Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pěkné a podnětné zamyšlení. Mluvil jsem s jedním lékařem a potvrdil, že stejně jako učitelé, i lékaři jsou zaneprazdňováni zvyšujícím se přílivem administrativy. Něco je špatně. Co se týče tvorby pro děti, nemám přehled. Ale sem tam klonů na něco v televizi. Mám dojem, že přibývá akčnosti, křiku......a zdá se mi že na úkor poetiky. Vliv si netroufám odhadovat, ani podceňovat. Ty pohádky , které jsme znali ať už čtené nebo filmové, měly v sobě něco, co jsme jako děti ani nevěděly. Hlubší poselství,které bylo spíše pro dospělé a pro pozdější pochopení. Byla v nich i mystika, tajemství která byla nikoli jen pro ozvláštnění. Byly tam náznaky něčeho, co jsem začal chápat mnohem později. Byly tam moudré šifry.:-)

5 0
možnosti

Rozvíjely fantazii a mystický pocit.

1 0
možnosti
Foto

Tradiční povzdech každé starší generace. Já si naopak myslím, že mladí lidé jsou báječní a dokáží velmi často prozřít skrze indoktrinační nános, který v nich zanechává školní docházka.

0 1
možnosti

Každý se musí vyrovnat s tím, v čem žije. Ty tradice jsou sice třeba, protože stmelují lidi, ale život v realitě by děly děti zvládnout. A musí se umět rozhodnout o tom, co je pro ně prospěšné a co není.

0 0
možnosti
Foto

R^hlavně by se měly učit samostatnému logickému myšlení-jen kvantum znalostí bez schopnosti hledat souvislosti je k ničemu-doufejme že nová generace se neztratíR^

1 0
možnosti

Je fakt, že když člověk průběžně studuje, tak to kvantum znalostí zastará a musí se učit zase znovu, To fakt nemá smysl.

0 0
možnosti

Paní Aghová, velmi dobrý článek. Já píši o velkém problému školství a snažím ae něco napravit. Ovšem. v cestě je tolik balastu, že náprava budě těžká. O tom je můj BLOG článek - Jak se vymetá komín. Veřejnost - rodiče dětí se o to vše zajímají, jenže jsou zavaleni scestnými informacemi, seriozní časopisy nemají o školství záje, píše se o kosmetice a receptech a bezduchých celebritách. Prosím, paní Aghová, můžete mi napsat, jaké máte zaměstnání? Info@skolauceni.cz Díky H. Daňková

0 0
možnosti

Jsem právnička a doktorandka na filosofické škole v oboru starověk. Tedy věčný student, Před tím jsem vystudovala teologii. A proto se zabývám školstvím a doufám, že po dokoncení studia se k výuce dostanu. Mně to už rozčiluje dlouho. Někdy doučuji,nešťastníky, ale je to málo. Pořád myslím na to, co s tím školstvím udělat. Je mi těch dětí a jejich rodičů moc líto. I učitelů. .

2 0
možnosti

Tak o té maturitě bych nic neříkal.

Pravda je taková že na žáky toho klademe strašný množství nauky která je v podstatě k ničemu.

Ano bez geometrie by nevznikaly chrámy a astronomické objevy. Jenže to vždy bylo jen pár lidí ne masy.

Pravda je taková že zatímco dříve byla maturita něco a žáci chodili i na výuční obory, dneska jde na maturu každej a jen absolutní propadák jde na učební obor. nebo takový který ví že má na to makat rukama ale ne hlavou.

Zatímco v 80tých letech byl podíl maturantů cca 40% ze všech středoškolských studentů tak dnes je to kolem 70%.

A to půjde poznat i u počtů propadlých u zkoušky.

4 0
možnosti

Mně se ten maturitní systém nelíbí. Zbytečně se děti týrají. Měli by dostat otázky, které je donutí prostudovat látku z celého studia a odpovědět na ně ústně, a ne tam psát eseje, které neumí napsat. Pak se ukáže, jak si budou počínat dál.

1 0
možnosti