Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jyyy

13. 11. 2010 11:17
Hudba krásná.

V nějakém městečku stál JN na mostě a při cestě z hospody jsem k pobavení dívek dělal jeho protějšek na druhé straně mostu nad pstruhovou Vltavou. Stojku jsem dělal jen jednou, do vody nespadl, ale....

0 0
možnosti

Irena Maura

13. 11. 2010 11:27
Re: Hudba krásná.

Málem ....;-D No, já si myslím, že baroko nikdy nezahyne. Všechny ty jeho vnitřní záležitosti a pohnutky, touha po exaltované kráse, vnitřní touha po Bohu, otevřený svět, to umění, ta hudba, ho činí svůdným a věčným, i když trvalo pár let. Mám po babičce modlitební knihu vázanou v kůži a vsadila bych se, že spousta těch modliteb pochází právě z této doby. I já nosím na krku nepravidelné perly a poslouchám tu hudbu a zaobírám se tou dobou, jako bych ještě něco z toho potřebovala pro sebe. ;-D

0 0
možnosti

Faustino

13. 11. 2010 9:07
Dr. Emanuel Vlček

napsal knihu Jak zemřeli : Významné osobnosti českých dějin z pohledu antropologie a lékařství (Praha : Academia, 1993).

Je v ní i kapitola o Janu Nepomuckém. "Světec, který nikdy nežil" napsal Vlček, který byl sám katolík.

0 0
možnosti

Irena Maura

13. 11. 2010 11:15
Re: Dr. Emanuel Vlček

No, je to všechno možné, lidé manipulují s kde čím a v baroku, to byli mistři na manipulace všeho druhu. Nicméně, ani s tou jeho cností to nebylo prý nějak pravda, šlo o úplně jiné věci a prý se postavil králi. V každém případě, Faustino, jsem opatrná na to, co vykládám dětem, z českých dějin. Aby neměli v hlavách ohňostroj. Co jsou fakta a co mýty. I když je to tak lákavé a krásné si číst o bájných knížatech a rytíři Bruncvíkovi a Šemíkovi. Děkuji Vám a přeji krásný den. Ráda čtu vaše příspěvky, jste znalec a to beru všemi deseti.V

0 0
možnosti