Děkujeme za pochopení.
P58a40v86e53l 17K24u83c62h21t62a
Paní Ireno, já si bohužel myslím, že Vaše pojetí 100% dodržování parlamentní demokracie vede u nás též do pekel a normální volby 2014 by nic nezměnily. Pochybuji, že by se při síle medií a tlaku kapitálu nepodařilo rozložit problematickou ČSSD. Nějaké nové VV by se zase vymyslely. Možná že za čas řeknete, že tlak Zemana a celé garnitury kolem dal alespoň věci do pohybu. Vždyť ČR neustále klesá a problémy narůstají. A asi i vy víte o poměrech v centru jen malou část.
Četl jsem o SRN tamní úvahy, že jedním z motorů poválečného úspěchu nebyl jen Marshall či jejich Fleiss, ale válkou rozbité klientelistické a korupční struktury. Ty u nás naopak fungují určitě výborně.
I79r90e16n98a 27A60g95h58o34v28á
Dobrý den, pane Kuchta. Děkuji Vám za to, co jste výše napsal. I když jsem velmi opatrná a zatím nerozumím ČSSD po celou dobu od voleb v roce 2010. Uvidíme, zda tlak Zemana bude trvale soustředěný, i když se lekám toho, že je to na jednom člověku, který je ze všech stran ostřelován. Uvidíme, co bude.
M28i44r22o81s63l23a14v 95M68a62c53e60k
Důchodcům je hej. Současný režim neznají, a myslí si, že totalita na pracovištích byla dříve horší než dnes. Je tomu právě naopak - dnes je boj o přežití tvrdý, s minulým systémem to nelze vůbec srovnávat.
I56r49e32n17a 34A48g15h66o61v67á
To je velký omyl, svým způsobem je to stené, ale jen v jiných poměrech.
O15t80t10o 22Č91e66r41n31ý
Postránecký jistě plácl co neměl, i když v kontextu, jak píše kolega dole. Umělci obecně, zvlášť starší generace, by měli být více opatrnějších ve svých vyjadřování vzhledem k angažovanosti mnoha právě v totalitním systému. Jenže i mezi umělci je silný konkureční boj, určité rodiny či bloky umělců ovládají tzv. kulturní scénu a boj mezi nimi si nezadá s "čistotou" na politickém boji. Jednoduše: žádné divadlo či scéna by neměla být státem přímo podporovaná, film rovněž ne, ministerstvo kultury je nesmysl, nemá smysl tako jako by nemělo smysl ministerstvo mýšlení nebo názoru. Potom odpadnou i zásahy státu do obsazování postů a s tím i vyhrocené nálady, protože umělců se každý bojí, nevím proč, asi je to naše historicky vzniklá anomálie. Každý soubor bude mít svého vedoucího, kterého chce, stát by se staral jen o udržování významných budov, které s tím souvisí a byl by klid.
Krok ministra Balvína je prostě i tak nepřijatelný, svět by se nezbořil, ND také ne, kdyby s takovým řešením počkal a řádně si to, i když po svém, odůvodnil. Ty jeho repliky v TV jen ukazovaly na politické rozhodnutí ve stylu co neudělám dnes, zítra možná nestihnu, i on cítí, že Zemanův "protentokrát" visí na hodně tenké nitce.
I71r76e56n55a 16A40g94h73o70v52á
máte plnou pravdu. Ministerstvo kultury\ je k ničemu a mezi umělci by měla existovat volná soutěž. Jestli zaplní nebo nezaplní divadlo, to je jejich problém. Co se týče Balvína - uvidí se později. Až se zvedne opona ...
