Děkujeme za pochopení.
M36i59l73o37š 86F60. 54P13e27c33h33a53r
Technická:
odkazujete na vydavatelství „Oikúmené“, které se píše takto:
OIKOYMENH
což není totéž jako Oikoymenh (jak je uvádíte malými písmeny latinkou), nýbrž jde o velká řecká písmena; malými by to bylo správně opět jen řeckými:
Οικουμενη
M20i33l52o92š 71F33. 30P49e69c47h60a87r
Záporné hodnocení Michal Štajnrt 44127
Pan Štajnrt je očividně zbabělý podvraťák, protože nemá pro svoje pod-vraty kousnutí sebemenší argument. Je to docela obyčejný zbaběleček.
D20a43n25i69e21l 45L94e23h15o59t94s15k66ý
Už aj Mojžiš dal lidu tento príkaz:Zachovávajte každý príkaz,ktorý vám dnes prikazujem.."Dt 27,1
,,Dnes ti Hospodin,tvoj Boh,prikazuje,aby si zachovával tieto zákony a zvyky,budeš ich zachovávat a plnit celým svojím srdcom a celou svojou dušov."Dt 26,16.
Plnost srdca a duše sa akosi opomíja.
Samozrejme
P.s.Flusser-Esejské dobrodružství.
I58r76e96n53a 70A48g95h49o74v78á
Esejské dobrodužství - to je moc pěkná kniha děkuji
B81o20h57u40m67i15l 19M41i88c98h84a26l
Pěkné, snad jen "tendence Ježíš považovat za pouhého prostého rolníka" by mělo být spíš "tesaře". Řemeslo se dědilo, nejen tehdy, ale i před tím a potom.
I53r45e84n91a 81A38g19h48o59v38á
On žil mezi lidmi, ve společnosti, která se zabývala zemědělskou výrobou a není tu důraz na jeho osobní zaměření. Důkazem budiž jeho podobenství. Díky
J33a94n 98Ř98e63h48á44č64e42k
Zajímavý blog
Josephus je pozoruhodná postava. Ta historka o Deciovi (z Testimonia) v sobě skoro nese předzvěst neposkvrněného početí a taky resurekce. V "Židovských válkách" se zase vyskytuje rebel Jesus působící na břehu jezera Gennesareth, což trochu evokuje novozákonního "rybáře lidí", i když třeba v Atwillově pojetí (viz Caesar's Messiah) to působí trochu jako šibeniční humor...
B58o62h15u36m18i94l 28M15i16c81h41a33l
Jméno Je(ho)šua nebylo výjimečné (znamená Hospodin je vysvobození). Jesus se z něj stal přepisem do řečtiny (jak jsem se dozvěděl od odborníků, jméno v řečtině muselo končit na -s nebo -n, aby v tom Řekové rozpoznali jméno a další transformace na Ježíš jde na konto misionářů a našich předků, kteří rozlišovali ostré "s" a měkké "š", těm misionářům rozuměli jejich měkčí "s" jako "š",, takže "Ješuš"). Podobně se z Elijahu (Hospodin je můj Bůh) stal Elijáš.
K61a68r78e66l 66C39h36r28a53s73t32i26n21a
Paní Ireno, máte ušlechtilé zájmy. Čtu Vaše občasné texty a doporučuji, abyste pokračovala. Přeji zdraví, dobrou mysl a vděčné čtenáře!
I80r24e41n89a 44A45g80h87o12v35á
Děkuji, od Vás je to pro mne ctí. Já jsem tyto své zájmy zhodnotila tím, že studuju na doktorandském studiu starověk, moc mne to baví a všechno, co vím, chci dát lidem, které to baví taky. Povídat si o Ježíšovi a jeho době, co je smyslem jeho počínání, o jeho prostředí, o historii Palestiny, přináší lidem radost, i bez high teologie, pokud ji nerozumí. Ten vztah k Ježíši přijde, když navštívíte ta místa v Palestině - už tehdy mne napadlo, jak o něm psát pro všechny. Třeba i pro ty, kteří tomu všemu nevěří.
Seznam rubrik
- Antika
- Román o orosených růžích
- Umění
- Vídeňské bonbónky
- In memoriam
- Články roku 2011
- 2011 Povídky z maloměsta
- Příroda a její dary
- Hudba pro specialisty na etno
- Zahrada
- 2013
- Územní členění a problematika
- Sociální problematika v ČR
- Martin a Liliana
- Biblické dějiny
- Stres. frustrace, deprese nebr
- 2014
- Mezi drakem a hadem
- Společnost
- Články roku 2010
- 2015
- Z historie
- Demokracie
- Politika
- Smlouvy nejsou kus papíru
- Rodina a život kolem ní
- Tajemství zdraví a krásy
- Umět vařit je -in -
- Povídky a novely na sobotu
- Moje domácí kuchyně
- Milostná lyrika
- Až budou padat hvězdy
- On ženatý, ona vdaná
- Můj rozmarný Bůh, harmonie
- Náboženství
- Občanský zákoník a předpisy so
- Pohádky
- Těžké chvíle s lehkým srdcem
- Filozofování s filozofy
- Ženou v každém věku
- Paragrafy
- 50 +
- Druhé housle
- Čtenářský deník
- Osobní
- Nezařazené
- Rok 2012
- 2017
- Rok 2016