Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jistá maličká výhrada. Bedřich Hrozný nerozluštil sumérštínu. Z populárně vědecké literatury jsou dodnes asi zajímavé dvě práce. Zamarovský Na počátku byl Sumer; Kramer Malé dějiny Sumeru.

A fascinující a poučný je konec Sumeru jako první civilizacd. Psychologicky Sumeřany deprimovalo, když se ocitli před neřešitelným problémem. Do studní jim vnikala po vyčerpání zásob sladké vody voda slaná z moře. A oni neměli čím zavlažovat.

0 0
možnosti
Foto

Pěkné R^ Povídání o historii není nikdy dost.

2 0
možnosti

to jsem ráda, že se Vám to líbí. Děkujki, mně taky, a to natolik, že jsem to mu zasvětila život.V

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
Foto

Možná se mýlím, ale mám dojem, že Bedřich Hrozný rozluštil písmo Chetitů.

0 0
možnosti

Pokusím se v tom ještě lépe pokračovat. Díky i Vám.V

0 0
možnosti
Foto

Dle toho, co píšete, Sumerové byl zajímavý národ. Díky za tento poučný článek. R^

1 0
možnosti

Já jsem milovnice starověku, je mi líto nechávat ty krásné znalosti jen v disertační práci a tu sklapnout. Tak jsem se rozhodla se podělit se svými čtenáři.V

2 0
možnosti

kukol som do knižnice-samozrejme Zamarovský,Uhlingovi Sumeri Klímovi Lidé Mezopotámie.

,,Ty,ktorý ožaruješ zem,ktorý súdiš Nebesia,

ktorý osvetluješ temnoty,pastierov hore i dole,

svoju starostlivosr venuješ všetkým ludom na svete....

ukážka hymnusu na na Boha-akkadský hymnus od Klímy.

Díkza pripomienku prvých poslov,,krásnej" literatúry.R^

1 0
možnosti
Foto

Takové úvahy vždy, alespoň symbolicky, oceňují smeknutím a fakticky karmou.

1 0
možnosti