Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Alka.24

4. 6. 2011 15:10
Já tedy

pokud zavařuji ovoce dám na tři litry vody jedno kg cukru. Tak mi to naučil tchán. Je to rychlé. Pokud dělám povidla / jablečná, hrušková, švestková apod. /, dám je do trouby a peču a peču. Po třech až čtyřech hodinách / někdy i déle / ponorným mixérem  domixuju kousky a dám do skleniček a uskladním do hodně studena. 

Jinak se ráda poučím. ;-)

0 0
možnosti

Maura Irena

4. 6. 2011 17:07
Re: Já tedy

Já taky peču povidla. To mně zase učila babička, ale s cukrem, vodou do kompotů se patlám podle receptů pro jednotlivé druhy ovoce. Snažím se, aby mělo ovoce po naložení dobrou chuť. Většinou se u nás kompoty nejí, ale spíš je používám do táčů, koláčů, pohárů, pudingů, košíčků, na tvarohové knedlíčky apod. apod. JInak děkuji za radu. Zkusím podle Vás.

0 0
možnosti

eNden

4. 6. 2011 8:37
Když jsem

si přečetla, že je v bábovce 12 vajec, tak to se mnou málem seklo. Já když dám na 1/2 kg mouky 4 vejce, tak si myslím, jak je to hodně :-). Zvolila jste moc príma téma. Naši předkové zavařovali jak diví, dnes je to opravdu minimum lidí. Jdou a zavařeniny a kompoty koupí. Jenže výběr v kompotech je hodně omezený a v marmeládách a džemech to ovoce jen "tak proběhlo okolo", jen málo je jich poctivých. Já považuji královnu džemů ze smíchaných - rybízů a malin. Na palačinky jedinečné!

Já za celý rok nekoupím cukr, jen pro návštěvy, moje tchýně kupovala balení po 10 kg jako všechny hospodyňky a zavařovala vše co jí vyrostlo na zahrádce, co jí kdo dal nebo k zavaření koupila. Kde jsou ty doby. Dnes je jí 90 let a už tak jedině naložit houby do octa, když jí je někdo z lesa přinese ...

Hezký, těším se na další článek

0 0
možnosti

Maura Irena

4. 6. 2011 14:16
Re: Když jsem

Se mnou taky ta bábovka sekla, když jsem ten recept studovala, ale je fakt výborná. Naši předkové, jak jsem zjistila bedivým čtením starých receptů, žili plnohodnotně, pokud jim to události dovolily. A kdybyste viděla, jak se prostíralo! No já jsem chodila po lidech a sbírala staré recepty na zavařování. Hlavně ty finty, aby se to nekazilo. Taky jsem pilně překládala s poznámek mých předků, protože dřív se zavařovalo všechno, domácnosti se snažily být soběstačné a myslím, že na to zase dojde.

0 0
možnosti