Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Můj rozmarný Bůh. Část 4 - Angelo

Už dlouho vím, že není nic předurčeno, že mnoho věcí v lidském životě je dílem náhody. V čase, jak jej vnímáme je všechno pomíjivé, takže i ošklivé zážitky, pokud je ustojíme, se mohou měnit na vzpomínky, v nichž se vytrácí všechno zlé a krásné zážitky zůstávají v mysli, někde zasuté a mají zvláštní význam. A člověk by se měl snažit si je zapamatovat, aby si je mohl vybavovat. Mají totiž velkou moc ...

Zvláštní zážitek z dětství

Jednou, jako dítě,  jsem šla s babičkou na ranní, Bylo to jaře. Všechno krásně kvetlo a ptáci zpívali ve stromech. Kostel, do kterého babička chodila, byl obklopen vysokými stromy a před ním stávala kašna. To bylo ráno! Vešli jsme do kostelíka a před mší se ženy modlily nahlas: "Zdrávas Maria, milosti jsi plná, Pán s Tebou, požehnaná jsi mezi ženami a požehnaný plod života tvého je Ježíš ..." Taková zvláštní atmosféra! Jen jeden okamžik jsem cítila zvláštnost toho okamžiku, kdy mne zaplavil klid, úžasný, radostný klid a celý den byl jiskřivý a neobyčejný ...

Uběhlo pár let ...

Pracovala jsem tehdy v jedné arabské zemi. Byla válka. Bydleli jsme v nízkých domech, které obklopovaly nízké eukalypty, trávníky a keře a také - protiletecké kryty. Už se stmívalo, proto cesty ozařovalo osvětlení. Byla jsem na půli cesty, když se najednou rozječely sirény. A všechno zhaslo. Myslím, že nikdo nepochybuje o tom, že jsem dostala strach! V té tmě jsem si vůbec nedokázala vybavit, kde je  nejbližší kryt. Sedla jsem si pod strom, jehož větve visely dolů, skrčila kolena a přitiskla na ně čelo. Zhluboka jsem dýchala a cítila jsem, jak mne tísní strach, neurčitý, těžký strach. Nemohla jsem se mu ubránit, i když jsem věděla, že mi tedy k ničemu neposlouží. A sirény stále ječely. A pak se jejich zvuk jakoby vzdaloval a moji mysl zaplavila vzpomínka na ten malý kostelíček, obklopený stromy, ozářený sluncem a ten zážitek hlubokého klidu. Vzpomínka zcela ovládla mou mysl a já si chtěla co nejdéle podržet. Byla jsem daleko od domova a všechno bylo jako sen, který může propadnout do temnoty zapomnění. A já se o ten sen strachovala!

"Co tady děláte?"

Vytrhlo mne to z toho hlubokého rozjímání a já si uvědomila, že na mne někdo mluví italsky. Sice jsem mu rozuměla, ale nemohla jsem se rozpomenout na žádnou frázi, abych odpověděla. Jen jsem zvedla hlavu a poblíž stál muž, nemohla jsem v té tmě rozeznat jeho tvář. Sirény utichly a odkudsi se ozvaly zvuky vojenských letadel z nepřátelské země, které nízkými průlety vytvářely dost nebezpečné tlakové vlny. Ten muž si sedl vedle mne a objal mne kolem ramen. A jak se letadla začala blížit, strhl mne k zemi. Zacpala jsem si uši, protože ten hluk motorů byl hrozný! Ale i v tom kraválu jsem slyšela, protože jsme leželi velmi blízko sebe, jak šeptá : Santa Maria, piena di grazia., Il Signore è con te, Tu sei benedetta fra le donne e benedetto è il frutto del tuo seno, Gesù..." A pak všechno utichlo, sirény odhoukaly konec poplachu a rozsvítila se světla. Pomohl mi vstát. Představil se mi, řekl mi, že pochází z Říma a já zase jsem se představila, podali jsme si ruce a zřejmě druhý den odjel, protože jsem ho už do konce pobytu nepotkala. Lidé tam stále přijížděli a odjížděli, většinou to byli inspektoři, kteří kontrolovali stavbu. Jen vím, že se jmenoval křestním jménem Angelo ...

V životě je mnoho náhod. Nic není předem předurčeno. Člověk prochází těmi náhodami jako velkým domem, v němž každá místnost je jiná, neopakovatelná V podstatě se cítí sám, když se ocitne v nebezpečí, anebo ho potká velká radost. Nemusí věřit v nic a nikomu. Ale já věřím ...

Autor: Irena Aghová | pondělí 1.11.2010 22:23 | karma článku: 23,12 | přečteno: 1132x
  • Další články autora

Irena Aghová

Sírachovec

Chtěla bych připomenout tuto biblickou knihu a též, že následující napomenutí platí dodnes jajo zdroj moudrosti

29.3.2023 v 14:48 | Karma: 10,50 | Přečteno: 116x | Diskuse

Irena Aghová

Senátní návrh cen za věrnost zachrání tisíce manželství.

Určitě se tím nesníží rozvodovost, Ale spíše konflikty v rodinách posílí.zamyslela jsem se nad otázkou, jak chápeme věrnost a kdy nastává nevěra.

11.11.2022 v 18:28 | Karma: 14,44 | Přečteno: 313x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

To bylo už tenkrát v Mezopotámii 1.Úvod.

Následující článek se bude dotýkat témat, která se týkají úvah o bytí a nesmrtelnosti i o právu, a v dějinách starověkých mezopotámských civilizacích a chtěla bych sdělit čtenářům, jen to, co starověké společnosti vyprodukovaly.

6.10.2022 v 15:29 | Karma: 14,56 | Přečteno: 271x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

O svědomí

Na svědomí jednoho člověka je možné ostře útočit nebo ho probouzet v přátelském rozhovoru. Záleží na tom, zda ti dva chtějí spolu vycházet do budoucna, nebo si nakrátko vyřídit účty.

19.8.2022 v 10:23 | Karma: 13,07 | Přečteno: 233x | Diskuse| Společnost

Irena Aghová

A zase máme další semestr za sebou.

Je mi líto , když studenti neuspějí u maturity a odcházejí ze školy s výhledem na nejistou budoucnost. Čeká je jen realita, do které spadnou nepřipravení a mládí je za nimi. Co na to ministr školství? Jde o budoucnost.

19.5.2022 v 6:09 | Karma: 15,02 | Přečteno: 337x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Steinmeier si v Praze může zlepšit reputaci. Poškodil mu ji döner v Turecku

29. dubna 2024  16:05

Pondělní dvoudenní návštěva Česka s fotkami od Vltavy je pro německého prezidenta Franka-Waltera...

Člověk v tísni poprvé sbírá peníze na Palestince. Hamásu nepůjdou, slibuje

29. dubna 2024  15:35

Největší a nejznámější česká humanitární organizace se odhodlala k bezprecedentnímu kroku. Poprvé...

Exprezident Klaus nepovažuje dvacet let Česka v EU za úspěšné období

29. dubna 2024  11:35,  aktualizováno  15:30

Exprezident Václav Klaus vystoupil silně kriticky ke dvacátému výročí vstupu České republiky do...

OBRAZEM: Dvě různá řešení příkladu s cukrovím. Řešte hlavolamy přijímaček

29. dubna 2024  15:28

Na vyhodnocení jednotné přijímací zkoušky budou uchazeči o střední školy a víceletá gymnázia čekat...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!