Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Irena Maura Aghová: a co říkal nakonec profesor na tu vaší obhajovací seminární práci? Byl z toho asi poprask. Ještě se vyjádřím k samovzdělávání. To je hezká věc, ale zaměstnavatelé a hlavně stát to často neuznávají. Dají si jen požadavek jen formální vzdělání a tím je to hotovo. A to že si ten člověk mohl dané znalosti doplnit i když nemá dostatečné formální vzdělání je nezajímá.

0 0
možnosti
Foto

Možná řeknu kacířskou myšlenku, ale zdá se mi skoro nemožné, když mládež dokáže hodiny denně mít sluchátka na uších do nichž jim buší furt stejná muzika, většinou triviální s ještě triviálnějšími texty, aby se začala najednou vciťovat do složitých textů s morálními vývody a všeobecně platnými zásadami společenských vztahů byť dvoutisícem let vzdálenými, ale dodnes obecně platnými. To není jen muzika, ale i jiné přehazované vzory co je nutí jen k momentálním úvahám co bude za hodinu a jak si užít to, co mám po ruce, aniž k tomu tu ruku přiložím. Je to všeobecný trend, čest vyjímkám. Jsou.

1 0
možnosti

Naprostý souhlas s autorkou i s Vámi. To, čemu se dnes říká vzdělání, je bohužel jen plytké „klouzání po povrchu", které se k podstatě jevů a dějů dostane jen výjimečně, výsledek toho procesu charakterizoval pan Klaus ml. velmi pregnantně. Proto zde je tak zarputilá nechuť k předmětům, které vyžadují logické myšlení a ve kterých lze znalosti přesně prověřit (matematika, fyzika, chemie apod.), kde nic nelze „okecat". A myšlení přece bolí!

0 0
možnosti
Foto

Karma!

Zejména těch Jidášů jsme v minulém režimu poznali dost a dnes také. Vždyť Jidáš je to prototyp běžného politika! ;-D

Obávám se, že propast mezi lidmi vzdělanými a ignoranty se bude prohlubovat. Maturitní katastrofy to naznačují.

1 0
možnosti

Propast mezi vzdělanými a ignoranty se rozšiřuje od roku 1852, od dob zavedení povinné školní docházky v c. k. mocnářství. S ohledem na to, jak dlouho se tak děje, si myslím, že za života nás dvou se toho mnoho nezmění. ;-D

0 0
možnosti

Hezké počtení, děkuji. Rád se budu opakovaně vracet.

1 0
možnosti

Dobře napsáno. Pochopitelně by studenti měli znát Jidáše. Ale s ideologiemi se musí opatrně, třeba by stejně tak měli znát Annu proletářku ? Je to taky součást našich dějin, ať byly jakékoliv.  

V poslední době se hodně mluví o Koránu - neměli by o něm studenti rovněž něco vědět ? Kdoví, jak bude Evropa vypadat za 50 let :).

Jedna otázka ale je úměrná a nemám s ní problém.

3 0
možnosti

O dějinách islámu hovoří velmi obšírně Šustovy světové dějiny, ale proniknout do Koránu, to je opravdu pro specialisty se znalostí jazyka.

3 0
možnosti

Souhlas. Mám dojem, že naší obecnou vlastností je potácet se od zdi ke zdi. Jo - církev nás utiskovala, klér nás dusil - šup, zakážeme Bibli, zakážeme Ježíše. Bolševik z nás dělal stádo - šup, zakážeme Marxe, politickou ekonomii, vědecký komunismus.

Ale když všechno zakážeme, co nám zbude?

Češi jsou nejateističtější národ na světě. Ztratili jsme Boha a těm, kteří ho hledají či našli, nejenže nezávidíme, ale ještě se jim smějeme. Považujeme komunisty za zločince, máme na to zákon, ale do parlamentu si vesele volíme a neumíme se tomu bránit. Proč to všechno?

Protože opovrhujeme tím, co nám nesedí. Nechceme znát argumenty protivníka, nechceme pochopit způsob jeho myšlení, neumíme přesvědčit. Proto chceme všechno zakázat ve jménu - čeho? Svobody? Svobody nevěřit v Boha? Svobody kdykoliv zavrhnout cokoliv a kohokoliv?

Nejspíš svobody instalovat svůj názor za ten jediný správný...

Za komančů museli studenti teologie povinně studovat marxistickou filozofii, dějiny komunistického hnutí, věděcký komunismus. Většinu z nich to posílilo ve víře. My ostatní jsme to museli studovat také, a většinu z nás to posílilo v poznání, jak je celý komunizmus zlý, nenávistný a nepřející.

Nemá smysl zakazovat. Smysl má vyhledávat příležitosti a nabízet je. Ale nejdůležitější je vědět. Kdo ví, umí diskutovat, a diskuze posouvá věci vpřed. A přitahuje nové diskutující.

Kdo neví, rád se chápe klacku. A klacek zahání lidi do děr a dává jim do ruky kamení. A to nikam nevede. Howgh.

4 0
možnosti

Nahodou Jidas byl jednicka mezi apostoly. Bez nej by krestanstvi nebylo. Koneckoncu Jezis vedel, ze ho napraskal a do zahrady sel i kdyz to vedel. Mohl protahnout veceri tak, aby nebyla posledni, vybourit se, usadit se a v klidu dozit. A nebylo by krestanstvi. Zase kdyby sel primo za Pilatem, tak uz by to byla prilis zjevna sebevrazda. Jidas byl klicovou postavoutoho divneho sebeobetovani.

2 1
možnosti

Z určitého pohledu je každé sebeobětování divné. Nemusíme chodit daleko. Máme Jana Husa, Jana Palacha, Jana Zajíce. Máme Kubiše a jeho skupinu výsadkářů, máme spoustu bezejmenných "podivínů", kteří za války vlastním tělem zalehávali střílny nepřátelských pozic, aby ostatní mohli projít. Máme spoustu lidí, kteří třeba nezahynuli, ale vědomě se vystavují ohrožení života tím, že v zájmu záchrany bližního darují třeba ledvinu nebo část jater.

Sebeobětování je divné sobci.

2 0
možnosti

Pěkně jste to napsala.

V roce 1990 jsem se domníval, že se vzdělání zlepší, prohloubí a rozšíří, když už mu nebudou stavěny do cesty ideologické hranice. Stále nedovedu pochopit, že se stal pravý opak.

3 0
možnosti
Foto

Irenko není co dodat ta poslední věta nakonec vše dokresluje. Za mě karmaR^

1 0
možnosti