Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jyyy

2. 11. 2010 15:13
Nemá to smysl, psát jednu reakci na takový rozsah.

Bohužel, už navždy svojím dětem zůstanu (doufám) jako odstrašující příklad.

Když se zkoušející podíval do mého indexu a zjisti ten den předtermínu už dvě velmi dobré zapsané, vymáchal mi v celkem lehkém předmětu čumák a dal mi to až napotřetí za dobře a to jsem se už učil jak blbec. A byly to v praxi nepoužitelné informace, musel jsem se to stejně naučit jinak. Snad to bylo dobou a dnes takové nesmysly nejsou.

Při setkání spolužáků jsem se dozvěděl, že jsem celému ročníku postupně přiblížil různé chemie, až většina prolezla, nejvíc nesrozumitelná prý byla moje tehdy oblíbená biochemie a fyziologie. Prý jsem FŠE rozkresloval a mlátil je novinama při nevědění.

Svoje děti jsem lásku k chemiim, toleranci matematice za 2-3, fyzice alespoň 3- nenaučil.

0 0
možnosti

Irena Maura

2. 11. 2010 16:33
Re: Nemá to smysl, psát jednu reakci na takový rozsah.

Víte, ale přesto i když vím, někdo vymáchá čumák, se něco učíte. Já si dávám pozor právě na maličkosti a pocity, že mohu vyhrát, Někdy úplná banalita vám podrazí nohy, ani nevíte, jak to bylo možné. I lidé, kteří se chovají nespravedlivě, nás něco učí. Vnímat svět okolo sebe a mít otevřenou mysl a oči, neukolébávat se tím, že existují nějaké hranice, uznané limity, za které nikdo nebo mnozí nezajdou.. Každý člověk je jiný a má jiná měřítka, i ten víš učitel, co vás vymáchal na zkoušce vás třeba chemii nenaučil, ale dal vám vzorec také důležitý - možného chování, který měl na konci vykřičník. Já to třeba nedělám, ale mnohokrát jsem tyto tendence u sebe zachytila. Svět je plný překvapení ;-D

0 0
možnosti

jyyy

2. 11. 2010 13:40
Vím, co děláte, nezávidím Vám závislost na systému.

Bez hlubokého a širokého jedním směrem zaměřeného neustálého vzdělávání to nejde a k tomu váš FŠEOBSAHUJÍCÍ koníček.!

0 0
možnosti

Irena Maura

2. 11. 2010 13:57
Re: Vím, co děláte, nezávidím Vám závislost na systému.

Ano - děkuji V

0 0
možnosti

jyyy

2. 11. 2010 13:29
Moje dcera studuje vysněnou dramaterapii, už je Bc., a má

před sebou poslední ročník do Magora. Vloni jsem s ní mluvil před jednou szkouškou, pracovala na plný úvazek v Domě na půli cesty, měla málo času na učení. Řekl jsem jí, že je po mně, ať sehraje zkoušejícímu, že to umýí. Odhlásila se na poslední chvilku a řekla mi, že jí stojí za to, se na zkoušku naučit.

Závidím jí. (Závisti jako takové nejsem schopen.) Školu, GDE se stojí za to učit se.

Já měl radost, když jsem uměl, ale stejnou, když jsem to sehrál. 

0 0
možnosti

Irena Maura

2. 11. 2010 13:38
Re: Moje dcera studuje vysněnou dramaterapii, už je Bc., a má

No já jsem se taky nedovážila přijít nepřipravená tak, jak jsem chtěla. Ale má nádherný obor .... přeji ji ho, ať je šťastná ,,,V

0 0
možnosti

petrph

2. 11. 2010 12:57
ono se to dá říct i jinak

Že škola učí současně málo a současně mnoho.

Ten kdo chce skutečně podnikat nebo vyniknout v nějakém oboru, pro toho je škola (lhostejno kterého stupně) málo-vždycky na vyšším stupni řeknou, už jsi měl umět mnohem víc. A pak, v praxi zjistí, že podstatnou část co se poctivě učil a dřel ke zkouškám vůbec nepotřebuje - a naopak se musí sám doučit, poznat a pochopit spoustu dalších věcí o kterých na škole ani nepípli.

A že naopak ten co mu stačí jen nějaké vzdělání, že si třeba sedne do kanceláře, ke stánku, k pokladně, k počítači ,ke stroji a tam mu ukáží co má jednotvárně dělat , tak ten se vlastně učil těch 13-16-18 let zbytečně, znalosti z mnoha předmětů mu proletěli hlavou a ani necítil potřebu si je zapamatovat déle nebo více než k dané zkoušce aby prolezl o kus dál...

Čili, možná o tom skutečně popřemýšlet a místo vymýšlení jednotných státních maturit vymyslet něco aby každý dostal přesně tolik vědomostí co potřebuje...

0 0
možnosti

Irena Maura

2. 11. 2010 13:20
Re: ono se to dá říct i jinak

škola je systém pro vzdělávání, ostatní věci se pak musíte doučit v praxi formou dalšího vzdělávání...

0 0
možnosti

lesicatko

2. 11. 2010 12:00
Nesúhlasím

Bill Gates a jemu podobní, ktorí zdrhli z univerzít aby si založili vlastný biznis a pracovali na vlastných projektoch a víziach ukazujú presne opak Vašich postrehov .

Neboli na škole, lebo oveĺa účinnejšie tie poznatky a vedomosti využívali vlastnou kreativitou.  Učili sa rýhlo a ľahko, lebo sa učili to, na čo mali najlepšie predpoklady a nie to, čo bolo "nutné" .Ano, väčšina ľudí potrebuje určitú disciplínu, sústredenie na to aby dosiahli vzdelanie - ale rovnako je dosť kreatívnych ĺudí, ktorým takáto schéma nevyhovuje.Asi by sme mali rozlišovať  :)

0 0
možnosti

Irena Maura

2. 11. 2010 13:28
Re: Nesúhlasím

Přeji vám mnoho úspěchů .

0 0
možnosti

anozavislak

2. 11. 2010 11:47
No, je vidno ze nepodnikate.

Na podnikani neni dulezita odborna znalost a uz vubec neni dulezite vzdelani.

Dulezite je mi kamarady na tech spravnych mistech a umet ojebavat lidi.

Protoze kdyz mate kamarady na spravnych mistech, mate zajisteno, ze vas zamestnanec vypracuje pro zakaznika "navrh" pro zadani k vyberovemu rizeni sity na miru pro vas. Kdyz umite vyje*avat s lidma, tak ty odboniky, kteri pro vas udelaji produkt vcas vykopnete a zbylou praci nechate dodelat ostatni zamestnance.

Ono se totiz vzdy najde nejaky dalsi odbornik, ktery bude dostatecne odborne chytry na vytvoreni produktu a dostatecne odborne hloupi na oje*ani.

(Vlastni praxe mimochodem)

0 0
možnosti