J19i28ř60í 65S76k16y11b63a
Nějak Vám pane Pavlíku nerozumím,
Ve sdělovacích prostředcích jsem měl možnost bývalou ministryni kultury vidět jen několikrát, většinou se ji redaktoři ptali, jak a na jakých základech byly vyhodnocovány církevní restituce. Vždy odpověděla v tom smyslu, co je Vám po tom. Při svém odchodu z funkce naopak jako svůj úspěch zmiňovala prosazení těchto církevních restitucí. Pokud výběrové řízení na ředitele ND probíhalo ve stejném stylu a ve stejném duchu jako tyto církevní restituce, pak se nedivím, že nový ministr kultury považoval výběrové řízení za nevěrohodné. Nedivím se také současnému premiérovi panu Rusnokovi, že má jako priority jiné záležitosti, než řešit vedení ND, a proto se zachovat tak, jak považoval za vhodné. Nerozumím tomu, proč zmiňujete současného prezidenta, ten v tomto příběhu nefiguruje, byl zvolen legitimním způsobem, a že nechce pustit do vlády znovu lidi, kteří neumějí hospodařit s finančními prostředky, tak se mu také nedivím. Spíše se divím, že právě tito neschopní lidé si vůbec dovolí si říci o další možnost sestavení vlády. Jinak soukromě, je mi zcela jedno, kdo z herců z ND odejde, před lety jsem navštěvoval ND téměř pravidelně, od té doby se vstupné upravilo podle kupní síly zahraničních turistů navštěvujících Prahu, jsem návštěvy omezil. Znám řadu současných herců ND zejména z fimů a televizních inscenací, Pokud najdou tito herci angažmá v jiných divadlech, paradoxně mohou být pro mě dostupnější. Mnoho dobrých a schopných mladých herců by se v ND jako jejich náhrada určitě uplatnilo. Je i dílem zejména pravicových vlád, že lidé vykonávající stejnou pracovní činnost u nás mají zhruba třetinový nebo čtvrtinový příjem oproti lidem na západ od našich hranic. To má i vliv na návtěvnost, zejména osob hlásící se k české národnosti, Pražský magistrát si ale také stěžuje, že pražská kulturní zařízení žádají ještě o finanční dotace na provoz. Proto se domnívám, je třeba řešit celou oblast české kultury, nejem v Praze, zcela novým způsobem. To znamená
J76a38n 74P44a24v61l86í48k
Ministryně Hanáková v církevních restitucích pouze dotáhla, co bylo již léta připravováno, faktem je, že neumí komunikovat s médii, což byla její největší slabina a což je vlastně nejviditelnější na její práci. Domnívám se, že se jí trochu křivdí právě vinou tohoto jejího handicapu. Z vyjádření ministra Balvína vyplývá, že zatímco J. Burian mu přinesl vypracované zadání od bývalé ministryně, a sice audit hospodaření v ND, J.Balvín neměl o tomto auditu tušení, neboť chtěl zadat svůj a místo toho J. Buriana na hodinu za nic vyhodil. Šéf, který si nezjistí relevantní informace a místo toho kde všude shání drby, je podle mě hňup. Herci, kteří podali výpověď, nejsou závislí na ND, mohli proto svobodně zareagovat na situaci, kterou považují za neúnosnou. A to je snad v pořádku, jedná-li člověk podle svého svobodného rozhodnutí.
J73a28n 66P68a87v97l66í36k
Ač jsem dalek toho, abych považoval totalitu za decentní, výrok V. Postráneckého zazněl v kontextu lidsky ponižujícího, bez komplexní znalosti věci, tedy z hlediska profesionálního nekompetentního, z hlediska politického hloupého vyhazovu J. Buriana z funkce ředitele ND ze strany ministra kultury J. Balvína. Vnímám ho tak, že ani za totality pan Postránecký nezažil v ND takový způsob jednání. Pokud dáte tento výrok do obecné roviny, podsouváte jeho autorovi něco, o čemž pochybuji, že měl na mysli.
I83r45e14n88a 67A72g63h25o60v31á
Dobrý den, pane Pavlík, osobnost, která má celoživotní zkušenosti s mluveným slovem a jeho použiváním v různých souvislostech, by se dle mého názoru, měla vyslovovat decentně. Pan Postránecký možná nezažil takový způsob jednání v totalitě, ale mnoho lidí ano. I jeho kolegů. Myslím, že pan Postránecký jako umělec by měl lépe vyjádřit, co má přesně na mysli.
Seznam rubrik
- Antika
- Román o orosených růžích
- Umění
- Vídeňské bonbónky
- In memoriam
- Články roku 2011
- 2011 Povídky z maloměsta
- Příroda a její dary
- Hudba pro specialisty na etno
- Zahrada
- 2013
- Územní členění a problematika
- Sociální problematika v ČR
- Martin a Liliana
- Biblické dějiny
- Stres. frustrace, deprese nebr
- 2014
- Mezi drakem a hadem
- Společnost
- Články roku 2010
- 2015
- Z historie
- Demokracie
- Politika
- Smlouvy nejsou kus papíru
- Rodina a život kolem ní
- Tajemství zdraví a krásy
- Umět vařit je -in -
- Povídky a novely na sobotu
- Moje domácí kuchyně
- Milostná lyrika
- Až budou padat hvězdy
- On ženatý, ona vdaná
- Můj rozmarný Bůh, harmonie
- Náboženství
- Občanský zákoník a předpisy so
- Pohádky
- Těžké chvíle s lehkým srdcem
- Filozofování s filozofy
- Ženou v každém věku
- Paragrafy
- 50 +
- Druhé housle
- Čtenářský deník
- Osobní
- Nezařazené
- Rok 2012
- 2017
- Rok 2016