Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Wesloun

6. 12. 2011 11:00
Pohled z mladé strany

Já mezi straými lidmy trávil pár let zpět, docela dost. Kvůli babičce. Ona sama ovšem měla na staré lidi (ač sama velmi nemocná) velmi radikální názor. Naprostá většina z nich se k sobě navzájem i k ostatním chovají jako největší lidské svině. Tam kde by ti schopnější starší mohli těm méně schopným pomoci (a na vlastním přikladu demonstrovat, že to jde) se naopak chovají ještě hůře než je už tak špatný český průměr.

Základní axiom je: To, že jsem starý, mi nedává žádné právo navíc. A stejně jako se dnes všichni musí snažit najít si své místo na slunci, tak i důchodci holt musejí přemýšlet, jak se zbytekem svého života naloží.

Při všech těchto ušlechtilých úvahách je potřeba si uvědomit jednu věc: Řešit ohledy na sociální systém v době kdy jsem konfrontování s několik

miliardami lidí, kteří nám konkurují cenou práce je  poněkud hloupé. A pokud důchodcům záleží na společnosti alespoň tolik, jako vyžadují od nás, jistě to pochopí.

0 0
možnosti

Maura Irena

6. 12. 2011 11:21
Re: Pohled z mladé strany

No, tak to jste byl vychován ke svému postoji. Já jsem takové zkušenosti nikdy neměla, zřejmě patříte k jiné společenské vrstvě.

0 0
možnosti

Danny boy

6. 12. 2011 8:03
,,,

Ve společnosti, která je zaměřena na výkon a úspěch se měří výhradně penězi, není místo pro ty, kteří už nemohou naplnit trend a překáží. To se netýká jen starých, ale i dětí. U těch je naděje, že vyrostou a budou pak sloužit naplnění společností nastavených kritérií. Přesto je dítě obrovská zátěž na cestě k nejen úspěchu, ale i k obstarání živobytí a proto je dost lidí, kteří dítě proramově nechtějí. Ti kteří nemají nastaven život na honbě za penězi a děti chtějí, již brzy po narození prvního zjistí, že o další dítě už nejsou schopni pečovat tak, jak by si představovali. Jsou to dvě strany téže mince.

Právo a paragrafy nastaví meze, za které se nesmí, ale ohlídat překročení mezí už zřejmě není v možnostech společnosti. Příjde se jen na věci, které jdou už hodně za hranici a jen náhodou.

0 0
možnosti

Maura Irena

6. 12. 2011 8:55
Re: ,,,

N o, na výkon a úspěch se sice zaměřila, ale myslím, že bez valného výsledku, jak to vidím já. Zbyla jen bezskrupoloznost, krátkozrakost a někdy i taková krutost k druhým lidem, že se nestačím divit, kde se to v našich českých lidech vůbec vzalo. Mne by ani nenapadlo se tak chovat ani k těm, které nemusím, to mi věřte. Ale všechno to, co se tu nahromadilo, se těm strůjcům zase vrátí v tom, že  po čase nebude mít nikdo zájem se zaobírat problémy druhých lidí, protože soucit, milosrdenství a úcta pomalu mezi lidmi vymizí. Bude se udržovat jen mezi určitými skupinami a ty se budou starat jen a jen o sebe. Tak to tady dopadne a nebude to dlouho trvat, tomu věřte.

0 0
možnosti

3lipy

6. 12. 2011 7:50
Díky za otvírání očí

všem "jedoucmí po špatné koleji"V

0 0
možnosti

Camino.

6. 12. 2011 2:32
Diky Vam za salek kavy!

Kdyz ctu na idnes, jak se lide meni, jsem rada, ze se toho nemusim ucastnit. Lide zde jsou stale jeste k sobe ohleduplnejsi. R^

0 0
možnosti

Maura Irena

6. 12. 2011 2:36
Re: Diky Vam za salek kavy!

Já si myslím, že je to přechodná záležitost,že dočasně z něčeho zblbli. To nikdy tak v Česku nebylo. Za některé věci se opravdu hodně stydím, že musím být přítomná. Taky každý týden na víkend jezdím do Vídně, abych se trochu vzdálila. Mějte se. VR^

0 0
možnosti