Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vlad IV

5. 7. 2011 0:42
Doporučuji

přečíst nějaké Husovo dílo celé,a nejen opisovat vytržené citáty.......

0 0
možnosti

Maura Irena

5. 7. 2011 8:38
Re: Doporučuji

Dobrý den. Citáty jsou uvedeny proto, aby si čtenář udělal představu o jeho vyjadřování se, protože to je, pro dnešní dobu, skutečně vzácné, až strhující. Když jsem studovala období, které se moje články týkají, četla jsem autory. A také, když jsem studovala baroko, které mne baví, četla jsem i, kromě slavných Apologií, paměti J.M. Slavaty a to je tedy dílo. Sice je to na delší dobu, protože si zvyknout na jazyk, není jednoduché, ale já bych také doporučila každému studentovi, aby se do děl začetl a lépe pochopil protagonisty dějin. Ovšem, myslím, že by mne studenti vynesli z posluchárny v zubech. Tak jsem to tak koncipovala, že jsem vložila citace a snad někoho chytnu na vějičku v této počítačové době. Dnes lidi všechno berou povrchně a jejich srdce se nějak vyprazdňují ... já nevím, co s tím. Tak u toho zbydeme my, kteří tu starou historii českou máme rádi. V

0 0
možnosti

Antarr

4. 7. 2011 18:00
Karma!

Husovo vroucí, bytostné přimknutí k pravdě, k jejímu věrnému následování v hlubokém souladu nejniternějšího přesvědčení a skutků každodenního života zůstává přes proměny věků a dílčích filozofických i teologických náhledů trvalou výzvou duchovního dědictví našeho národa. Zvláštního významu však nabývá dnes, v obecné potřebě hluboké proměny smýšlení a jednání tváří v tvář prahu třetího tisíciletí. Velkým vkladem Jana Husa do evropských dějin byl princip osobního ručení. Pravda pro něj nebyla jen volně přenosnou informací, ale životním postojem, závazkem a nárokem. Tím se začala vlastně stávat rozhodující společenskou veličinou konkrétní a jedinečná lidská bytost a její transcendentálně zakotvená odpovědnost. Tedy přesně to, co by měla ctít a oč by se měla opírat celá moderní civilizace. (V.H.)

0 0
možnosti

Maura Irena

4. 7. 2011 18:38
Re: Karma!

Děkuji Vám za sebe i za mé čtenáře, že jste to tak úžasně shrnul. Nezdržela jsem se slz, když jsem ty díly psala až do jeho smrti. A současně si to všechno, co jste napsal plně uvědomuji, proto jsem si tu práci dala, abych to sepsala podle pramenů a jeho čistých myšlenek i skutků. Současně - nemohu se zdržet toho, je to kauza, kterou by si měli lidé v Čechách zapamatovat. On je příkladem, opravdu příkladem a pokračovatelem v duchu Ježíše pro budování moderní civilizace. Děkuji ještě jednou a buďte zdráv. Pěkné svátky. V

0 0
možnosti

dolch

4. 7. 2011 12:23
Moc pěkný

:-)R^ Už se těším na pokračování i na příspěvky zdejších ortodoxních katolíků :-)

0 0
možnosti

vatsuk

4. 7. 2011 8:22
Mistr Jan HUS

[>-] ČECHY - ČECHŮM R^ díky [>-]

0 0
možnosti