Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

pietro40

1. 8. 2010 23:42
nekazte si to

Kvôli tejto diskusii som si sem zaregistroval :-) lebo je úžasné čítať, ako príslušníci vzdelaného národa sami seba znevažujú. Možno je to práve preto, že ste národ vzdelaný, s výnimkami;-), a preto o sebe pochybujete. Nerobte to. Ale zase nebuďte pyšní. Bol som rád čechoslovák a tak mi to nekazte :-)

0 0
možnosti
PC

proxima centauri

2. 8. 2010 10:10
Re: nekazte si to

Diky za hezka slova. Snad nehazite hrach o stenu...

0 0
možnosti
PS

Paul Sulc

1. 8. 2010 23:34
Prosim vas, nez zacnete psat ty hloupe fraze

o Bile hore, prectete si knizku od Jana Kucery "Bila hora", vydal Havran 2003. Vubec si ctete cedke dejiny a pribuzne knihy, ktere vychazeji od devadesatych let. To uz nejsou ty jiraskovsko-palackovsko -nejedlovske cancy. Bohuzel, mnoho lidi ma zato ze skolni historie je ta jedine prava. Jinak jiste cesky narod je bajecny, svetovy narod, stred vesmiru, pupek sveta. Svet se Cechum obdivuje a Havla zavidi; to jsem pred lety citaval. Take vysla pekna knizka od Holeho: Maly cesky clovek a skvely cesky narod. Madame, mene piste placaniny a budete mit vice casu na cteni.

0 0
možnosti
HF

Klotilda

1. 8. 2010 23:29
Jsem ráda Češkou

Je bezva být Čechem.Líbí se mi ,že se mě nikdo v mé zemi stále nevyptává jestli jsem katolík nebo protestant;-),líbí se mi i ,že příslušníci mého národa v cizině netvoří hordy ucpávající dálnice a strhávající laviny ale rozptýlí se mezi domorodce.Mám ráda i kroužení letadla nad Prahou a pak tu všudepřítomnou češtinu.To ,že se člověk jako Čech narodí neznamená ,že jako Čech musí zemřít.Národnost je věc dobrovolná.Čechy jsou velmi malé,snad žádná rodina zde není česká po generace.Jsem ráda ,že jsem se nemusela rozhodovat a ti co se rozhodli i za mě chtěli být Češi.Čechy jsou ale velmi malé.Mým vnoučatům snad nikdo otázku čím se cítí polkládat nebude, bojím se ale že jejich odpověď by byla jiná než před lety mých prarodičů.Kéž by aspoň mluvili česky!

0 0
možnosti
PS

Paul Sulc

1. 8. 2010 23:41
Re: Jsem ráda Češkou

Vazena to rozhodovani byla spise zalezitost kuraze  ci pripokalenosti, vubec neslo o to vase bajecne cesstvi. Slo o to, ze odejdu-li, budu se sam zivit mezi lidmi jejichz jazyk vubec neznam. Zvladnu to, nebo jsem pripokaleny Cechacek. ? A zvladnu to dvakrate za sebou? Nejdrive ve Vidni, za 15 mesicu v New Yourku? Nemecky neumim a anglicky take ne. O cesstvi vubec neslo.

0 0
možnosti
C

CCIR

1. 8. 2010 22:05
?

Nerozumiem vám, prečo sa tu tak osočujete, podceňujete a urážate ako keby ste neboli ani Česi? 8-o

0 0
možnosti
MN

Ewerell64

2. 8. 2010 7:47
Re: ?

Protože to máme v povaze: neustále nadávat na své vlastnosti. Vy Slováci máte v sobě víc hrdosti (obecně, v průměru, vyjímky oběma směry se najdou u nás i u vás.

0 0
možnosti
L

Leopoldo

1. 8. 2010 21:32
Ceský národ

je národ zbabelcú,zlodeju a udavacu.

Národní heslo místo "Pravda vítezí" by melo být "Kam vítr,tam plást"

0 0
možnosti
P

parnassius

1. 8. 2010 22:10
Re: Ceský národ

Vidím, že se dobře znáš:-P

0 0
možnosti
N

Nomarak

1. 8. 2010 20:50
Je mi nějak smutno...

