Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bára33

21. 12. 2011 14:59
spravedlnost, rovnost, víra?

Mám obavy, že právě tyhle věci nejsou pro náš národ moc charaktristické. Spravedlnost - možná tak ve Starých pověstech českých, ale určitě ne v novějších dějinách (hilsneridáda, kolaborace, masová podpora stalinistických čistek a politickiých procesů,...). Rovnost - ta u nás bývá spíš rovnostářstvím ve smyslu "ať sousedovi chcípne koza, když já ji nemám taky". Víra? Ta asi nejvíc ze všeho - ovšem víra skutečná, náboženská ... ať už si novináři dezinterpretují výsledky sčítání lidu jakkoliv, téměř nikde nepublikovaným údajem je to, že počet ateistů, tedy lidí bez víry v nějakého boha, klesl od minulého sšítání o 2 miliony... takže k víře se možná pomalu vracíme... však toho už je zapotřebí

0 0
možnosti

Maura Irena

21. 12. 2011 15:27
Re: spravedlnost, rovnost, víra?

Prosím vá, je ve vašich silách pochopit. že pojem víra nemusí mít náboženský charakter? Asi ne, že. To je prostě nad lidské síly a stojí to nad rozumem. Já mluvila )plně o něčem jiném a vy také.

0 0
možnosti

Morava69

21. 12. 2011 14:24
Hmm ...

.... a mě zajímají moravské dějiny moravského národa a náhled na moravský lid...

0 0
možnosti

Maura Irena

21. 12. 2011 15:25
Re: Hmm ...

No, to si budete muset udělat nějaké výpisky z historie a vyjmout to z českých dějin. No, já vám řeknu, že ač žiji na Moravě a ne, že bych se sem nějak cpala, sleduji to od roku 1990 tak mi není jasné, proč nemáte vlastní politickou stranu. Jak někdo z Moraváků přejde do Prahy, tak už neví, kde se narodil. Tak mi tu nepiště ty svoje proklamace.

0 0
možnosti

Leopoldo

21. 12. 2011 13:54
Více by vyhovovalo být potichu

nekdo by si mohl  dát práci dopobrobne analisovat postmasarikovu éru az dodnes.A není se cím chlubit - jako národ.Zbabelost,kolaborace,hanebná podrízenost,krádeze a rabování,udavacství a jiné vlastnosti,kterých ovsem pani Novotná se vyhýbá,které ale jsou,kdyz nekdo opravdu chce být spravedliví a objektivní,jsou ten opravdový charakter ceského národa.Ale  ovsem nevadí a je príjemné pleskat sám sobe -nekdy.

0 0
možnosti

Maura Irena

21. 12. 2011 15:28
Re: Více by vyhovovalo být potichu

Nevyhýbám, jak jsem již jednou řekla, nejsem češka a pokud o tom budu chtít mluvit, a budu mít důvod, napíši studii, ne štvanici.

0 0
možnosti

Petr-007

21. 12. 2011 13:22
Moc si tu historii romantizujete

a vnimate ji cernobile.

1 0
možnosti

Maura Irena

21. 12. 2011 13:33
Re: Moc si tu historii romantizujete

Jste jako historik vzdělaný? Znáte dobře historii, dokážete mi fundovaně oponovat? Vyberte téma a můžeme se pobavit. ;-)

0 0
možnosti

Hellmoon

21. 12. 2011 13:06
scházel v slzách

a co kdyby se scházel v slzách štěstí ..........

made in czech

0 0
možnosti

Maura Irena

21. 12. 2011 13:08
Re: scházel v slzách

zatím jsem silněji zažívala to české truchlení

0 0
možnosti