Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZZ

Česká otázka ?

Nikdo už vlastně ani neví co to je a k čemu by to bylo dobré.

:-/

0 0
možnosti
JL

Pani autorko, Cechu nikdy nebylo 10 milionu, korektni pocet je nanejvys sest milionu. Zapominate na Slezany a Moravany a ti maji specificky sve vlastni dejiny a sve vlastni problemy a v mnoha ohledech pro ne bylo Rakousko lepsi vlasti nez Ceskoslovensko a jeste mene Ceska Republika. Vudce Moravske Narodni Strany judr Alois Prazak prohlasil, ze nejlepsi budocnost Morave a Moravanum muze zajistit jen Rakousko a Habsburci. Jsem stoupencem kostitucni monarchie a je skoda, ze Rakousku, ktere se pomalu (prekotnost je vzdy na skodu) vyvijelo k lepsimu a lepsimu nebylo doprano pokracovat.

1 0
možnosti
IA

To říkala moje prababička - za císaře pána byly jiné pořádky.

0 0
možnosti
Foto

Děkuji Vám, paní Aghová, hovoříte mi z duše. Říká se, že děti a staří lidé pláčou., a je to pravda. Děti pláčou proto, že světu, ve kterém žijí, ještě nerozumí, staří lidé proto, že mu rozumí až příliš dobře. A bolí je srdce z toho, že přestávají platit hodnoty na kterých sami vyrůstali, a že kontinuita mezi minulostí a současností se vytrácí. Že společnosti, ve které žijí, už přestávají rozumět. Vzdělanost mladých lidí sice roste, ale selektivě - a kdo na to upozorňuje, je jim málem pro smích. A těch starých moudrých knih je mi také líto. (Máme doma např všechny díly Palckého Dějin národa českého v Čechách i na Moravě - i ty patří do sběru? Vím, že některé fakta a myšlenky těch knih jsou již překonány, ale i tak mají svou hodnotu - a nejen historickou. Ještě jednou díky - KARMA. R^

2 0
možnosti
IA

Také mám Palackého dějiny, mám též celé Jiráskovo dílo, po dědečkovi, jsou to knihy, ze kterých se na školách neučí. Když jsem procházela vzdělávacím procesem, jedna škola za druhou v návaznosti s cílem získat klasickou vzdělanost,jsemi si je pročítala, když české dějiny nikdo nepřednášel a nebyly ani na programu. Jen nechápu, jak se někteří lidé v politice mohou hlásit k tardicím, když o nich nic neví A přesto v preambuli naší Ústavy se hlásíme k hodnotám Koruny České.Já mám takovou vizi, že naši vzdělanci za doby Karla IV. a Václava IV. se snažili udržet v národech českých jejich historické vědomí. A v době obrození bylo hodně lidí, kteří slávu českých národů prosazovali. Je asi řešení to dětem nabídnout jako výuku. A doma je na to připravit náhodnými rozhovory.V

1 0
možnosti