Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

nikolaj

11. 12. 2010 18:47
Na vině

jé naprosté neuznání vzdělání; korupce, POMOCÍ, KTERÉ SE DÁ ZÍSKAT I VYSOKOŠKOLSKÝ DIPLOM, JE PŘÍKLADEM PRO OSTATNÍ, proč se tedy učit, když mám peníze a koupit se dá všechno, včetně toho diplomu. Situace se změní  až si bude společnost  více vážit učitelů a inteligence vůbec, až se na trhu práce bude více platit lékařům, učitelům, inženýrům ... pak se situace změní i ve školství , motivace peněz je prostě silnější než dlouhé povídání o tom že...

0 0
možnosti

Maura Irena

11. 12. 2010 20:59
Re: Na vině

Nemám co dodat,R^

0 0
možnosti

Mokasina Alan

11. 12. 2010 16:32
student musí mít šanci se rozhodnout

Snažil jsem se vymyslet něco pěkně formulovaného, ale nezbylo mi nic jiného než pocit, že škola je v mnoha případech vězením. Trochu silná slova, ale pravda. Chcete mladým lidem zabránit svobodně uvažovat a rozhodovat o svém životě ( to zahrnuje i možnost rozhodnout se koho budou poslouchat a následovat nebo jestli už na život stačí nebo nestačí sami ) dejte je do současné školy.

0 0
možnosti

Maura Irena

11. 12. 2010 21:02
Re: student musí mít šanci se rozhodnout

Mluvíte mi z duše. Generace rodičů, vedená svými názory z jejich generace a možná i nedostatečná informovanost o možnostech studia vede k ovlivňování mladého člověka. I tady je třeba velký posun a syna nebo dceru vyslechnout a zvážit jejich názor.V

0 0
možnosti

petrph

11. 12. 2010 14:38
čistá čistá pravda

Ale současně ukázka jak daleká cesta vlastně naše školství ale i celou společnost čeká, pokud chce někdy v budoucnu skutečně kvalitní vzdělání poskytovat.

Můžeme začít tím od jakého věku a jakým způsobem vlastně vychovávat děti aby už někdy v 6,8,10 letech zodpovědně chápali že tím že se ve škole poctivě učí se připravují na profesi kterou se budou živit celý život, svou rodinu děti... A skončit  třeba i zde uvedeným proč vlastně média informují přednostně těch  kdo i za cenu rizika získávají svůj majetek a zásluhy nečestně a nárazově a neinformují o  těch co celý život poctivě pracují...

0 0
možnosti

Maura Irena

11. 12. 2010 14:48
Re: čistá čistá pravda

Ano, když už o tom mluvíte. Je zajímavější mluvit o těch, kteří dělají problémy. Mnoho leží na rodinách, ještě více na společenském ovzduší a jeho nárocích na kvalitu vzdělání a pak na školách, aby to jako profesionálové uskutečnili. A ne, aby děti dospělí prosili, proboha svatýho, aby si udělali úkoly, šli do školy, netoulali se apod. Asi čeká práce celou společnost, velká práce, než se vymaníme z těch všelijakých chimér a budeme na úrovni, která se po nás vyžaduje a očekává. V

0 0
možnosti

villík

11. 12. 2010 14:05
Jednoduše se to dá říct:

Nesoudně importovaný  "amerikanismus" v rodině se projevuje i ve škole.

Nic víc.

0 0
možnosti

Maura Irena

11. 12. 2010 14:07
Re: Jednoduše se to dá říct:

R^

0 0
možnosti

Kozel_

11. 12. 2010 13:40
Potíž je, že dětem i rodičům nejde o vzdělání

ale o získání absolutoria školy. Vědomosti berou jak nutné zlo, které k projitíž školou je nutné. Do určité míry to je normální, někdo chce dělat nějaký obor, ten ho zajímá, ale na sš ho např. nebaví dějepis. Naučí se, aby prospěl nebo měl jedničku a je to v pořádku. Potíž je, když ten nezájem je o všechny či většinu předmětů. Učit se nebaví, předměty nezajímají - hlavně dostat ten papír ze školy.

Leckdy nejde ani o zájem dělat nějakou profesi, např. někdo chce dělat zubaře, stavitele apod. Je tu plno absolventů humanitních oborů a pseudooborů, různých ekonomů, manažerů atd. Kdysi vystudovaný filozof měl šanci dělat úředníka, archiváře, učitele na gymnáziu. Ty doby dávno pominuly. Dnes např. většina vystudovaných pedagogů nemá úmysl ani rok si zkusit jít učit, rovnou jdou dělat jinam. Lidé tedy získávají titul, aby byli vš, ale dělají mimo obor - s tímto už jdou studovat. Humanitní obory jsou často jen cestou jak snadno získat ten papír na vš vzdělání, o zájem tu nejde ani náhodou.

0 0
možnosti