Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dakram1

Napsala..

R^R^R^R^R^ napsala jste to skvěle a pokud jsem to pochopila, tak nemůžeme být republika Einstainů. Čili k nám se vrátila jen sobeckost...chybí nám morálka a kapka vlastenectví. Mí přítelkyně vždy říká: kdo se narodil pod lavkou, tak tam zůstane...proto v každé společnosti pokud se budeme stále nazývat ještě lidmi budou taková, kteří tu pomoc budou potřebovat.....(bohužel: vyjímám opilce..feťáky....zloděje)

0/0
18.10.2011 7:24

Maura Irena

Re: Napsala..

Děkuji. Einstein byl dysgrafik a Issak Newton autista, generál Patton byl těžký dysgrafik, ale velmi usilovně se snažil svůj handicap umenšovat. Nám chybí poznání, jak žít v době velkých přeměn. Zda budeme žít jako vlci a hyeny anebo jako lidé, kteří obdrželi vhled a snaží se o pokrok a nové možnosti soužití a spolupráce. To je ta rozhodující doba, která předznamená budoucnost. Hledat nové cesty vedy, kultury, projevu civilizovanosti, lásky, smyslu rodiny a rodičovství, výchova dětí, stravování, filozofie zdraví, udržet si lidskou úroveň a vztahy, to bude asi  problém a musí vzejít z hluboké potřeby a ne z ideologie, a také z přesvědčení každého z nás. To je můj názor.

0/0
18.10.2011 8:59

jeste asocialnejsi grupa

jisteze ...

ano, ne vsichni se o sebe dokazi postarat sami ... ale o takove lidi necht se "stara" ten, kdo to uzna za vhodne, nikoliv povinne vsichni, tedy i ti, kterym jsou vyse uvedeni srdecne ukrad ... pardon, socialne spravedlive prerozdeleni.

nejses schopen se sam o sebe postarat a nemas ani nikoho, kdo by byl ochoten starat se misto tebe ? no, tak potom mas asi smulu a tvuj zivot bude kratky a nevesely ... jednoduche, proste, fungujici.

0/0
18.10.2011 6:16

Maura Irena

Re: jisteze ...

Sice to hlásáte dobře, ale úplně v jiném kontextu. Ale to nevadí. Samozřejmě, že o jistý druh nenapravitelných lidí, do toho počítám i ty, kteří si ničí zdraví návykovými látkami, nechtějí pracovat, ale rodiče je musí živit a ještě se chovají, jakoby to byla jejich povinnost. nevynakládají žádné úsilí k samostatnému životu, zadlužují se a i své rodiny, ač by mohli, tak o takové se starat je zbytečné. Buď se postaví na nohy nebo nepostaví. Znám dost takových případů. Ale to je jiná kapitola a jiný příběh.

0/0
18.10.2011 7:12

Martin V2

Re: jisteze ...

A rozhodnutí komu je potřeba pomoci a pro koho je to zbytečné budete dělat Vy nebo to necháte na mě, abych o tom, komu pomohu a komu ne rozhodl já sám?

0/0
18.10.2011 8:57

myskamiki

Re: jisteze ...

pekna pitomost. Neznate absolutne historii, ale dovolite si takove zavery. Jeste za prvni republiky a pak i po valce bylo zcela normalni, ze se napr. na vesnici sedlaci starali o tzv. obecniho idiota (vetsinou mentalne postizeny jedinec), vykonaval jednoduche prace a za to dostaval stravu a ubytovani. A takto putoval po vesnici.

Dale fungoval princip, ze obcan obce mel pravo na chudinske zabezpeceni a toto zde bylo jiz od stredoveku.

0/0
18.10.2011 8:58

jeste asocialnejsi grupa

Re: jisteze ...

ale ti sedlaci se starali, protoze se starat CHTELI ... nikoliv proto, ze by jim to nejaky "moudry strycek stat" naridil.

0/0
18.10.2011 9:54

myskamiki

Re: jisteze ...

ne, ti se starali, protoze to tak BYLO.(a minimalne jim to prikazovala krestanska moralka) Proste nad tim nikdo neuvazoval, ale to asi nepochopite

0/0
18.10.2011 15:09

Martin V2

Re: jisteze ...

Jasně, že se nad tím uvažovalo, byli různé výminkářské smlouvy a podobně.