Nepěstujeme už v útlém děctví ve svých potomcích úctu k řeči a češství vůbec. Jednou jsme nalevo, po druhé napravo a nikdy sví. A přitom máme být na co!

Vzpomenu si na jeden příklad, který jsem zažila na vlastní kůži:

"Richarde, jsi  A M E R I Č A N!" Pohladila emigrantka svého synka. Řekne naše máma svému dítěti:

"Honzíku, jsi Č E CH !" ?????

0 0
možnosti
JJ

Morava69

1. 8. 2010 21:10
Re: "Honzíku, jsi Č E CH ...

... já svým dětem, z dovolením, říkám, že jsou Moravané ... stejně jako jejich předci !

0 0
možnosti
VZP

vítek z prčice

1. 8. 2010 20:20
paní Mauro,

se vší úctou - v kterém kalendáři se to jméno najde? Vaše zkratka českých dějin je úžasná, ani polemizovat s ní nelze. Až na to budování kapitalismu podle první republiky. S tím souhlasit nemohu - první republika, navazující na kulturní a politické dědictví Rakouska-Uherska, byl vyspělý a kultivovaný stát. Mnohem vyspělejší a smysluplnější, než dnešní ranný, divoký a naivní český pseudokapitalismus. Bude trvat někoílik desetiletí, než dosáhneme politické, hospodářské a kulturní úrovně první republiky. Jestli vůbec, neboť do jedné řeky nelze vstoupit dvakrát.

Jsem zvědavý - jak jste se stala tou politoložkou? Já si občas sám vymaluji, ale přesto se za malíře pokojů nepokládám. Na svůj národ jsem hrdý, má chyby - jako všechny ostatní. Zásadně odmítám nářky nad údajnou malostí a kálení do vlastního hnízda. Můj rodokmen začíná rokem 1690.

 S pozdravem Jiří Ardal :-)

0 0
možnosti
RK

richu_ch

1. 8. 2010 20:05
Cech je hlavne clovek

zakomplexovany vuci svym sousedum (na statni urovni), ktery neni schopen diskuse ohledne historickych faktu ... dukazem je tvrzeni v blogu o Bile hore, a ze byl cesky narod "rozmetan" ... vzdyt v te dobe zadne "narody" jak je chapeme dnes neexistovaly ...

0 0
možnosti
PS

Paul Sulc

2. 8. 2010 3:04
Re: Cech je hlavne clovek

Presne tak to je, ale palackvsko-jiraskovsko-nejedlovsky vyklad dejin v mysli vetsiny stale prevlada. O Bile hore vydal v r 2003 dobrou knihu Havran, v prizpevku uvedeno vyse. Prof Hroch vydal velice dobrou knihu v devadesatych letech v edici Kolumbus, tusim se to jmenuje Na usvitu dejin. O vzniku ceskeho naroda na prelomu 18-19 stoleti. Bohuzel pro vetsinu lidi je dulezitejsi fotbal ci hokej.

0 0
možnosti

lost

1. 8. 2010 19:53
nějaký charakter Češi mají

.. a lze ho vycítit, ale asi ne popsat. je to fuzzy logic . žijí ve složitém prostoru, a když se dostanou do velkého světa, který je tak trochu velkou vesnicí, málokterý velebníček pochopí nízkou míru jejich pruderie a vysokou toleranci k měkkým drogám + ochotu být s každým zadobře, i s různými ortodoxními velebníčky ;-D

0 0
možnosti
PB

belansky

1. 8. 2010 18:50
ještě by tam měla být kapitolka o Moravanech, Slezanech,

takhle to přece není, nebo už Praha zrušila historické  země a ignoruje práva jejich občanů? tady všichni ćechy, ćechy, ale Čechy jako takové končí za Havlbrodem, pak už je to Morava.

0 0
možnosti
PD

Pořízkovabašta

1. 8. 2010 19:54
Re: ještě by tam měla být kapitolka o Moravanech, Slezanech,

a když vy se cítíte být Moravanem tak proč se do tohodle článku mícháte když je to jen o nás? Provokujete? Já vám na to kašlu!

0 0
možnosti