Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

lubanek

7. 10. 2011 18:04
Díky za hezký článek.

Přeji hezký den.:-)

0 0
možnosti

Maura Irena

7. 10. 2011 18:33
Re: Díky za hezký článek.

Lubánku, to jsem ráda, že se vám líbil. V

0 0
možnosti

3lipy

7. 10. 2011 8:41
Taky v tom tápu.

jsem věřící, Krista si vážím za to co na zemi vykonal, ale zatím mám Boha jen jediného...?

0 0
možnosti

Maura Irena

7. 10. 2011 10:20
Re: Taky v tom tápu.

Je to jen historie po ukřižování a formování raného křesťanství. Když jsem studovala va Právnické fakultě církevní právo, tak jsem si musela napsat takový manuál, abych pochopila ideu, kořeny, systém a smysl. A právě jsem začala číst církevní otce, patristiku a dokumenty koncilů. Kameny víry a samozřejmě i historii, církevní dějiny. Nyní mne čeká jdna z nejtěžších zkoušek na teologické fakultě, a to jsou právě církevní dějiny. Studium je to strhující, úžasné, osobnosti, které v těchto dějinách vystupují už v raném věku fascinující. Je to svět, který je mnoha lidem uzavřený, protože se to do hloubky neučili, ale já, což je můj soukromý názor, si myslím, že spolu s institucí vznikaly vzácná díla, která jen podporují úsilí věřícího člověka o poznání a pochopení obrovského přínosu křesťanství i života a díla prvních mužů a žen, kteří stáli na počátku.

0 0
možnosti

martin pinc

7. 10. 2011 1:18
Paní Mauro,

Velmi oceňuji Vaši neutuchající snahu přiblížit čtenářům vašeho blogu velké postavy křesťanství. Musím se ale přiznat,že určitým Vašim výkladům Bible občas nerozumím. Například - když Pavel mluví, že nechce posuzovat Krista podle lidských měřítek ("tělesně"), má podle mne zcela nepochybně na mysli to, že je třeba jej vnímat v duchovní rovině, nikoli podle toho, jak se jeví člověku, který nemá Ducha svatého. Takový člověk si více všímá vnějších projevů (např. činění zázraků jako Židé, nebo výmluvnosti a lidské moudrosti, jako Řekové), místo aby se soustředil na to, co je hlavní poselství evangelia t.j. poselství o Ukřižovaném, který zemřel za naše hříchy.. Proto také pokračuje ve stejné 2. epištole do Korintu "kdo je v Kristu, je nové stvoření". Proto zdůrazňuje, že se chce ve svém zvěstování vždy soustředit na vykupitelské dílo Krista, aby nebyl vyprázdněn jeho kříž. Přitom není pochyb o tom, že skrze Pavla se děly mocné zázraky a také že to byl člověk nadaný neobyčejnou moudrostí.

0 0
možnosti

Maura Irena

7. 10. 2011 2:33
Re: Paní Mauro,

Vážený pane, já vám rozumím, ale moje blogy jsou též pro nevěřící lidi, kteří jsou tímto informování o velkých postavách křesťanství. Já zde Bibli nevykládám, ale mluvím o ni k lidem, kteří ji třeba ani neotevřeli a nepřiblížili se k těmto postavám. jako je Ježíš, Pavel, Petr a jiní, kteří budou následovat. Jistě, že je to pro mně obtížné zachovat historickou linii a zasadit do ní lidi, kteří měli vliv na vytváření moderní civilizace, v které křesťanství hrálo dominantní roli i díky obětem. O hlavním poselství evangelia se lidé dozvídají na jiných místech podle svého zájmu a probuzení. Na svých blozích nechci v žádném případě šířit jakoukoliv ideologii. Ale o těch ideologiích hovořit. Je na čtenářích, jak se k tomu postaví a zda budou hledat bližší souvislosti a posilovat své znalosti.

0 0
možnosti