Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Važte si zdravotnictví, které momentálně máme. Obávám se, že se jeho úroveň podstatně zhorší apoň do doby, než funkci chybějících kvalitních lékaře nahradí dokonalí roboti, schopní v krátké chvíli zanalyzovat stav slin, krve a potu, udělat genetický rozbor coby anamnézu, v případě potřeby pohlédnout pacientovi do útrob, pronést diagnózu s návrhem na léčení.

0 0
možnosti

Pár poznámek:

Bez důvěry pacienta ke svému lékaři není léčba vůbec možná!

Náročná šestiletá medicínská studia nejsou dostatečným vzděláním lékaře! Vzdělání lékaře se o tato studia jen opírá, ale ve skutečnosti vzdělání lékaře je dáno teprve praxí, ve které je veden zkušeným a dobrým lékařem.

Jak směšný je pro lékaře pacient, který si něco přečte na internetu a myslí si, že tomu lépe rozumí než jeho ošetřující lékař. Takový nemá vůbec šanci na vyléčení. Bohužel tito pacienti se množí!

Při vyšetřování páteře je základem funkční vyšetření, nikoliv rentgenové! Stále je pravda, že nálezy rtg, CT i MR často neodpovídají obtížím pacienta! Nemá smysl léčit pacienta, který má hrůzný nález, ale nemá žádné obtíže dnes ani do budoucna!

Dobrý nebo špatný lékař? Dobrý lékař šetří kapsu svého pacienta. Dobrý lékař pro VZP je lékař co nejvíce šetřící pojišťovnu a omezující optimální zdravotní péči.

:-)

1 1
možnosti

K odst. 2: Někteří si čtené proberou na lavičce a vzájemně si vymění léky,. které jsou "dobrý" a názory, "které psali na Internetu". Nejlepší by bylo, kdyby se zabránilo psát laikům odborné čl.o medicíně a strašili lidi různými příznaky, aby měli nucení běhat k doktorovi s každým kýchnutím. Já sice nyní nevím, jak to právně kvalifikovat, ale není to správné vůči lékařům a ani pacientům nebo přihlížejícím tomuto řádění v medicíně a narušování vztahů mezi lékařem a pacientem i jisté intimity v jejich vztahu, ani ke vznešenosti lékařské vědy. V

0 0
možnosti

Asi nej situace je, když lékaře nepotřebujete, bohužel s přibývajícím věkem se tato pravděpodobnost stále snižuje. A tak jednoho dne k němu musíte a zažijete kulturní šok, bo se s Vámi příliš nevybavuje a vaše vlastní pozorování sama sebe ho nezajímá, tak předpis a odchod. K prof.Kolářovi ani k známému psychosomatikovi se nedostanete, bo nejste celebrita a tak se lečte sám...

1 1
možnosti

Pane Korecký, já jsem se nějak dopracovala k tomu, že moje sebepozorování je na kočku, protože některé projevy těla nebo všechny nemůže laik pochopit či stanovit. Ono je lepší tím lékaře nebavit, protože on má svou vědu, znalosti a zkušenosti a může ho to i rozčilovat. Já to znám ze své právní praxe - klient si sedne proti mně a vykládá o své kauze až do třetího kolena zpět a já během hodiny už nechápu, co chce žalovat. To je to samé. Potřebuji jasně a stručně, co mám pro něho udělat, abych věděla, podle jakých zákonů mám postupovat, jaké judikáty hledat a rodinné nenávisti a schválnosti mne nezajímají. I když mu věřím, že by při té příležitosti někomu rád zaťal tipec. Nám hlavně všem chybí znalost v těch věcech, abychom o nich mohli mluvit.

0 0
možnosti
Foto

Který lékař je lepší? Ten, který vám bude zkoušet dávat léky na bolavá záda různého typu a síly, nebo ten, který vám řekne, že se nemáte přejídat a jít si zacvičit? Ten, který vám bude léčit bolest hlavy - opět různé analgetické směsi, nebo ten, který vám řekne, že máte ubrat v práci a vyřešit si psychickou rozladu v osobním vztahu?

Znám jednoho praktického lékaře - velice oblíbeného - který si vždy s pacienty hezky popovídá, vyslechne, jak snášejí slepice a jak se vnukovi daří na škole, ale který z medicíny neví zhola nic. Je dobrý nebo špatný doktor?

Je to o chemii - někdy si dva sednou a jindy ne.

A reference? Nejhorší mi napsala osoba, které jsem po cca 15 leté péči odmítl napsat lázně.

Tož tak.

1 0
možnosti

Odpovím vám - znám sama sebe i původ problémů, o kterých píšete. Samozřejmě, že psychosomatické problémy jako původci nepříjemných projevů tělu jsou možné. Z napětí člověk může trpět zácpou, bolesti zad, ale jsou holt lidi, kteří si to nechtějí přiznat a místo, aby na své straně polevili, tak obviní lékaře,. že jim nic nenapsal. Lidi si vykládají lékařskou péči všelijak. Je třeba osvětlitlovat nějakým způsobem, o co jde, když navštíví lékaře a co si lidé vykládají na lavičkách,

1 0
možnosti

Milá paní,kdybych poslechla lékaře,mezí živými bych dnes nebyla,stejně tak moje dcera i syn.... několik lékařů mi řeklo,že mi jen chybí latina a lékařské razítko,a rovnou do ordinace... vlastně díky Vašemu článků,ihned zítra něco podniknu....P.S. jen náhodou ? jsem na Váš článek klikla ? Zřejmě ne....

1 2
možnosti

Trpěla jsem celá léta bolestmi hlavy a tak jsem i šupla prášek, aby mne to přešlo.Věděla jsem, že původem je můj životní styl, duševní i dochovní vypětí a střet s okolním světem, který šel v jiné linii. Tak dlouho jsem se živila samoléčbou, až jsem si poškodila trávení. Tak jsem se vypravila k doktorovi a ten mi to řekl lidsky i odborně - lidsky, že pokud budu hledat nepřítele, pak jsem to já a odborně, že mám narušený trigemin. Napsal mi jediný lék, který s tím zatočil a je po utrpení. A tak jsem to spojila se svými návyky, které jsem omezila. Do medicíny se nepletu, protože na to nemám, ale dívám se na to střízlivě, Vím, že musím zbrzdit a chovat se k sobě slušně:-)

2 0
možnosti

Nedělám si iluze, že to v minulosti bylo vždy lepší. Vždy byli lékaři lidsky lepší a horší, Sovové i Cvachové. Co se změnilo - diagnostika, léky, je úplně jinde, to je obrovské plus, i ty rentgeny jsou dnes co do škodlivosti "lepší". Fakt je, že vše je dnes daleko více tržní i v myšlení. Říká se, že na medicinu nejdou ti nejlepší - co do přístupu, že toto povolání je poslání. I když dodávám - mělo by být dobře honorované. Manželka, praktická lékařka v.v. dodává - dnes je intenzita práce menší, neslouží noční, i když zase trošku asi budou (určitě za dobré prašule).

Bylo by to na dlouhou diskusi ...:-)

1 1
možnosti

A abych to trochu osvěžil - tam kde ještě ve vyšším důchodovém věku pracuji - vznikly 2 nové ordinace. Jeden pacient co tam chodí se mi svěřil - pane, ta stará doktorka je "boží", ta druhá je jen na prachy:-). Nemusí to být dle hodnocení jednoho "respondenta" pravda, jen - je to různé ...

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS