím vývoji.

13.3.2011 v 0:00 | Karma článku: 21.78 | Přečteno: 1777 | Diskuse