Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

;-D

A ještě tu o Červené Karkulce nebo o perníkové chaloupce, pěkně prosím. ;-)

Miluji pěkné pohádky, báje a pověsti. Fantazie má něco do sebe.

Bez mučení se přiznávám, že ještě v patnácti jsem věřil, že Přemysl Oráč byl historická postava. Jedna spolužačka mě tehdy upozornila na to, že to tak není. Dosud se za mou tehdejší naivnost a nevědomost stydím. ;-( Ale vyrostl jsem z toho. ;-)

Souhlasím s tím, že zdravá sebedůvěra je nesmírně důležitá. Pochybuji však, že zdravou sebedůvěru a úspěch někdo na dlouhou dobu získá jen tím, že sám věří a rozšiřuje pohádky o svém původu a své roli v budoucnu. Oblbuje tím jen sám sebe a jiné. Nezávisle na tom, zda tomu sám věří nebo nevěří, tak ta pohádka však může dobře fungovat jako psychologická manipulace psychologicky slabších a méně inteligentních jiných lidí, aby se mu podřídili. :-)

1 0
možnosti

U mne je to jinak. Protože jsem dětství prožila ve středočeském kraji s dědečkem a babičkou a také v východočeském kraji s rodiči, kde je přeci jenom mnoho a mnoho legendárních jmen a míst, tak jsem ty legendy prostě přijala a nehodnotila, zda je to pravda nebo není pravda. Myslím a pevně věřím, že je to součást kultury, že se ty legendy a báje tradují a hlavně, že se výborně poslouchají, protože jsou nějak jinak krásné, než knížky, které obvykle čteme. I když to jsou legendy, vyprávějí příběhy z nějakých dávných dob, o kterých nemáme ani ponětí a přesto, v určitém vzdělávacím procesu se s tím znovu setkáme a již zralejší je vlastně pochopíme. Vždyť i Písmo je plné legend, které nemají přímo historický základ, ale mravní základ, ale jsou krásné, když jim porozumíme. Mějte se dobře.V

0 0
možnosti
Foto

Jak víte, že Boleslav zavraždil svého bratra ???? Vy jste byla tomu přítomna ??? Ani historici v tom nemají+ jasno. Podle dochovaných kronik to pravděbodobně proběhlo tak, že bratři se dostali do hádky. Silnější Václav povalil slabšího bratra na zem. Družina Boleslava slyšela křik, vběhla na nádvoří a tam viděla Václava, jak je nad Boleslavem, máchá mečem a tak jej probodli. Pak se to svedlo na Boleslava a dála se k tomu báje, že běžel ke kostelu a tam byl probodnut. Přitom Boleslav vybudoval České království. Václav ovládal okolí Prahy, Boleslav sjednotil Čechy y vybudoval říši, která sahala až ke Kyjevu.

1 0
možnosti

M40i63l38a43n 85B84í17l95e84k

28. 9. 2019 11:52

V článku jsou myslím pochybnosti uvedeny. Nakonec i popis Václavova zavraždění uvádí možnost hádky a následného zásahu Boleslavových družiníků.

Boleslavova úloha při konstituci našeho státu je samozřejmě obrovská. Na druhou stranu na jeho činnosti zase těžko stavět extra povzbuzující příběh, který by národu nějak pomáhal při leckdy nesnadné cestě dějinami. Boleslav vybudoval velkou říši, ovšem když na haličských pláních lovil lidi, aby z Prahy udělal zřejmě největší zaalpské centrum obchodu s otroky, pak to samozřejmě v tu dobu bylo pragmatické rozhodnutí posilující jeho moc, z hlediska nějakého vzoru pro další generace by asi moc nefungovalo. A vyprávění s nějakým kladným příkladem potřebuje každé společenství - a to se svatým Václavem za ta staletí ukázalo, že životaschopné je:-)

1 0
možnosti
Foto

No, s tím Václavem a Boleslavem je to tak trochu na vážkách. Existují indicie, že žádní dva bratři...ale Václav a Boleslav je jeden člověk :) Viz Záviš Kalandra třeba :)

1 0
možnosti

Ano, vše jsem četla, dokonce i jednu monografii z teologické fakulty. Ale já mám k těm legendám našeho národa velkou úctu, protože mě to učil dědeček a věděl proč - pro úctu k národu a zemi, kde jsem se narodila. Důležitá je víra v sebe samotné. Kolikrát nám hrozila záhuba. Není důležitá syrová pravda, ale to, co nás spojuje a já si myslím, že právě ten svatováclavský svátek. Asi tak.V

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS