Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

krčmárka

20. 10. 2010 5:47
Zlá technika!

"Nechutná, nemám ho ráda, nesnáším ho"...ZLE! Proste, osvojte si asertívnu metódu odmietnutia bez použitia záporu ne... a bude po probléme!:-P

0 0
možnosti

viveka

20. 10. 2010 6:52
Re: Zlá technika!

Například, prosím? :-)

0 0
možnosti

Wendolene/

20. 10. 2010 3:12
Neslusne...ja take nejim veprove, ale....

Pokud nejste muslimka/zidovka nebo nemate alergii, tak je slusnejsi si vzit trosku, ozdibovat a pochvalit hostitele. V pripade tech Arabu je to obzvlast smutne, oni vam schvalne pripravi veprove a vy jim budete vykladat, jak vam nechutna...pak se museli citit divne. Neni to prece samotna hostina, ale ta myslenka za tim. Staci trosku, pochvalit a pak si vzit neco jineho, nikdo nerika, ze se musite precpat.  Takze celkovy dojem z vaseho clanku Rv

0 0
možnosti

viveka

19. 10. 2010 16:26
Jen nechutná?

Tak kdybych něco nejedla jen proto, že mi to nechutná, tak bych se kvůli hostitelům asi přemohla a trochu uždibla.

0 0
možnosti

Amanita phalloides erectus

19. 10. 2010 14:49
***

Lidi jsou dneska strašně vymlsaný. Hlad a bídu na vás. ;-D

0 0
možnosti

Irena Maura

19. 10. 2010 15:41
Re: ***

Lidi mají zkažený apetit z nesmyslných jídel. To je ono. A také, pro nedostatek času ustupují od domácího vaření. Což je chyba, protože vaření podle původních receptů jak z české nebo moravské oblasti, zajišťovalo harmonii podávaných jídel, a to co chuti, co do ingrediencí a i porcí. Lidé dnes hltají bez ladu a skladu, co se jím namane, nepřemýšlí o složení toho, co jedí, zbytečně si kazí zdraví a zejména, když už mluvíme o vaření, i své přirozené chutě ochucenými potravinami všelijakými příchutěmi, které ovlivňují jejich chuťové centrum. ;-D

0 0
možnosti

SYETEY-KOTZOUR

19. 10. 2010 12:33
darovanému koni na zuby nehleď

....pochopím, že člověk s alergií na ořechy se nenadlábne vlašáků nebo lískáčů.....ale pokud jde o to, že mi "něco nejede"....na návštěvě nedělám fóry, případně jím jen trochu.

Nerozumím.

0 0
možnosti

Irena Maura

19. 10. 2010 13:02
Re: darovanému koni na zuby nehleď

Alergie na ořechy je děsná věc. Spustí se i tehdy, když je v těstě na cukroví ořech. Ale já to neberu jako fóry, prostě odmítnu a myslím si, že mé odmítnutí není zároveň nic urážejícího. Je spousta lidí, které nejí potraviny, které jim nedělají dobře, trpí po nich zácpou, průjmem, bolí je žaludek, prožívají stres. Já si myslím, že je to věc zcela běžná. A když jste někam pozván, proč svou životosprávu měnit nebo narušovat jen z představy. že je to slušnost vůči druhým. Nemusíte přeci nikomu vykládat, proč to nejíte, po tom nikomu nic není. Prostě to má to přijmout jako fakt. Víte,.jednou se mi stalo, že mi někdo do minerálky nalil slivovici. Aniž se mně zeptal a to já považuji za hulvátství. Jinak se nikam nehrnu. Vím, jaké jsou zvyky a někdy je ale těžké odmítat pozvání.

0 0
možnosti

Deleter

19. 10. 2010 9:07
Trapný až na půdu.

Je vidět, že vám bonton nic neříká, protože to byste si kousek vzala a pochválila. Udělejte to po vašem ještě párkrát a budete mít pokoj, protože vás už nikdo nikam nepozve.

0 0
možnosti

papaya.

19. 10. 2010 9:15
Re: Trapný až na půdu.

:-) ano, správně .... polknout a poblut se až za rohem, že ?

Víte, já chodím na setkání kvůli lidem ... ne kvůli jídlu. Ale chápu, že spousta lidí to může mít naopak :-)

0 0
možnosti

papaya.

19. 10. 2010 8:40
jj

chápu Vás ;-) .. taky jsem často takhle trapná ....;-D Ne vždy totiž můžete říct dopředu, že to či ono nejíte.... Co se mě týká, klidně oznámím, že nebudu jíst nic ... jen si piju svou minerálku. Nedávno se hostitelé cítili pohoršeně, když jsem si naředila jejich skvělé víno z Moravy bublinkatou vodou ... prý je to škoda ředit ! No ... tak jsem slušně poděkovala a pila jen vodu, když je to teda taková škoda ...;-) Přece nebudu pít něco, co mi nechutná ? Takže klid, někdo ten prevít bejt musí V

0 0
možnosti

Irena Maura

19. 10. 2010 8:53
Re: jj

No ředit víno na Moravě je zločin větší, než někoho praštit lopatou po hlavě. Už jsem si to také vyzkoušela, když mi to pořád cpali. To jako kdybyste si zapálila v ordinaci dětského lékaře.;-D Já nevím - jsem hodně tolerantní a když nikdo nic nechce. tak ho nenutím. Sama se ptám - co bych mohla připravit? Pokud se někdo ke mně hrne na návštěvu. A protože zvu jen své přátele, tak předem vím, kdo nejí puding, kdo dorty, kdo zase nepije alkohol. Já si myslím, že by nikdo neměl pořádat hostiny kvůli svému pocitu, ale proto, aby někoho prostě pohostil podle jeho vkusu a chuti. V

0 0
možnosti

ladyevil_cz

19. 10. 2010 7:48
Naprostá souznící...

...pohodička, mourečko ;-D Je zapotřebí umět říkat NE...a je zapotřebí umět se vyrovnat s tím, když ho slyším ;-) Protože dovedeno ad absurdum, kdybych se měl chovat právě a jenom tak, jak se ode mne v rámci různých psaných a nepsaných zákonitostí očekává...brzy bych skončil nejdříve v péči (samozřejmě odborné) něžné shrink a nakonec i zpátky doma :-P Karma R^

0 0
možnosti

Irena Maura

19. 10. 2010 8:20
Re: Naprostá souznící...

Právě, to si málokdo připouští. ;-D

0 0
možnosti

Krokodyl1

19. 10. 2010 1:21
Vydržet!!!

Staré české přísloví říká: "Dobré prase všechno spase" - na rozdíl od autorky nemám problém pozřít cokoliv včetně např. kávy ochucené mravencema! ;-) Jinak souhlas s příspěvkem "TKC". Podle popisu v blogu mi to opravdu přišlo spíš jako nevychovanost (i když pochopitelně neznám všechny souvislosti).

0 0
možnosti

Irena Maura

19. 10. 2010 1:28
Re: Vydržet!!!

Já si to uvědomuji, Ale zase, když něco odmítnu, tak by to ostatní mohli přijmout a neurážet se. Mít pochopení. Nebo ne? Já nevím. V

0 0
možnosti

Lapis Lazuli

19. 10. 2010 0:20
Proč

byl takový problém vynechat to vepřové? Proč neříct jen "já nejím maso". Vegetariány dnes lidé tolerují více. Nebo si prostě brát z toho ostatního, protože vážně neuvěřím, že tam bylo jen a jen maso a na nabídku prostě řeknu: "ano, děkuji, později" nebo tak něco.... Mám kamarádku, která nejí vepřové ze stejného důvodu jako Vy, ale Vaše problémy nemá... ;-)

0 0
možnosti

Irena Maura

19. 10. 2010 0:23
Re: Proč

Byly to dvě extrémní společnosti - jedna, na tom venkově, kde jedli vepřové skoro výlučně a druhá, kde ho nejedli vůbec, ale měli pocit, že je to folklor.;-D

0 0
možnosti