Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P26e82t73r 66B36u85r82i14a43n

28. 3. 2020 13:36

Hezky a dobře napsáno, karma.

1 0
možnosti

Tak jsem si přečetl najednou několik Vašich blogů a velmi mě zaujali. Jsem velký fanda Říma v období konce republiky od doby, kdy jsem si koupil kompletní ,,Římany" od Colleen McCulloughové a naprosto mě to pohltilo. Když jsem četl Vaše články o Sullovi, tak jsem se k nim musel ke knihám vrátit a zamyslet se, jak by asi řešili tehdejší politici situaci s koronavirem. Sulla by asi všechny nakažené zlikvidoval, zatímco Cato by tomu nechal volný průběh, Crassus by na tom vydělal a senát by rokoval a rokoval. Možná by byl nakonec nejúspěšnější přece jen Caesar? Nic se vlastně za ta léta nezměnilo, snad jsme jenom trochu kultivovanější, i když... Dík za Vaše psaní, těším se na pokračování.

1 0
možnosti

Děkuji. Sulla byl skutečně likvidátor a nevím, zda byl psychopat nebo osudem zrazený a mstící se muž,Někdy mi připomíná Valdštejna a v tu chvíli mi běží mráz po zádech, jestli tito římští šlechtici nebyly vzorem. Jisté obdoby bychom našli ve středověku. Však dokud církev nezakázala antickou literaturu, tak myslím, že ji naši učenci a vojevůdci studovali a brali ji za vzor. Jenže žádný z nich neměl tak dokonalou armádu, kterou si Římané vypěstovali a vychovali. Cato byl tradiční muž a velký řečník a moralista, ovšem, Crassus, ten by se zlata a stříbra ve své pokladnici nedopočítal. Ten mě teda talent a víte, že to zkupování rizikových budov bylo předmětem římského práva a že z toho bývaly velké ostudy, protože majitelé se snažili na kupujícím taky vydělat? Caesar byl úspěšný proto, že to měl celé v hlavě, šel za tím a platil armádu a ti šli za ním jak ovce za beranem. A věděl, že jde proti etice a i proti ústavě. Nyní mám připravený článek Sulla - diktátor. Děkuji, že se vám mé články líbí a že se mnou sdílíte lásku k antice. Za nějakou dobu budu psát o řeckých generálech a osobnostech v Periklově době. To je zase jiná kávička. Buďte zdráv!V

0 0
možnosti
Foto

Lékaři doposud odmítali euthanasii, protože si nechtěli vzít na svědomí něčí smrt, byť by ho zbavila nesnesitelných bolestí a byla na jeho přání. Teď snesou pomyšlení, že někoho odsoudili k smrti, aniž by po tom toužil a v případě adekvátního léčení by měl naději na uzdravení.

1 0
možnosti

Já si myslím, pane Bicera, že se do toho opřou právníci, protože to je už vrchol všeho. Možná doktorka Samková, kterou to rozčililo a jiní slušní právníci. Já to rozhodně tak nenechám. Máte správný názor.

1 0
možnosti

Normálně nereaguji, pouze přečtu, zamyslím se nad článkem a kliknu na karmu.

Ale teď, kdy jsem "objevil" tu nádheru co stvořil Caspar van Wittel a jeho Pohled na Borromeanské ostrovy, tak si vždy vzpomenu, jakou jste mi udělala radost.

A za to jsem Vám vděčný.

A radost mi budou dělat celý můj život.

:-)

0 0
možnosti

to jsem ráda. taky miluju obrazy - já jsem to vám udělala pro radost, ne pro vděk

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS