Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nepiji alkohol. Jsem divná?

Ani šampaňské, prostě žádné alkoholické nápoje. A tak jsem divná v očích mých kolegů, v očích mých některých přátel, kteří mi všechno jinak odpouští. V očích rodiny a příbuzných, kteří si myslí, že to dělám naschvál a chci kazit rodinné slavnosti. A co je nejhorší, co mne naprosto vyřazuje z řad normálních a přizpůsobivých lidí je to, že ho ani neumím koupit. Ale nepřestávají mi ho vnucovat, Jak se mám bránit? Já opravdu nepiji alkohol.

Ona je asi vyléčená alkoholička

Tak tenhle vtipný drb o mně roznesli kolegové, když se slavily šéfovy narozeniny a já upadla do rozpaků při přípitku. Bylo mi to trapné se vymlouvat na léky na vysoký tlak, napadlo mne, že jim namluvím, že beru antidepresiva, ale to by mi nevěřili a jen by to posílilo podezření, že si pořád něco vymýšlím, abych byla zajímavá. A tak mi ulehčili práci s vymýšlením, pro ně podivných historek na obranu mé naprosté abstinence a rozneslo se o mně, že jsem vyléčená alkoholička. Připadalo mi to tak legrační, protože v prostředí Moravy, kdy teče víno proudem, mimochodem velmi kvalitní, to byl jediný pádný důvod, proč mi nenalévali, i když musím říci, že pokaždé, když se dolévaly prázdné sklenice, mi vždy nabídli. Se starostlivým pohledem, musím podotknout. Ne, nikdy to nepochopili, že je někdo, kdo prostě nepije alkohol. Mám je však ráda, protože když mají špičku, zpívají nádherně své smutné molové písně těmi svými krásnými hlasy, cvičenými ve vinných sklepech. Ty písně mi vhání často slzy do očí ...

http://www.youtube.com/watch?v=lBChkTT45lo

Mí němečtí příbuzní kroutí hlavou

Nad holbami silného piva, říznuté šnapsem, je veselo. Stylová hospůdka v Michelbachu se otřásá hlasitým hovorem a smíchem. Občas někdo zavolá číšníka, aby donesl další pivo a šnaps. Sedím vedle strýce a v tom někdo předemne postaví holbu piva. Zavrtím hlavou,ale nic nevysvětluji, protože by mně stejně nebylo slyšet.

"Přines jí kafe," řekne strýc a zavrtí hlavou. Popíjím v nepatřičném prostředí kávu a stydím se, protože se rozjíždí zábava a místní se dávají do zpěvu a zvedají holby na pozdrav zpěvákovi, který hraje na harmoniku ty tahavé, dojemné a v Německu líbivé písně. Jeden muž mne vyzval k tanci a roztáčí se mnou něco jako valčík a dívá se mi do očí. Ta modř se nějak zatahuje v mlžném oparu, ale tančí krásně. Pak mne dovedl ke stolu a poručil mi šnaps. A na ex ...

"Jsem těhotná," řeknu stydlivě se sklopeným a on to chápe. Obrátí skleničku do sebe a vesele se se mnou loučí. Druhý den si o tom povídaly straky na střeše. Nemusím říkat, jak z toho byla rodina u vytržení. V jejím věku? A to má s manželem? Tak jsem to vysvětlila po pravdě, abych ještě nepřišla do dalších řečí.

http://www.youtube.com/watch?v=vVRcq16XFdw&feature=related

Ty jsi muslim?

