Děkujeme za pochopení.
A88l35e17š 90M64o59r72b38i64c12e20r
Nic proti tématu, to vítám.
Spíše jen technická poznámka k formě -- je to hrozná suchařina. Lidi to brzy přestane bavit.
Ten dějinný výčet je třeba prokládat příběhy, které tu konkrétní dobu nasvítí mnohem jasnějším světlem.
Třeba dobu apoštolskou nejde jen tak odbýt jedním suchým odstavcem.
Třeba apoštol Pavel. Vždyť je to impozantní postava!
Chodil od města k městu, nejdříve na blízkém východě, pak vyrazil do Evropy, a šířil Zvěst o Ježíši Kristu. Neměl žádné majetky a nikde se nezdržel dlouho. Ale kam přišel, tam vznikla křesťanská komunita, která ho vybavila na další cestu a sama se pak dále rozšiřovala a rosla. Síla jeho Zvěsti musela být obrovská! Vždyť sémě jeho víry přetrvalo dva tisíce let a dnešní Evropu si bez něj nejde vůbec představit.
* * * * * * * *
Tak že volám, trochu života! .
I38r24e91n91a 79A84g81h19o74v57á
Pane Morbicer, to je spíš informativní článek v rámci dějin náboženství. děkuji Vám za radu, ale lidé, kteří se chtějí seznámit s tématem, mají možnost si přečíst celé řady knih, které je poučí, osvítí a vzdělají.
J17a31r64o64s61l78a40v 60T64a37c84h50o82v78s32k91y
Zajimave cteni. Nicmene verit znamena nevedet. My vime z historickych pramenu, ze osoba jmenem Jezis existovala, ale nevime, jestli konala zazraky. Stejne je to s Bozi realnou existenci. Porad je tu moznost, ze krestanstvi je jen sikovne PR spolku vznikleho zacatkem letopoctu.
V82i96k56t61o18r 51S77o76u25č52e91k
Sv. Augustín je učitel církve a jeho názory jsou více než poplatné. Protestanté by jen těžko snesli Augustina.
Co mě v článku chybí je zmínka o svatém Ignáci z Antiochie, který je první o kom víme, že použil termín katolická a křesťanství.
A nechápu tu vágní definici pojmu "víra". Sv. Alfons Liguori učitel církve: "Víra je Boží milost, skrze kterou člověk věří, na základě Boží autority, tomu co Bůh zjevil a co učí skrze jeho Svatou církev."
I64r54e77n66a 70A51g38h85o29v22á
Děkuji, pane Souček. Sv. Augustin byl během středověku přijímán a také kritizován, což je dobře, protože jeho myšlenky a dílo stojí za diskusi ještě také v naší době. Já jsem jen chtěla v článku uvést stručně, o co se opírá křesťanství, protože to bychom museli rozebírat členy antiochijské a alexandrijské školy a rané filosofy a pak by tomu nerozuměli ti, kteří tyto věci nestudovali. Ale pokud si lidé přečtou Váš příspěvek, jistě své své znalosti, pokud budou chtít, doplní.
J37i27r68k55a 44S69e10v87e17r17a
Jako někdo kdo se o ranné křest´anství zajímá již téměř třicet let, dávám vám za pravdu v jednom: náboženství a víra nejsou stejnná věc. Daleko ne. Já bych to dokonce řekl, že ten rozdělovací bod je mezi "náboženskými představami" a vírou. Křest´anství se vyvíjelo ne jako jediné, naprosto homogenní hnutí, i když samozřejmě toto bylo ortodoxním církevním záměrem který nakonec uspěl. Ovšem , monho lidí si vykládá špatně definici víry Vincenta de Lérinse z 5ého století, jako to "v co jsme věřili všichni, vždycky, a od počátku". Ne všichni křest´ané jeho doby byli katolíci. Boj proti Marcionské verzi nebyl ještě dokončen. Co se týče pochyb o Ježíšově existenci, jistě to nezačalo s Reimarem v osmnáctém věku. Již epištola Jana v Novém zákoně (2 Jana 1:7), odsuzuje a proklíná jako lháře a antikrista člověka kdo kázal, že Ježíš se "nevtělil". Jestli se vtělil nebo ne, nebo vůbec co to znamená, není zde to podstatné. Podstatné je vysvětlit jak se do víry v Krista dostal nápad, že on je pouze spirituální bytost, jenž věrohodné častuje svým zjevením a vkládá do nich svá proroctví. Mluvíme o době několik generací po té, kdy Ježíš měl žít na zemi jako jeden z nás. Nedělám závěry. Poukazuji.
I69r55e23n83a 11A24g17h71o72v39á
Děkuji, velmi zajímavě jste doplnil můj článek. Snažila jsem se podat základní rysy, hlavně pro ty, kteří se křesťanstvím do hloubky nikdy nezabývali. A taky v přiměřeně dlouhém textu, aby se do toho nezamotávali. Jistě, že je lákavé rozebírat každého filosofa a teologa z prvních století, ale to si asi oba ponecháme ke svému soukromému studiu. Děkuji mnohokrát.
V72í25t 18K79l62í15m57a
Můžete mi prosím poslat své příspěvky o judaismu i křesťanství poslat na můj mail?
Předem děkuji,
Vít Klíma
vitklima@seznam.cz
O44t25a73k93a26r 95V24a38g54n83e14r
Vaše příspěvky jsou více k zamyšlení než ty mé a tak si je musím uložit, vytisknout a přečíst vklidu.
I14r10e64n86a 95A39g36h88o46v81á
Jestli otřebujete, dám je do pdf a pošlu Vám to celé emailem. Děkuji Vám, že jste tak laskav k mé práci.
Seznam rubrik
- Antika
- Román o orosených růžích
- Umění
- Vídeňské bonbónky
- In memoriam
- Články roku 2011
- 2011 Povídky z maloměsta
- Příroda a její dary
- Hudba pro specialisty na etno
- Zahrada
- 2013
- Územní členění a problematika
- Sociální problematika v ČR
- Martin a Liliana
- Biblické dějiny
- Stres. frustrace, deprese nebr
- 2014
- Mezi drakem a hadem
- Společnost
- Články roku 2010
- 2015
- Z historie
- Demokracie
- Politika
- Smlouvy nejsou kus papíru
- Rodina a život kolem ní
- Tajemství zdraví a krásy
- Umět vařit je -in -
- Povídky a novely na sobotu
- Moje domácí kuchyně
- Milostná lyrika
- Až budou padat hvězdy
- On ženatý, ona vdaná
- Můj rozmarný Bůh, harmonie
- Náboženství
- Občanský zákoník a předpisy so
- Pohádky
- Těžké chvíle s lehkým srdcem
- Filozofování s filozofy
- Ženou v každém věku
- Paragrafy
- 50 +
- Druhé housle
- Čtenářský deník
- Osobní
- Nezařazené
- Rok 2012
- 2017
- Rok 2016