In memoriam

Irena Aghová

Kultura: Život pro knihu

Už po několikáté jsem v těchto slunných dnech otevřela krásnou knihu O Boží obci, kterou ve 4. stol. napsal a též dokončil Augustin Aurelius. Zajímala mne historie překladů a vydávání úžasného díla a byla jsem smutná.

21.4.2018 v 22:24 | Karma článku: 18.17 | Přečteno: 397 | Diskuse

Irena Aghová

In memoriam: Za Václavem Havlem

Nejsem z těch, která by měla někoho soudit, zda byl dobrý nebo špatný. Tváří v tvář majestátu smrti mi už nezbývá, než přijmout, že odcházejí lidé, kteří nás vysvobodili z dlouholeté totality. Pokud něco udělal špatně, pak ať ho soudí Bůh ... to je odpověď jeho kritikům.

19.12.2011 v 12:40 | Karma článku: 23.15 | Přečteno: 1232 | Diskuse

Irena Aghová

Nekrolog: Za PaedDr. Marií Pešovou, CSc., mojí přítelkyní

Dnes, 30.9.2011 ve 14,00 hodin měla pohřeb moje přítelkyně, laskavá žena, vysokoškolská učitelka, Marie Pešová. Jejím oborem byly dějiny a rétorika, kterou učila na filozofické fakultě. A učila tam velmi ráda. Věnovala se, i přes její velmi těžkou nemoc, která ji trápila dlouhé roky se střídavými nadějemi a beznadějemi, kultuře, politice, umění, lidem, a těm nejraději. Chodívaly jsme se vzájemně navštěvovat a protože jsme měly obě podobné zájmy, konzultovaly jsme si vzájemně naše práce, vyměňovaly názory a poslouchaly hudbu. Vždycky se smála tomu, že je ve znamení Blížence a že já jsem pro ni to druhé já.

1.10.2011 v 0:00 | Karma článku: 22.88 | Přečteno: 1415 |

Irena Aghová

Nekrolog: Za Pavlem Doležalem

Dnes jsem se dozvěděla smutnou zprávu, že včera, na velikonoční pondělí, prohrál svůj zápas se zákeřnou nemocí Ing. Pavel Doležal. Nevím, zda někdo napíše o něm několik řádků, ale protože si to jako člověk zaslouží, nyní to činím já s hlubokým smutkem, protože i když se dalo z vývoje jeho těžké nemoci všechno očekávat, přesto mne to zaskočilo, velmi zaskočilo ...http://www.youtube.com/watch?v=rXkLg-44dg4&feature=related

27.4.2011 v 2:03 | Karma článku: 35.95 | Přečteno: 6823 |