Až budou padat hvězdy

Irena Aghová

O knize Martha a Tena „Dvojhlasně“.

Když jsem se v dětství setkala se starořeckými bájemi a vnitřně přijala poslání božských příběhů, jako by se změnily kulisy světa, který jsem do té doby vnímala jako nezničitelnou realitu. Antické dobrodružství začalo.

15.6.2020 v 7:19 | Karma článku: 20.53 | Přečteno: 272 | Diskuse

Irena Aghová

Až budou padat hvězdy - Díl 3. - Cesty

Návrat – jaký návrat? A kam? Bylo mi tak, jakoby mi do rány někdo nasypal sůl. A já prožívala filozofickou lásku, která mi zavírala vrátka do běžného života.

20.6.2011 v 0:26 | Karma článku: 22.16 | Přečteno: 1137 | Diskuse

Irena Aghová

Až budou padat hvězdy Díl 2 - Nevěra - část 4.

Bylo mi to jasné. Jsem součástí Hynkova života, jak to chápe on. Ale já to chápu jinak. O tom ho ovšem přesvědčovat nebudu. Mohu se snad rovnat slunci a hvězdám na obloze? Snům, které sní muži o ženách? Hynek chvíli zamyšleně bloumal po místnosti a pak se zeptal, zda by mi vadilo, kdy se chvíli natáhl a třeba si i zdřímnul. „Víš, řekl, „chtěl bych být večer plně při smyslech, protože musíme vyřešit něco, co se snad ani vyřešit nedá." „Proč ne?“ souhlasila jsem. Natáhl se, tak jak byl ustrojený na gauč, trochu si srovnal polštář pod hlavou, přikryl se ledabyla pokrývkou a zavřel oči. A já po chvíli zjistila, že Hynek leží na gauči a skutečně spí.

19.2.2011 v 11:38 | Karma článku: 22.45 | Přečteno: 1020 | Diskuse

Irena Aghová

Až budou padat hvězdy - Díl 2. - Nevěra - část 3

„Je sobota,“ řekl tiše mužský hlas, když jsem otevřela oči. Spala jsem zbytek noci klidně a ani se mi nic nezdálo. Pohlédla jsem na Hynka. Objal mne kolem ramen. Cítila jsem vůni jeho těla, či spíše jemného tělového parfému. Odložil složku s mým spisem, opatrně na ni položil brýle a prohlásil: "A co tak snídaně?"

14.2.2011 v 0:15 | Karma článku: 22.86 | Přečteno: 1329 | Diskuse

Irena Aghová

Až budou padat hvězdy - Díl 2. Nevěra - část 2.

Nakonec jsem se rozhodla, že sejdu k potoku dolů a podívám se na jeho dům. Tentokrát jsem byla klidnější. Dům stál v tom tichu, opuštěný a zavřený. Nikde nikdo. Ne, nebylo by dobré se vracet na stejná místa. 

1.2.2011 v 0:00 | Karma článku: 22.96 | Přečteno: 1107 | Diskuse

Irena Aghová

Až budou padat hvězdy Díl 2. - Nevěra - část 1.

První díl skončil dopisy svou hlavních hrdinů. Veronika usoudila, že by jejich láska, která tak divně začala a ještě se podivněji ukončila nicneříkajícím zdvořilým dopisem, měla pokračovat. 

24.1.2011 v 1:25 | Karma článku: 22.42 | Přečteno: 954 | Diskuse

Irena Aghová

Až budou padat hvězdy - část 11. Závěrečná

Končí první díl románu "Až budou padat hvězdy", který jsem psala s touho vytvořit romanci, která není fiktivní, vymyšlená, ale ze života.

14.12.2010 v 9:39 | Karma článku: 22.10 | Přečteno: 977 | Diskuse

Irena Aghová

Až budou padat hvězdy - část 10.

Zdá se, že příběh vrcholí, ale je tu přeci jen problém. Richard je ženatý a uvědomuje si riziko poměru s ženou, s kterou se zná několik dní.

13.12.2010 v 9:31 | Karma článku: 22.26 | Přečteno: 979 | Diskuse

Irena Aghová

Až budou padat hvězdy - část 9.

A milostný příběh dvou lidí, kteří jsou tak odlišní, pokračuje. Veronika je téměř na konci deníku a rozhoduje se, zda Hynka vyhledá. Bojuje sama ze sebou, nechce opět, tak krátce po rozvodu, prožívat beznadějný vztah.

12.12.2010 v 8:45 | Karma článku: 23.55 | Přečteno: 1037 | Diskuse

Irena Aghová

Evropa je domovem Evropanů Část 2 Řím, jeho dědictví

Můžeme si říci, že jsme ve druhé fázi dějin západní Evropy a ocitáme se ve starověkém Římě. Toto období zahrnuje 600 až 700 let vývoje od Alexandra Velikého po císaře Augusta.

22.11.2010 v 22:52 | Karma článku: 23.78 | Přečteno: 1294 | Diskuse

Irena Aghová

Létající koberce nad Evropou

Odvážila bych se tvrdit, že podnět k islamizaci Evropy vznikl v době neutěšených alžírsko-francouzských vztazích, které se formovaly z dob kolonizace Alžíru a ozborjených konfliktů mezi oběma zeměmi. Do Francie vstupovalo stále více imigrantů, kteří očekávali lepší podmínky, než měli v Alžíru. A do těchto problémů vstupovalo stále více zemí třetího světa, s nimiž Francie uzavírala dohody a smlouvy na dodávky energií a ropy. Asi odtud bych celý problém odrazila při úvahách, proč se Evropa islamizuje a zda i ostatní země by měly islamizaci podstupovat. Dívejme se na to z nejširších hledisek, historických, ekonomických, sociálních i kulturních.

4.9.2010 v 10:24 | Karma článku: 22.67 | Přečteno: 1210 | Diskuse

Irena Aghová

Až budou padat hvězdy - část 8.

Jdu vstříc neznámé budoucnost. To, co čtu, co cítím, o čem přemýšlím, zůstává ve světě pouhých představ a já vím, že nic z toho nemá reálný základ. 

1.9.2010 v 6:19 | Karma článku: 21.57 | Přečteno: 940 | Diskuse

Irena Aghová

Až budou padat hvězdy - část 7.

Deník není moc obsáhlý a já se dostávám už k třetímu zápisu. Pak to všechno skončí. Přemýšlím o tom, jaké budou mé pocity, až otevřu tajemství poslední kapitoly. Nyní jsem schopná přijmout další jeho myšlenky. Začíná se stmívat. Kočička spí pod gaučem a já potichu otevírám skříňku a vytahuji blok. Zapaluji svíčku a odpaluji si o ní cigaretu.

31.8.2010 v 22:57 | Karma článku: 21.74 | Přečteno: 931 | Diskuse

Irena Aghová

Až budou padat hvězdy - část 6.

Neděle se chýlí ke konci a mně čeká těžký týden. Musím se vrátit domů, bohužel. Jdu po cestě a myslím si, že jsem se vyrovnala se vším a že mohu jet v klidu domů. Ještě chvíli to funguje, než uvidím střechu jeho domu. Zastavuji se

30.8.2010 v 22:50 | Karma článku: 21.56 | Přečteno: 919 | Diskuse

Irena Aghová

Chybí úcta, soucit a pochopení

Kdo to neprožil, tak nechopí, jak hluboko dokáže zasáhnout odchod celoživotního partnera. A čím se doba od smrti vzdaluje, tím více to bolí. Samota, náhradní životní programy, to všechno jde ruku v ruce se strádáním a současně i pocitem, že je nutno žít. Protože jsou děti, vnoučata, práce ... Ale o to víc se lidé cítí jako oběti svého osudu. Je třeba jim sypat do ran ještě sůl?

30.8.2010 v 13:22 | Karma článku: 30.50 | Přečteno: 1763 | Diskuse

Irena Aghová

Až budou padat hvězdy - část 5.

Jeho smyšlené zápisky vysílají ke mně jasné signály, ale on mlčí, Měla bych to asi chápat, ale znepokojuje mne. Nedělám si žádné výčitky, že jsem mu ukradla jeho intimní zážitky s Veronikou, která má také své sny. Jak jsme osamělí

29.8.2010 v 22:10 | Karma článku: 21.26 | Přečteno: 1031 | Diskuse

Irena Aghová

Až budou padat hvězdy - část 4.

Ve středu jsem se rozhodla, že strávím víkend na chalupě. Ať jsem se tvářila sebehrději a lhostejněji, nemohla jsem zabránit vtíravým myšlenkám, které sice neměly žádný smysl a směr, ale neustále se mne pokoušely odvracet mé úsilí o harmoni. Musím se soustředit, říkala jsem si, abych se nedopustila nějaké fatální chyby. Musím ze sebou něco udělat. http://www.youtube.com/watch?v=MPvS0g2papI&translated=1

28.8.2010 v 21:32 | Karma článku: 22.49 | Přečteno: 1137 | Diskuse

Irena Aghová

Až budou padat hvězdy - část 3.

Mám svůj svět. Kdysi jsem si ho stvořila v dětství a jak jsem rostla a dospívala, rostl se mnou, dospíval a vcházely do něho nové a nové děje, tak odlišné od reality. Můj svět ožívá, když všichni mlčí, když se odemne odvracejí a když mi kladou překážky. V těch chvílích úzkostí, stresů a jakési bezmocnosti, se najednou otevírá brána a za ní je prostá krajina, stále zalitá sluncem. Hraje v něm hudba, Tichá, jemná, vemlouvavá. Nefunguje to vždycky, to ne, jen občas... http://www.youtube.com/watch?v=J8vZUqxlW88&feature=related

27.8.2010 v 20:25 | Karma článku: 21.85 | Přečteno: 1240 | Diskuse

Irena Aghová

Až budou padat hvězdy - část 2.

Ano, nevěřím na náhodná setkání! Ten okamžik začal měnit mé pocity. Buď to byl od něho cílený útok na mé city, a nebo je prostě takový, že vyvolává v člověku tu nejvíce potlačovanou touhu po osvobození se a citovém prožitku. Tak může být člověk zraněný, osamělý a smutný, že stačí jediný impuls, aby v něm probudil jediný instinkt - lásku, která zaplaví nitro a otevře další a další cesty do neznámých míst v jeho nitru. Něco po něm ve mně zůstalo. http://www.youtube.com/watch?v=k0Epc0BLBkM&translated=1

26.8.2010 v 17:40 | Karma článku: 22.02 | Přečteno: 1255 | Diskuse

Irena Aghová

Až budou padat hvězdy - část 1.

Když jsem se jedno červnové ráno probudila, našla jsem na stole dopis pod Pavla. I když jsem už dávno tušila, že nám naše manželství nevyjde, tentokrát jsem to měla modré na bílém. Dívala jsem se na ty řádky, které byly napsány pevnou rukou a cítila jsem, že se chvěji po celém těle. Psáno v ich-formě. http://www.youtube.com/watch?v=it1NaXrIN9I&feature=related

25.8.2010 v 22:34 | Karma článku: 22.49 | Přečteno: 1136 | Diskuse