Úterý 10. prosince 2019, svátek má Julie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 10. prosince 2019 Julie
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

I91r25e96n31a 53A30g63h80o53v18á 7355388459303

Pokračování:

Byzanc padla proto, že císař Justián byl tak vášnivě zamilovaný do římské říše, že ji chtěl dát nesmrtelný život a postavil vládu a směr vládnutí na intelektuálech. Jenže mu chyběli inženýři, stavitelé, a jiné obory. takže Byzanc se ocitla bez vody.Stavěly hradby, aby se zachránil před útočníky a ty už měli takovou techniku, že ho prostě porazili a to byla obrovská katastrofa pro budoucnost, protože přivedla do Evropy osmanskou moc, která v Evropě vládla skoro 500 let a to Evropu vrhlo o tisíc let zpátky. Přečtěte si někdy román Pád Konstantinopole.

Evropě také nepomohla sekularizace, i když protestanté byli ti, kteří přinesli modernější a účinnější myšlenky k pokroku a měli mezi sebou vědce, kteří napsali zásadní odborné knihy, které měly Evropu připravit do stadia kapitalismu. Třeba Max Weber, který se dodnes učí na vysokých školách.

Já bych byla pro to, povzbudit současné moderní vědce v celé Evropě, aby se pohnuli k tomu, že nabídnou nový model Evropy. Nečekám to ani od Němců, protože oni jsou stále zakukleni v té své filosofii - Kant - Hegel - nejsou schopni to kriticky vyhodnotit. Když se ještě vrátím k antice, tak připomenu starověké Izraelity a Starý zákon, který byl průlomem svou etičností do starověkého světa a současně i pro budoucí křesťanství, které na něm vyrostlo.

Je třeba přemýšlet, co nás a Evropu pořád brzdí od rozvoje k dnešku, a jak ji rozhýbat, aby byla opravdu konkurenceschopná.

Nemyslete si, že se odtahuji od antické filosofie a státovědy, jsem milovnice Platóna a Aristotela, Cicerona, Marca Aurelia, sv. Augustina Aurelia, který měl velký vliv až do novověku a možná i do dnešních dob.

Jenže na těch jejich modelech to nemůže fungovat věčně.

0/0
doporučit
26.10.2019 20:37

I60r37e10n90a 71A82g29h77o47v92á 7815828959383

To je pokračování k panu Limovi a jeho příspěvku.

0/0
doporučit
26.10.2019 20:38

J22a91r98o30s42l78a29v 29L32i68m89a 1915387781

Vazena pani Aghova. Priznavam se, ze jsem neodolal vam upresnit me mysleni k vasemu nadpisu.

Vychazim z me osobni profese technologa, pracujiciho 22 let pro zahranicni spolecnost. Snad je dobre rici moji funkci v tomto podniku. Neni to chlouba, ale ukazka meho mysleni a uvahy odkud vychazi. Pracoval jsem na postupech vyroby a opravy trisek, ktere rozprasovanim leteckeho benzinu (kerosinu), dodavaji silu turbinam v pohonu letadel. Uzasne presna prace s vysokou organizaci kontroly.

Tento system mysleni jsem hledal i v organizaci statniho vedeni po PATU mezi Paroubkem a Topolankem. Protoze ctu anglicky a miluji historii, snazil jsem se porozumet celemu vyvoji demokracie od toho Sokratese az po nasi ubohou Ustavu. Prelozil jsem si tu americkou, otisknul jsem si tu svycarskou v anglictine a pro zasmani i tu Ustavu San Marina, nejstarsi Ustavu na evropskem kontinentu.(z roku 1600)

Nejsem filozof. Nedokazi se take dobre vyjadrit v ceskem jazyce pro 51 lete pauze v psane cestine. Ale znalost sestaveni tri statnich organizaci pod kterymi jsem zil, mi dava dostatecny rozhled v diskuzi o tomto problemu. Take znalost historie kazde z tech tri zemi, je solidnim zakladem pro tuto diskuzi.

Nebudu vas dale obtezovat vykladem meho presvedceni. Vsak upravu ceskeho systemu vedeni statu muzete najit v mem blogu vydany na zacatku zari pod nazvem "Neco k zamysleni".(06/09/19). Take namet upravy nasi organizace vedeni statu je mozno najit na strankach internetu. Staci tato adresa. "jerry.limafamily.net" (nic pred adresou a take nic za adresou).

Preji zkracenou nedeli. Nas to ceka za dalsi tyden.

0/0
doporučit
27.10.2019 16:32

I75r86e24n65a 16A80g97h43o63v61á 7545728469593

Pane Lima, vy musíte mít zajímavou práci, určitě ji máte rád a naplňuje Vás. Jistě, že na ten problém, který si vysvětlujeme se lze dívat různými úhly pohledu a mně se ten váš pohled líbí. Vy jste tedy technik, jako můj manžel, který se věnuje petrochemii a tak znám, jak technici přemýšlejí.

Já jsem právnička se specializací na státovědu a ústavní právo, nyní doktorand pro starověk, takže se hodně věnuji starověké filosofii, protože mě baví. Studovala jsem starověké ústavy, Řecko, Řím i Sumer a je v nich mnoho ideálů. ale v té jejich praxi se bohužel ty ideály nějak vytratily.

Americkou ústavu, pokud si dobře pamatuji, sestavil Hobbes, ale někteří tvrdí, že je inspirována Římem, hlavně co se týče sestavení a funkce státních orgánů, To jste udělal dobře, že jste ty ústavy porovnal, protože ty kořeny souvisí s antickým myšlením, kterému se nelze vyhnout. Vaše blogy si přečtu, diskuse s Vámi je zajímavá, děkuji Vám za ni, zase jsem se posunula dál.

VVšechno co nás obklopuje, i ta politika nevzniká jen tak, protože všechny ty idee jsou přeci v nás , i ty Platonovy a Aristotelovy. Jen je chyba, že se nedokážeme poučit z chyb a pořád je opakujeme se stejnými následky. Já vás chápu a je to vzácné, že se o ty věci zajímáte, Znala jsem jednoho člověka, který zkoumal principy světa na bázi spalovacího motoru. Člověk nemusí zrovna studovat humanitní vědy, i technik pochopí, jaký je běh světa. Ještě jednou Vám děkuji a doufám, že si zase někdy vyměníme názory, Mějte se dobře a přeji Vám zdraví a šťastné dny.

0/0
doporučit
27.10.2019 17:51

J37a71r46o66s52l40a26v 35L18i12m50a 1515407141

Pani Aghova. Americkou Ustavu sestavilo 6 obcanu kolonii v cele Jamsem Madisonem, 35 letym pravnikem z Virginie. (tento pravnik byl take "otcem" Bill of Rights v roce 1791). Ustava je z 65% sestavena podle nametu francouskeho barona Montesquieu. Namet uvedeny v knize z roku 1748 pod jmenem "Spirit of the Law". Cast nametu pro kontrolu zvolenych cinitelu a rozdeleni moci ve state, otcove americke Ustavy ohodnotili tak vysoko, ze dali jmeno barona do teto casti Ustavy. Clanek se nazyva "Checks and Balances" a je uznavan jako odpoved Sokratesovy na jeho nenavratny konec demokracie. (neznam jinou Ustavu, ktera obsahuje tuto dulezitou cast). Ustava Spojenych statu byla prijata vsemi 13ti koloniemi v roce 1787. Preambuly napsal Thomas Jefferson na vizdom mistniho idianskeho kmene.

Zde je me zkracene doplneni historie jedne Ustavy, kterou jsem studoval.

0/0
doporučit
27.10.2019 21:18

I41r11e78n53a 49A24g70h16o66v26á 7895578249583

Ano, pana barona Montesqieu znám i jeho dílo Duch zákonů. Děkuji za Vaše informace, vidíte, to jsem v žádné učebnici nečetla, takže jste mne obohatil. Musím si to pořádně nastudovat. V

0/0
doporučit
27.10.2019 21:29

J44i67ř87í 16Ř81e68z94n95í52k 4342852473465

Jak ale chcete si naformulovat své vlastní stanovisko pro sebe k nějakému jevu než ve sporu s jinými? Což může samozřejmě vyústit ve snahu vnutit své stanovisko jiným, a nebo být tak dokonce takto i být jinými vnímáno.

+1/0
doporučit
24.10.2019 9:10

I49r77e21n24a 63A49g92h11o62v81á 7105338329873

Dobré ráno, pane Řezník. Moje vlastní stanovisko si mohu myslet, ale myslím, že to není třeba nikomu vnucovat, protože to, co jsem napsala, je staletí známá skutečnost od doby vzniku Athénské demokracie a výše. Takové znalosti získávají lidé ve svém vzdělávacím procesu, v němž se připravují třeba na dráhu politika, právníka, historika apod. a bylo o tom napsáno moře literatury, takže podle mne je to všeobecně známá skutečnost - konečně tyto skutečnosti jsou obsaženy v našem právním řádu a komentářích pro ústavu. A ve smyslu těchto faktů by měli lidé diskutovat mezi sebou a hledat ve stále se měnícím se světě nové možnosti je naplnit. Historie náš učí, do jakých fatálních konců se dostane stát, který není opřen o ta pravidla, která si sám předurčil a vyhlásil.

0/0
doporučit
24.10.2019 10:06

J30i14ř30í 76Ř93e26z66n89í49k 4242442693715

Nejeden panovník si dal do vínku pravidlo "z Boží milosti král a hlava pomazaná" a kde je jim konec? Na popravišti?

0/0
doporučit
24.10.2019 10:25

I18r44e58n54a 66A12g76h30o37v55á 7115358189303

No, takže to vezměme od Caesara napříč Evropou za jakých okolností a politické činnosti panovníci dali hlavu na špalek.

Třeba u toho Caesara bylo příčinou, že chtěl nahradit milovanou republiku císařstvím a stát se císařem, zrádce jeden:-) Jeho vrahové mu byli blízcí přátelé a ještě ke všemu členy senátu a republikáni atd.

Prostě se proti sobě postavily dvě opoziční strany a snažily se strhnout, každá za sebe lid.

Marie Stuartovna, která přišla o svůj trůn, nebála se ani zločinu, aby se pokusila o vraždu královny Alžběty, nebo obsadit její trůn a tam šlo také o náboženské rozbroje.

Francie, jak víme všichni, vyvolala proti monarchii revoluci za cílem vytvořit republiku a popravila krále a mnoho významných osobností, které ji potom velmi chyběly. Přitom už existovala Magna charta libertatum a Listina lidských práv a svobod.

Jedna z nejděsivějších epoch, která málem stála Evropu existenci, byla třicetiletá válka - stáli proti sobě zřejmě dobře ozbrojené strany a mezi nimi bylo i mnoho učenců. Kolik v jejích předchozích událostech padlo určitě na tu dobu pokrokových myšlenek, které nebýt Bílé hory, mohly pozvednout evropské země na vyšší úroveň po všech stránkách.

Dobu národního obrození v evropských zemích nemusím ani připomínat a co z toho vzešlo? Když se na to podíváte z pohledu Vaší zajímavé otázky, veškeré důsledky, které nastaly a byly fatální, vznikly z diktatury, neschopnosti překonat minulý rozměr společenského zřízení a nastolit nový řád a pořádek. Kam až se dostalo vzdělané a vyspělé Německo, které se vzpamatovalo po drtivé porážce po třicetileté válce?

V tom je ten problém. Buď na to nejsou lidi, způsobilí vést novou dobu, nebo je to nedostatečná představa, jak řád a pořádek nastolit cestou civilizovaného smýšlení s ohledem na bezpečnost a růst nové společnosti. Když se podíváme hlouběji do dějin, nechápu, proč opakujeme v dnešní době a tím nemyslím jen naš

+1/0
doporučit
24.10.2019 11:06

J56a81r85o86s82l59a79v 74L91i31m56a 1915317791

Pani Aghova budu vam trochu oponovat. Vas vypis tech dulezitych udalosti v Evrope, zapomina na velmi dulezity scenar kazde spolecnosti, ktery jiz otec vykladu demokracie Sokrates nam vysvetloval.

Jakakoliv spolecnost se behem vyvoje stane diktaturou.

Jenze zapomel nam rici, jak se z te diktatury oprostit a hlavne, co udelat potom.

Rim a pozdeji Byzantium se rozpadlo pro rozklad vnitrni sily vedeni. Diktatorsky feudalni system byl znicen revoluci. A na konec i cirkevni moc byla oslabena na celek, ktery jiz nema silu rozkazu pro sve blizni. Castecne revoluci a castecne silou spolecnosti.

Francouska revoluce nam ukazala nutnost mit smer a mysleni co udelat potom. Britanie se s podporou svych obcanu stala sovinisticka spolecnost, zijici z bohatstvi jinych.(viktorianska doba) Oddalila tu premenu o 60 let. (opusteni kolonii) WWI byla premenou celeho stareho kontinentu.

Vsak dnesni situace nam ukazuje nasi neschopnost v Evrope, udelat ten rad vyhovujici vsem. Stale je zde ten tlak tech silnych, kteri se snazi tou silou udrzet tu moc. To hovorim o mezistatni trenici. Tato Unie se nesnazila prispusobit tu predlohu unie, ktera jiz je v cinnosti 230 let. Take vznikla z diktatorstvi (George III), ale jeji otcove byli chytri a diskutovali o budoucnosti. Jeste dnes ten organizacni a radovy protokol je dodrzovan, presne podle predlohy francouskeho aristokrata doplneny mnoha mistnimi uvahami. Tento protokol (Ustava) obsahuje neco, co dava teto Ustave silu, prekonat to prokleti demokracie. Zabranuje se stat diktaturou.

To EU neprevzala. Skoda!!??

Dekuji za pozornost.

+1/0
doporučit
26.10.2019 19:35

I59r37e96n79a 93A77g83h66o13v37á 7435308549673

Pane Lima, já jsem to nechtěla táhnout až do antiky, protože to by bylo na dlouhou rozpravu a možná také smutnou. Doufala jsem, že se Evropa jednou provždy oprostí všech starých poučení a ve své době a ve svém čase přijde na to, jak moderně a mravně vládnout za podmínek rozvoje vyspělých technologií a více vzdělaných lidí.

Vždyť v té antice bylo té elity málo a jinak to byla super - otrokářská a dobyvačná společnost, které na každém kroku hrozil tragický zánik. Podle toho taky vedli tu svou mezinárodní a národní politiku. Hodně mně překvapila doba helénismu, ke které se bůhvíproč vracíme v to globalizaci a přijímání všelijakých filosofií, které již v té době byly zavrženy. Tak to nemůže taky fungovat, neboť helénismus také zanikl a jeho zánik způsobil další katastrofy.

Skutečně mi není jasné, proč, proboha se Evropa pořád chytá již zastaralých doktrín a nevymyslí něco skutečně účinného, co ji dostane z té pasti, v které je. Podívejte se na ty směry, které tak zaostávají nad skutečností, jako je sociologie, politologie, právní vědy apod.. Nahrazují ji různé gnóze, které nemají vědecký základ, i když se tak odjakživa tváří. Vždyť moderní evropský občan je úplně jinde, než lidé v 18. a 19. století, kteří položili základy k občanství, k výkonu moci v demokracii, k budování demokratických států - to je přeci jasné, že je třeba stále o tom přemýšlet, psát a tlouct to dětem ve škole do hlavy.

Myslím, že to chce novou techniku vládnutí, obrany demokratických hodnot, které nemusíme hledat v minulosti, ale právě v živé přítomnosti. Jsou totiž naprosto jiné. I v mezinárodním styku, kde shledáváme, že jsou země, které to prostě vidí jinak a je třeba s nimi komunikovat, nikoliv se nimi hádat přes média.

0/0
doporučit
26.10.2019 20:36

I91r58e28n51a 85A94g20h17o63v37á 7615208909433

Nahoře je ještě pokračování, Dobrou noc, pane Lima a děkuji Vám.

0/0
doporučit
26.10.2019 20:38

J52a36r96o74s80l96a70v 10L58i31m40a 1395457891

Vazena pani Aghova. Priznavam se, ze jsem neodolal vam upresnit me mysleni k vasemu nadpisu.

Vychazim z me osobni profese technologa, pracujiciho 22 let pro zahranicni spolecnost. Snad je dobre rici moji funkci v tomto podniku. Neni to chlouba, ale ukazka meho mysleni a uvahy odkud vychazi. Pracoval jsem na postupech vyroby a opravy trisek, ktere rozprasovanim leteckeho benzinu (kerosinu), dodavaji silu turbinam v pohonu letadel. Uzasne presna prace s vysokou organizaci kontroly.

Tento system mysleni jsem hledal i v organizaci statniho vedeni po PATU mezi Paroubkem a Topolankem. Protoze ctu anglicky a miluji historii, snazil jsem se porozumet celemu vyvoji demokracie od toho Sokratese az po nasi ubohou Ustavu. Prelozil jsem si tu americkou, otisknul jsem si tu svycarskou v anglictine a pro zasmani i tu Ustavu San Marina, nejstarsi Ustavu na evropskem kontinentu.(z roku 1600)

Nejsem filozof. Nedokazi se take dobre vyjadrit v ceskem jazyce pro 51 lete pauzi v psane cestine. Ale znalost sestaveni tri statnich organizaci pod kterymi jsem zil, mi dava dostatecny rozhled v diskuzi o tomto problemu. Take znalost historie kazde z tech tri zemi, je solidnim zakladem pro tuto diskuzi.

Nebudu vas dale optezovat vykladem meho presvedceni. Vsak upravu ceskeho systemu vedeni statu muzete najit v mem blogu vydany na zacatku zari pod nazvem "Neco k zamysleni". Take namet upravy nasi organizace vedeni statu je mozno najit na strankach internetu. Staci tato adresa. "jerry.limafamily.net" (nic pred adresou a take nic za adresou).

Preji dobrou, ale zkracenou nedeli. Nas to ceka pristi tyden.

0/0
doporučit
27.10.2019 16:37

J78a57r53o61s14l22a81v 43L13i14m15a 1355687511

Nejak to nevyslo. Otisknul jsem blog dvakrat. Omlouvam se.

0/0
doporučit
27.10.2019 16:39
Foto

M72i69r27k83a 86P49a23n75t39l67í49k57o95v91á 1107953218553

Myslím, že většina občanů (a stran) to ví, ale neřídí se tím. ('Někteří z nich). Díky, paní Aghová, za Váš článek.. R^:-)

0/0
doporučit
24.10.2019 9:00

I59r30e38n16a 83A10g15h77o61v19á 7335928689543

Ano, možná že ví, ale nevnímají důsledky, které plynou z toho, že se tím neřídí.

+1/0
doporučit
24.10.2019 10:07

M37o29j36m87í13r 56R52o94d76e12n 6276845215567

Děkuji Vám za hezký článek.

0/0
doporučit
24.10.2019 8:01

I25r88e43n17a 92A59g74h48o22v66á 7855278789183

Těší mne opravdu, že se Vám líbil. Mějte hezké dny.V

0/0
doporučit
24.10.2019 8:05

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz