Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dunja

11. 12. 2011 21:40
Jen poznámka

Za Omara a jeho nástupce Othmána (zetě Mohamedova) nevzniklo 114 súr (kapitol) koránu, které obsahovaly „zjevení“, jež hlásal Mohamed, ale už dříve byly jednotlivé súry zaznamenány na listy a pergameny a uchovávány po Muhammadově smrti u jeho manželky Hafsy a dcery Umara. Uthmán zjistil, že z rozšířením islámu se vedou spory o způsob čtení Koránu a z obavy, že by se toto mohlo dále zvrhnout, dal na základě záznamů a znalosti společníků (pouze důvěryhodných a několikrát se ověřoval záznam) sepsat Korán do ucelené podoby a kopie rozeslat místodržícím. 

U arabštiny totiž vyvstává problém, že nevokalizovaný text bez její znalosti lze velmi těžko přečíst a je snadné udělat chybu a tak posunout význam slov úplně jinam.

Jinak šía také vyčítá Uthmánovi, že prý vynechal súru, ve které Muhammad ustanovil právě Alího svým nástupce.

;-)

0 0
možnosti

Maura Irena

11. 12. 2011 22:12
Re: Jen poznámka

Děkuji, V mých textech je to poznamenáno tak, jak jsem to napsala. Ale pevně věřím, že všichni vedou neustálé spory o písmo, píší hrozně moc knih, i křesťané, hádají se o pravost a tak je možné, že někdo napíše něco, co druhý odmítá. Já jsem Korán trochu zkoumala, pevně věřím, že až bud o něm psát v souvislosti s evropskými dějinami, že v diskusích se vždcky objeví někdo, jako vy, který napíše něco zajímavého, aby z toho měli čtenáři užitek. Psát o hostorii je riziko, o koránu a bibli nebo tóře ještě větší, ale já ho ráda podstoupím, pokud to bude čtenářům užitečné a pokud bude někdo ochoten mé texty doplňovat. Možná, že se to děcka ve škole nikdy nedozví. Věřte, že i já tahám ty informace odkud mohu. Ale neříkám, že jsou svatosvaté. Konečně, ať si každý najde své.

0 0
možnosti

věrnostní program

11. 12. 2011 21:29
Proč máte u vyprávění o Langobardech obrázky Keltů?

Máte tam spoustu zajímavých informací, ale jsou zmateně a velice nečtivě uspořádané.

0 0
možnosti

jendazmoravy

11. 12. 2011 20:57
Zajímavé, ale prosím, uspořádejte to.

Prosím Vás, máte tam velkou část dvakrát. Vypadá to na nakopírování více pramenů vedle sebe.

0 0
možnosti

Maura Irena

11. 12. 2011 21:05
Re: Zajímavé, ale prosím, uspořádejte to.

Já to psala jako jeden text ze dvou pramenů a tak jsem to taky vsadila do rámce. To, co píšete, nevidím. Můžete mi to označit odkud pokud?

0 0
možnosti