Děkujeme za pochopení.
M29o83j46m40í18r 29R23o37d15e33n
Dnes se ukazuje že vzdělání a přístup ke vzdělání je jen jedna věc, druhá věc a to je podstatné je osobnost- ti, jež mají určité predispozice a zde je dán určitý rámec a cit a schopnost pojmout určitou věc.
My bezduše apelujeme na vzdělání a výsledek je "vykořeněné" nové generace a rozpad institutu rodin a společenských hodnot.
Nejvíce vzdělání a tvárnost osobnosti dává to co je zadarmo a tím je sám život. Přílišná snaha sejmout z lidí jejich karmický plán a odpovědnost k vlastnímu životu, vede k aktuálnímu stavu západní společnosti.
Dale zde platí určité pravidla a zákony. Každá generace to vidí podle svého a každá nová generace je jiná a má jiné pohledy a potřeby, tah. Tedy nic není věčné, dvě tři generace to prostě smetou ... .
Další pravidlo a to už jsem zmínil je neustálý vstup nových generací jež začínají vlastně od znova a chtějí to po svém, než dospějí do věku kdy to sami pocítí od dalších a pochopí určité marnosti marností.
Osobně se ptám co pořád vede člověka od nepaměti vidět a citít že společnost je špatná jen proto že není na mé generační rozonanci a mém chápání světa. Narozdíl od nás společnost není soliter, ale velmi složitý a časově rozložený ekosystém který se zkrátka chová po svém, má vlastní nástroje, zákony, vývoj i hranice. Zkrátka je to náš problém, sama společnost je jiná a nemá s námi nic společného ! Je to to vlastně neoduševnělý rodičovský instinkt ... .
I32r32e71n44a 71A61g40h24o32v78á
Na Vaši otázku Vám snad umím odpovědět - je to ambivaletní povaha lidské osobnosti.O tom hovoří dílo "O Boží obci I.II, sv. Augustina Aurelia a též křesťanští politologové a antropologové. Skutečně, vzrušující četba.Děkuji.
P76a52v89e59l 85V55r46b91a
Irenko, pěkně shrnuto. Stále častěji si pokládám otázku, zda-li například ti, co si zvolili poslání učitele, na to skutečně mají. Obávám se, že nikoliv. Na druhou stranu je zde i určitá neodpovědnost rodičů, třeba i v tom, že svá dítka rozmazlují a mají vše nač si vzpomenou, nebo rodiče, kteří na děti nemají čas, at již kvůli práci nebo nezájmu.
I55r83e60n11a 36A28g51h41o24v23á
anebo nevědí, co by kom měli vlastně říkat. Díky Pavle a hezký den.
D38a31l89i13b88o46r 32B58a64r87t47o64š
Ano, máte pravdu školství je základem všeho. Protože se jedná o informace a předávání těchto informací na další generaci. Jenže dnes máme trochu jinou situaci. Informace si dokážete sehnat na internetu. JENŽE. Jenže je většina lidí neumí vyhodnotit. A tak by se škola, krom toho, že předává informace, měla i soustředit na výuku zacházení s informacemi. A to je velmi složité. A umí to málokdo. A prvně se to musí naučit učitelé budoucích učitelů.
citát vašeho textu////////Myslím, že by v čase mělo být jasné, jaké obory jsou prioritní pro tu kterou dobu, které zájmové a školství by mělo mít připravené nejen učitele na všech stupních vzdělávání, ale také osnovy, podle kterých povedou vzdělávané. Tedy první prioritou je řádné a promyšlené vzdělání v obojím směru, tedy prioritních i zájmových,
Zdroj:http://irenamauranovotna.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=535629////////konec citátu
Protože celý vzdělávací proces trvá necelých 20 let a protože je nutné prvně vzdělat učitele učitelů, je taková vaše myšlenka jen velmi těžko proveditelná v krátké době. A navíc máme jeden obrovský problém, jestliže vezmete do úvahy , že na změnu, kterou navrhujete, potřebujeme cca 30 let, je pak ovšem nutné přesně vědět, co bude za 30 a více let, abychom byli schopni učit to, co budou lidé za 30 let potřebovat. Musím se přiznat, že nevím, jak byste toto v praxi provedla.
citát z vašeho textu///////A tímto si kladu otázku: proč Italům, Francouzům a Němcům nebylo a není líno vlastnit ve svých fondech kvalitně přeložené texty raně středověkých filosofů a teologů, kdežto u nás jsme skončili s tímto výzkumem v roce 1930 a tato literatura mohla tak dlouho žít protože, že ji zkoumali a překládali v období baroka a národního obrození?
Zdroj:http://irenamauranovotna.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=535629//////////kone ccitátu
Protože je nás jen 10 milion, protože nemáme dost odborníků a dost překladatelů. Němců i Fr je více a mají dost odborníků, je to jen otázka počtu lidí.....viz moje články na tomto foru.
I93r95e47n22a 17A92g50h58o43v67á
Děkuji Vám vřele za Váš krásný komentář, s kterým plně souhlasím. Mějte se dobře a přeji Vám krásné letní dny.
Seznam rubrik
- Antika
- Román o orosených růžích
- Umění
- Vídeňské bonbónky
- In memoriam
- Články roku 2011
- 2011 Povídky z maloměsta
- Příroda a její dary
- Hudba pro specialisty na etno
- Zahrada
- 2013
- Územní členění a problematika
- Sociální problematika v ČR
- Martin a Liliana
- Biblické dějiny
- Stres. frustrace, deprese nebr
- 2014
- Mezi drakem a hadem
- Společnost
- Články roku 2010
- 2015
- Z historie
- Demokracie
- Politika
- Smlouvy nejsou kus papíru
- Rodina a život kolem ní
- Tajemství zdraví a krásy
- Umět vařit je -in -
- Povídky a novely na sobotu
- Moje domácí kuchyně
- Milostná lyrika
- Až budou padat hvězdy
- On ženatý, ona vdaná
- Můj rozmarný Bůh, harmonie
- Náboženství
- Občanský zákoník a předpisy so
- Pohádky
- Těžké chvíle s lehkým srdcem
- Filozofování s filozofy
- Ženou v každém věku
- Paragrafy
- 50 +
- Druhé housle
- Čtenářský deník
- Osobní
- Nezařazené
- Rok 2012
- 2017
- Rok 2016