Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JB

Mně tyto staré historie lépe přiblížily fakt, že nikdy to nebylo jednoduché, takže se tomu co se děje dnes, přestávám vykuleně divit.

1 0
možnosti
IA

Ano, není to podobnost čistě náhodná. Pořád je to stejné. Ale uvažovala jsem o tom, že ti barokní lidé byli hodně nevyzrálí, chovali se jako děti. Ale dokázali se často překonat a udělat něco velkého. Já jsem s nimi vždycky cítila soucit. Nic pěkného je nečekalo a\ přesto za sebou nechali velké a nádherné umění. A to by dnes nikdo nedokázal. Můj oblíbenec je Kryštov Harant z Polžic a Bezdružic a hrabě Egmont. Jeden druhému se nějak podobali a skutečně něčemu věřili. .

1 0
možnosti
MP

Též přidám své díky. Nějak mi tahle Vaše nová série ( nazval bych jí " od reformace k habsburskému absolutismu " ) unikla, ale určitě se k ní vrátím. A další čtenáři doufám též. Považuji ji za vhodnou protiváhu v době, kdy je naopak nekriticky glorifikována doba baroka.

1 0
možnosti
IA

Děkuji. Já se dobou baroka zabývám vždycky, když se blíží výročí Bílé hory.Tentokrát se snažím zkoumat ze starších knih, jak to bylo s těmi konfesemi, protože v novější literatuře se s tím moc nesetkáte.Je to poučné a hodně drsné. V

1 0
možnosti