Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

Čím jsem starší tím více je mi smutno že už své prarodiče nemám. Člověk si uvědomuje co stratil až už je to nezvratné pryč. V

0 0
možnosti
JZ

Ano. A stejně mě mrzí i skutečnost, že téma neúcty ke stáří je u nás spojeno s prezidentskou volbou už od minula. (A bohužel se toho v hojné míře dopouštěli právě voliči Miloše Zemana.)

2 4
možnosti
JZ

Ale jo, dávejte minusy, tzn. klidně s tím nesouhlaste.

Jenže já si (i přes zvyšující se věk) dobře pamatuji, že jedním z ústředních bodů kampaně bylo, že proti sobě stojí chlapík jako rys, plný energie, v překvapivě vynikající kondici a na druhé straně senila, který pořád chrápe a neudrží moč. Zemanův štáb se toho velmi rád držel a p. Zeman se úplně klidně mohl kolegy seniora zastat a mohl říci: "Proboha lidi neblázněte, postavme tu kampaň na jiných věcech a ne na tom, že stáří je zásadní handicap, který člověka dělá méněcenným". Neudělal to a to mě mrzí.

A ano, úplně klidně něco podobného tentokrát mohl říct p. Drahoš a taky to neudělal.

0 2
možnosti
Foto

Věk neskýtá poslaneckou imunitu. Lásku a úctu k zestárlým blízkým nelze použít jako argument k vynucení úcty vůči starci bažícímu po moci, posedlému pomstou a nenávistí. Jan Werich říkával:" Nevěřte ve zmoudřelé stáří, mladej blbec bude jednou starým blbcem,"

1 0
možnosti
FN

Toto je na naší společnosti to ošklivé. Právě lidé, kteří tvrdili, že bojují proti nenávisti a proti rozdělování společnosti, ti kteří kritizovali jednoho z kandidátů na prezidenta, že vykopává mezi lidmi hráz, nakonec ve svém povolebním nenávistném tažení rozdělili společnost na bohaté a chudé, na pražáky a mimopražské, na vzdělané a nevzdělané, na mladé a staré...

Jakoby ten mimopražský, ne tak vzdělaný, ne tak bohatý a ne dostatečně mladý neměl právo své volby. Vždyť nakonec ti méně úspěšní kandidáti, vypadnuvší v prvním kole, kteří dále podporovali neúspěšného kandidáta,,, ale i další plitologové nakonec dali najevo, že sázka na toho konkrétního neúspěšného kandidáta a jeho výběr nebyl zrovna tou správnou volbou. Že měl být vybrán jiný kandidát.

Jestliže se teď v médiích ty takzvané elity vyjadřují proti neúspěšnému kandidátu, tak teď řekněte,kdo volil moudřeji, zda ten deklarovaný vzdělaný bohatý mladý pražák či ten méně vzdělaný starý vesničan???

4 1
možnosti
PK

Moje babička z tatínkovi strany měla velmi tvrdé dětství a lidé takto tvarovaní bývají často i stejným způsobem tvrdí ke svým dětem i vnukům. Tenkrát jsem to nechápal a neměl jsem rád dny, kdy se k ní jezdilo. Poprvé mě 4-letého vystrčila mezi venkovské děti a hned pražák dostal naloženo. Pak jsem nemiloval věty , jako: ,, Když ho posíláš pro to pivo dej mu jednu dopředu na zadek, až to rozlije, nebo rozbije džbán bude již pozdě". No, ale přežil jsem a své děti jsem vychovával jinak.

2 0
možnosti
IA

já jsem taky musela pracovat o prázdninách na statku, aby se mi nezkrátily žíly a vůbec jsem toho nelitovala, babička věděla, proč to dělá. a proto vím, co se lidi na venkově nadřou

V

1 0
možnosti
Foto

Pekny blok. To co pisete o vasi babice je krasne a verte, ze i ja to mel podobne. Babicka uz tady 25 let a deda tricet nejsou. Porad na ne vzpominam a stale jsou pro mne autoritou. Ne vsichni vrstevnici to tak meli. Pro nektere ten vztah byl az opovrzlivy, to jsem tenkrat nedokazal pochopit. Ted uz take starnu a se mnou i ti o kterych jsem se zminil. Maji pozivat i oni tu uctu ve stari, kdyz se chovali, tak jak se chovali? Nevim kdo se tady vyjadroval zle ke starsim, ale ucta by se mela snoubit i s odpovednosti tech starsich k te mlade generaci, co tu po nich zustane.

4 0
možnosti
Foto

Díky, paní Aghová, za Vaše slova. A nejedná se jen pohrdání starými lidmi, ale i těmi, co žijí na vesnici a živí se "rukama". Pocházím z vesnice, prožila jsem tam dětství - pak jsem vystudovala a skončila ve městě. Na vesnici, ke starým rodičům a pak s dětmi k jejich prarodičům, jsme, jezdili pravidelně a starali se o ně až do stáří. (Dědeček 90, babička 84 let). Nikdy jsem je nekritizovala za jejich názory, hovořily za ně jejich zkušenosti, jiné než ty naše. Ctili jsme je, zrovna tak, jak to nám, dětem, vštěpovali oni, když jsme byly malí. "Nikdy nezapomeň pozdravit starou "tetičku" nebo "strýčka", a vždycky jim pomož, když to budou potřebovat." Stížnosti na to, jestli se některé dítě nezachovalo hezky ke starým lidem se řešily nejen doma, ale i ve škole. (Někdy domluvou, někdy i trestem. A často stačila stížnost, že starého člověka nepozdravily, nebo odmlouvaly). To bohužel dnes neplatí, nejen v mnohých rodinách, ale i v médiích - a od profesionálních novinářů. Drsná předvolební kampaňto ukázala v plné nahotě. Je to velmi smutné. Rv:-/

4 0
možnosti
IA

děkuji, moje děti žijí na vesnici, i když se živí učitelováním v Praze. Vím, jak je těžké opatrovat venkovská stavení, sádky, zvířata, Moje prababička vedla statek a dožila se 101 let. Přiznávám, že bych na to neměla sílu a obdivuji ji ve svých vzpomínkách ještě dnes. Podle toho nás taky vychovávali a já umím dodnes spoustu dovedností a jsem ráda, že se dovedu postarat o domácnost jak se patří. Lidé jsou opravdu nevychovaní. Až budou starší, budou si vyžadovat ohleduplnost a úctu, ale nikdo nebude vědět, co to je. Přeji Vám hodně zdraví a sil, krásné jaro a plodné léto.V

1 0
možnosti
LB

Paní Aghová, budete se na mě zlobit, když využiji Váš krásný blog, pod nímž se určitě sejdou hodní a soucitní lidé, a připomenu neštěstí, které postihlo rodinu s třemi dětmi z hájenky v Kajetíně u jihočeského Choustníku?

O případu referovala média, takže jen stručně: rodině vyhořel dům, zemřel popálený chlapeček, a živitel rodiny přišel o nohu, hrozí mu i amputace pravé ruky. Zatím není jisté, jestli vůbec přežije. Zdvihla se velká vlna solidarity s postiženou rodinou, lidé posílají finanční dary na transparentní účet, který je na webu obce Choustník.

Věřím, že díky této informaci se třeba najdou i další dárci...

Velký dík za pochopení.

4 0
možnosti
PJ

P45e21t91r 84J47í39l14e93k

6. 2. 2018 9:39

Jsem také starý, ale často mezi mladými.

Vždy se cítím lépe mezi těmi "sluníčkářskými", kde se ke mě chovají slušně, na rozdíl od Okamurovských nácků - tedy Zemanovců.

Paní autorko vyzkoušejte si to sama.

To co se píše na soc., sítích, plných provokatérů, neberte příliš vážně.

3 10
možnosti
IA

Já se pohybuji mezi mladými lidmi, neboť dělám doktorandské studium a doučuji. Také mám děti a vnoučata. Nějak se mi nedaří rozeznávat, kdo patří k Zemanovi a kdo k Okamurovi, já jen chci, aby nepropadali ve škole, aby byli úspěšní v životě a aby je potkávalo to nejlepší,

9 1
možnosti