Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Saša

23. 9. 2011 9:53
No jistě.

Vždyť Vy trvdíte, že Ježíš Kristus se stal Synem Božím skrze vzkříšený z mrtvých.

My však, katoličtí, ortodoxní i evangeličtí křesťané věříme, že Ježíš Kristus je Božím Synem jedné podstaty s Otcem navěky a mimo čas. Již před početím v lůně Mariině byl Božím Synem, byl jím při narození a byl jím po celou dobu svého pozemského života. Ne až po svém zmrtvýchvstání.

http://www.modlitba.cz/?pid=78&xid=_3&art=7

Ariáni popírali božskou podstatu Ježíše Krista. A vy mu ji jaksi neoariánsky přiznáváte až pro dobu po vzkříšení.

0 0
možnosti

Maura Irena

23. 9. 2011 17:43
Re: No jistě.

Sašo, já nejsem křesťanka a i když se snažím vaše učení pochopit, i když z jiného pohledu, určitě nečteme stejnou literaturu. Vy jste měl to štěstí, že jste se na něčem ustálil, já jsem stále v roli učedníka, který hledí s otevřenou pusou na svého Mistra. A rozhodně si nedovoluji cokoliv hlásat. Jen se snažím konstatovat. Tak to je .... zatím ... už na sobě pracuji V

0 0
možnosti

Saša

22. 9. 2011 9:48
Nevědomky či úmyslně?

Svůj dramatisační dar zde užíváte k hlásání jakéhosi neo-arianismu.

To je úmyslně, nebo z nevědomosti?

1 0
možnosti

Maura Irena

22. 9. 2011 19:04
Re: Nevědomky či úmyslně?

že by až tak? No né. ;-D

0 0
možnosti

martin pinc

22. 9. 2011 8:55
Zajímavé, ale pár tvrzení nerozumím...

...například větě "Pavel založil církev, která věřila v křest, měla obřad Poslední večeře Páně, a která disponovala vírou, že Ježíšova smrt a vzkříšení byly naplněním jeho proroctví; zároveň však také jevila sklon přidržovat se názoru, že obřízka je úzce spojena se spásou a že velká část - možná dokonce celý - Mojžíšova zákona stále platí." Podle toho, co čtu v Novém zákoně (v knize Skutků apoštolských), Pavel církev nezaložil, ale připojil se k ní. Tato církev spíše než by v křest věřila, tak jej uskutečňovala, spíše než by měla "obřad Poslední večeře Páně", se společně scházela k slyšení Božího slova, lámání chleba a modlitbám - součástí těchto setkávání pak bylo i hlubší obecenství Večeře Páně. Názoru křesťanů - farizejů, že obřízka je spojená se spásou apoštol Pavel oponoval a jeho názor a autorita v církvi převládl, protože i ostatní apoštolové skrze vedení Duchem svatým  nahlédli, že to není jen lidský argument, ale že vůle Boží.

0 0
možnosti

Maura Irena

22. 9. 2011 19:05
Re: Zajímavé, ale pár tvrzení nerozumím...

Díky za nosný komentář. R^V

0 0
možnosti

lubanek

22. 9. 2011 8:50
Hezké.

Zdravím. Ano Ap. Pavel měl veškeré vzdělání jako mnoho dnešních teologů a myslel si že jeho učení a jednání je správné. A přesto přezevšechno to nebylo podle Boží vůle a proto ho Bůh na cestě do Damašku oslepil. Skut. S. Ap. 9:3-....... To veliké světlo Logos ho oslepilo a on se zeptal," Kdo jsi Pane," Odpověď přišla," Já jsem Ježíš.  Zde je jeden z důkazů že Ježíš žije. On vyšel z Boha a k Bohu se navrátil. Do stejné formy kterou následoval Mojžíš atd.

Přeji hezký a požehnaný den.:-)

0 0
možnosti

lubanek

22. 9. 2011 9:36
Re: Hezké.

Pavel řekl: Gal. 1:10.. Nebo lidské-liž věci překládám? Kdybych se zajisté jistě lidem zaliboval, služebník Kristův bych nebyl. Dále 11a 12..Oznamjiť pak vám bratři, že evangeliumto, kteréž kázáno jest ode mne, není podle člověka. Nebo aniž já ho přijal od čloěka, ani se naučil, ale skrze zjevení Ježiše Krista. Pavel věřil v křest ve Jméno Pána Ježíše Krista jak to vyslovil AP. Petr. Skut. 2:38... a ve Skut.19:2-6...  On si byl se svým posláním tak jistý, že mohl říct: Gal. 1:8-9.... Ale bychom pak i my neb anděl s nebe kázal vám mimo to, což jsme vám kázali,prokletý buď.  9.. Jakož jsme prvé pověděli, aještě znovu pravím: Jestliže by vám kdo jiné evangelium kázal mimo to,kteréž jste přijali, prokletý buď. Pavel to mohl směle říci, protože měl přímé poslání od Ježíše.R^:-)

0 0
možnosti

kterej

22. 9. 2011 7:22
PARÁDA

PARÁDA, TĚŠÍM SE NA POKRAČOVÁNÍ R^

0 0
možnosti