V Libyi je mnoho cizinců ze všech koutů světa. Američané, Italové, Francouzi, Němci, Afričané a i Češi. V Libyi je zákaz pití alkoholu. A zvláště o Ramadánu, panebože. Jestli Arabové pijí nebo nepijí, to nevím, protože jsem to nezkoumala. A jestli, tak tajně. Jenomže v tom horku se to asi nikomu nevyplatí. I když jsou vynálezci alkoholu (Ibn Sína, který vynalezl líh se prý upil k smrti), přesto to není jejich priorita. Pokud  je někdo přistižen při letištní kontrole, že veze alkohol, má průšvih a je mu zabaven. A hotovo. Kam pak ty všelijaké lahve plné skvělého moku putují, bůh suď, ale vsadila bych se, že ho vylévají. A jednou jsem jela do střediska, které je v poušti a kde se zdržují lidé, kteří dělají na poušti vrty a hledají vodu. Je to, mimochodem, velmi těžká práce, protože v tom vedru lidé trpí žízní a vyčerpáním. Manžel  tehdy řídil jednu skupinu dělníků, mezi kterými byli i Egypťané. Seděla jsem na verandě, vedro sálalo až do morku kostí a popíjela jsem silný sladký čaj. V tom se ke mně jeden s dělníků přitočil a lámanou češtinou zašeptal:

"Mas whisky?"

Zavrtěla jsem hlavou. Zkoumavě se na mne podíval, jakoby mne vážil a měřil.

"Si Čiko, ne?" zeptal se pro jistotu a rozhlédl se, jestli nikdo náš hovor nesleduje.

Přikývla jsem.

Rozpačitě si přejel rukou tvář a bylo vidět, že hodně přemýšlí.

"Ty Čiko a nemas whisky?" zeptal se znovu. Měl starostlivý obličej, nevěřícný pohled.

"Ne, nemám," řekla jsem.

"Tak si muslim?" zeptal se vítězně, konečně měl pocit, že mu ta trojčlenka vyšla.

"Ne, nejsem."

Zakroutil hlavou a šel zase za svými kolegy. Něco jim říkal. Všimla jsem si, že se na mne dívají, Pila jsem dál silný sladký čaj a div jsem nevybuchla smíchy.

Nepiji alkohol, protože ho nesnáším. Zvláštní. Kdybych řekla, že nekouřím, určitě by to všichni pochopili. Kdybych řekla, že nejím sladkosti, taky by to pochopili, ale ten alkohol jim nejde na rozum. A já se nikdy nepolepším. V tomhle ohledu určitě ne. A tak jsem, svým způsobem, díky této vadě na charakteru i tělesnému nedostatku, vlastně vyvrhel společnosti.

http://www.youtube.com/watch?v=fRQ8UDDqqdI&feature=related

 

 

 

 

Autor: Irena Aghová | pátek 24.9.2010 23:44 | karma článku: 20,98 | přečteno: 2754x
  • Další články autora

Irena Aghová

Sírachovec

Chtěla bych připomenout tuto biblickou knihu a též, že následující napomenutí platí dodnes jajo zdroj moudrosti

29.3.2023 v 14:48 | Karma: 10,50 | Přečteno: 116x | Diskuse

Irena Aghová

Senátní návrh cen za věrnost zachrání tisíce manželství.

Určitě se tím nesníží rozvodovost, Ale spíše konflikty v rodinách posílí.zamyslela jsem se nad otázkou, jak chápeme věrnost a kdy nastává nevěra.

11.11.2022 v 18:28 | Karma: 14,44 | Přečteno: 313x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

To bylo už tenkrát v Mezopotámii 1.Úvod.

Následující článek se bude dotýkat témat, která se týkají úvah o bytí a nesmrtelnosti i o právu, a v dějinách starověkých mezopotámských civilizacích a chtěla bych sdělit čtenářům, jen to, co starověké společnosti vyprodukovaly.

6.10.2022 v 15:29 | Karma: 14,56 | Přečteno: 271x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

O svědomí

Na svědomí jednoho člověka je možné ostře útočit nebo ho probouzet v přátelském rozhovoru. Záleží na tom, zda ti dva chtějí spolu vycházet do budoucna, nebo si nakrátko vyřídit účty.

19.8.2022 v 10:23 | Karma: 13,07 | Přečteno: 233x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

A zase máme další semestr za sebou.

Je mi líto , když studenti neuspějí u maturity a odcházejí ze školy s výhledem na nejistou budoucnost. Čeká je jen realita, do které spadnou nepřipravení a mládí je za nimi. Co na to ministr školství? Jde o budoucnost.

19.5.2022 v 6:09 | Karma: 15,02 | Přečteno: 337x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...