Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SP

Skeptik Pavel

5. 9. 2011 23:52
Hezký napsáno,

mám to podobně ovšem z moravského pohledu - Skácel, Mikulášek, Janáček, podlužácké písně, Pálava ale vnímám i ten zvláštní genius loci Brna, kde potýkání s Němci bylo často dosti urputné ale přesto nějak cítím, že bez nich by Brno nebylo Brnem, tak jako Praha by bez Italů a Němců nebyla Prahou. Člověk je až překvapen,  kolik zapomenutých osobností německé národnosti v Brně působilo. A až na výjimky, jakou byl třeba  Mendel, se o nich už dnes u nás neví. S odsunem Němců po 2. světové válce tenhle svět definitivně zmizel a vše bylo převrstveno. Ale zmizel i ten meziválečný kvas, kdy bylo Brnou mekkou českých architektů, literátů a hudebníků. Po hrůzách 2. světové války  došlo k odsunu a zániku německé ekumeny v Brně. Po převratu v 48. zmizela i Morava jako svébytný správní a historický útvar a začala se rozlézat komunistická tupost a zloba. Brněnský svět byl povážlivě ochuzen. I když pak přišel záchvěv v 60. letech, už to nebylo nikdy ono. Vlastně dodnes se z toho Brno nevzpamatovalo.

0 0
možnosti
IA

Maura Irena

5. 9. 2011 23:56
Re: Hezký napsáno,

Lidé tomu musí pomoci sami. Pamatuji Skácela, Mikuláška a do Janáčkovy akademie jsem chodila studovat hudbu. V Brně je spousta krásných míst, ale já k Brnu neumím přilnout. To nevadí ...

0 0
možnosti
JV

Josef II

5. 9. 2011 23:51
Cestina je tezka, protoze je dilem lidove tvorivosti !

Ostatni velke evropske jazyky prosly tisiciletym vyvojem, kdy je uceni a vzdelani dvorni pisari zjednodusovali a upresnovali. Cestina ma jen zbytecne komplikovanou mluvnici, ktera ji na srozumitelnosti a presnosti neprida.  Za nejpresnejsi evropsky jazyk je povazovana francouzstina a proto take vsechny dulezite mezinarodni smlouvy jsou formulovany francouzsky. Pouziva ji i OSN. Na cestine by mel razne a nebojacne zapracovat ustav jazyka ceskeho, aby nevyhynula. Na lidovou tvorivost se spolehat neda. Ta zavadi do jazyku spise nesmysly !!

0 0
možnosti
H

hk136

5. 9. 2011 23:54
Re: Cestina je tezka, protoze je dilem lidove tvorivosti !

Mám v sobě sedmičku Cotes de Roussillon a Duc de Cherence, ale podobnou pičovinu bych nepodepsal, ani kdyby mi slíbili bednu Dom Perignol (nesmyslné francouzské akcenty vynechávám)...

0 0
možnosti
MT

Marek Trizuljak

5. 9. 2011 23:18
Moc pěkný článek

R^:-)R^ Níže je zajímavá diskuse, někdy taková ta "typická", ale většinou přínosná.

K povídání o zdrobnělinách - ty zná například i italština a některé znějí kouzelně.

0 0
možnosti
IA

Maura Irena

5. 9. 2011 23:29
Re: Moc pěkný článek

řekla bych, že Němci a Češi jsou v něčem rozdílní a v něčem stejní, ale nikdy to nepasuje do sebe, proto si také smíšené rodiny moc mezi sebou nerozumí. A mít česko-německé příbuzenstvo je fakt sranda. Já to trochu popisuji ve Vídeňských bonbóncích. Já jsem třeba známá tím, že všechno dotáhnu do konce a Čechům se to nelíbí. Ale zase přijdou, když potřebují, aby něco někdo pořádně udělal. A nejvíc mne přijde k smíchu to německé komandování. To Češi úplně ignorují. Ale přes všechny ty neshody se stejně rádi sejdou u piva a zpívají jak o život. Přeci mají něco společného. ;-D

0 0
možnosti
K

kevinbb

5. 9. 2011 23:02
Moc pekne a verim,

ze i pravdive.

R^

0 0
možnosti
IA

Maura Irena

5. 9. 2011 23:04
Re: Moc pekne a verim,

Pro mne ano, vyjádřila jsem své pocity. Každý má jiné. Každý to vidí jinak, já takto. Díky V

0 0
možnosti
H

hk136

5. 9. 2011 22:29
2

Jinak teda Kafka byl bezesporu Němec, Klostermann dost možná taky...

Kdyby si pár (resp. trio) salónních intelektuálů v 19. století neusmyslelo úplně zbytečně resuscitovat slovanský dialekt, tak jsme všichni Němci... A bylo by to dobře...

S pozdravem Jiří Reinhold....

0 0
možnosti
IA

Maura Irena

5. 9. 2011 22:35
Re: 2

Já nevím, já jsem napůl Němka, spíš etnicky víc než míň a přesto mám chuť takto psát.

0 0
možnosti
H

hk136

5. 9. 2011 22:23
xxx

Nějak mám problém poznat, jestli je to ironie nebo ne...

Je to ironie nebo není?

0 0
možnosti
IA

Maura Irena

5. 9. 2011 22:32
Re: xxx

Nevím, jestli můj článek vyznívá ironicky. Byl by to v tom případě ztracený čas.:-)

0 0
možnosti