0/0
19.10.2011 14:04

BlackWhite81

karma

karma !!! tohle by měli mít jako povinnou četbu všichni ti asociální pravičáci kteří jenom kolem sebe prskají a kopou a nevidí si na špičku nosu !!! moc pěkné takových článků je na blogu minimum, bohužel :-/

0/0
18.10.2011 0:16

Maura Irena

Re: karma

No, zdá se, že dělají české pravici velkou ostudu. Já znám pár lidí z pravice a jsou to velmi slušní lidé a politicky činní. Už jsem o tom přemýšlela. proč si nechají líbit takové prostředí, které znehodnocuje potřebnou politickou rovnováhu v zemi.

0/0
18.10.2011 0:21

Martin V2

Re: karma

Máte plnou možnost se realizovat - nikdo Vám ani v nejmenším nebude bránit jim pomáhat sám a za své.

To je na tom to krásné, že se můžete plně realizovat a žádný "pravičák" Vám v tom nebude bránit.

0/0
18.10.2011 6:33

Kytt01

pohár ZE šlehačkou?

:-( někdo se tu neumí chovat k vlastní mateřštině, zato by rád rozdával rady. Rv

0/0
18.10.2011 0:01

Maura Irena

Re: pohár ZE šlehačkou?

čeština není můj mateřský jazyk, ale němčina. Promiňte, jestli jsem se vás tou chybou dotkla, opravila jsem ji.

0/0
18.10.2011 0:10

fr-mottl

Re: pohár ZE šlehačkou?

ale na to mluvite a pisete rekl bych perfektne. Vlastne tomu ani neverim, ze to neni nejakou oklikou Vase materstina.

0/0
18.10.2011 0:26

Maura Irena

Re: pohár ZE šlehačkou?

Já jsem se velmi snažila vzdorovat svému rodinnému kruhu a naučila jsem se správně česky, i když se mi děti smějí, že mluvím jako kniha. Ale čeština se mi velmi líbí, prozradím proč: miluji českou poezii a ta je do cizích jazyků pro svůj hluboký citový rozměr a zvláštní vhled, který mají jen Češi, nepřeložitelná. A také českou literaturu, samozřejmě. Jsem trochu puristka. :-)

0/0
18.10.2011 0:30

Maura Irena

Re: pohár ZE šlehačkou?

Ale samozřejmě, že ráda poslouchám německé vysílání v rádiu, dívám se na německé pořady a čtu německé knihy. A také v tomto jazyce přemýšlím. Když se člověk tady narodí a studuje a pracuje, musí to zvládnout, aby mohl s lidmi správně komunikovat a rozuměl si s nimi. I když si myslím, že někdy význam toho, co řeknu lidé ne vždy pochopí ve svém duchu, jestli mi rozumíte. Asi to bude tím odlišným nazíráním na věci, které se pojí s přirozeným temperamentem a mentalitou.

0/0
18.10.2011 0:34

Edmund Černá Zmije

Dvě strany téže mince

Jsou lidé, kteří se o sebe nedokáží postarat a potřebují pomoc. A jsou lidé, kteří nemají problém poskytnout pomoc druhým. Ti druzí cítí radost z toho, že pomáhají, ti první cítí vděk za to, že je jim pomáháno.

-

Jsou to spojené nádoby. Pokud ti, kterým je pomáháno, přestanou být vděční, ti pomáhající ztratí část své radosti z toho, že pomáhají. Máte pravdu, sobectví je problém. Sobectví ovšem může postihnout obě strany. A obě strany o něco přijdou, pokud vztahy mezi nimi ovládne sobectví. 

-

Ano, ochota pomoci druhým se dnes snižuje. Ale nesnížila se i vděčnost za pomoc, kterou potřební dostávají? Neslyšíme stále stížnosti jak mají málo nebo jak je pomoc zneužívána? Nepřejde pak člověka chuť pomáhat? Nebo spíš - nezačne člověk přemýšlet komu pomoci a komu ne?

0/0
17.10.2011 23:27

Maura Irena

Re: Dvě strany téže mince

Mezilidské vztahy byly narušeny a lidé musí hledat cestu k sobě, najít důvěru jeden k druhému a uvědomit si, že může přijít chvíle, kdy budou sami pomoc potřebovat. Ale pokud si svět nastaví do sobectví, pak se jí těžko dočkají. Znám pár takových případů. Není to jen o etice, ale o potřebě se moci na druhé spolehnout. Snad si to někteří uvědomí, kteří si myslí, že všechno bude zítra stejné jako dnes. V

0/0
17.10.2011 23:32

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz