Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J66a70n 88M93a31r16e45k

1. 7. 2021 16:28

Se zájmem jsem přečetl váš blog. karma. Ten konflikt mezi Řeky a Peršany jsem nedávno studoval. Antika je fantastická. Trochu mne irituje to klišé, že naše západní civilizace je před rozpadem tak jako stará říše Římská. To se dnes sklonuje ve všech pádech. Někdy mi připadá, že to ti 'proroci' stále masochisticky zdůraznují, jako by se na to těšili. Přečetl jsem o zániku říše Římské hodně knih a pojednání, názory se různí. Už jsem reagoval na jeden dnešní blog. Neustále slyším prof. Garretta Fagana a Kennetha Harla odborníky na Římskou říši, dále Cormac O(Brien The falls of Empires, kde slyším a čtu trochu jiné "Stories" Jaký je váš na to názor???

0 0
možnosti

Dobý den, pane Marku. Můj názor je, že si to ti lidé hodně pletou, naši civilizaci a římskou a řeckou civilizaci. Opravdoví potomci antiky, kteří se k ní hlásí jsou římští katolíci. Ale každá ta civilizace měla úplně jiné podmínky, a to územní, a Řím cílil k ovládnutí světa a to se mu povedlo, Řekové zase k moudrosti a péči o duši, což se jim také povedlo a Řekové jsou autoři Nového zákona. Zatímco Římané a Řekové toužili po vzdělanosti a po čem toužili toho také dosáhli, západní Evropa nemá tu ráži, aby nastavila hodnoty své existence a za těmi starými zabouchla dveře. Lidi se vymýšlejí pořád nějaké idee a když nějakou vymyslí, tak ji nedotáhnou do konce. Jedinou záchranou pro západní civilizaci je ctít tradice jak to bylo za antiky a ne pořád něco vymýšlet z příkladu starých gnózí, místo toho, aby porozuměla tomu, co jim stará evangelia a filosofie poslala do budoucnost.

0 0
možnosti